GMT vervangen voor mekkatijd?

Volgens mij alleen met het" ware" noorden, want door elke positie op aarde gaat een meridiaan en een meridiaan is een halve grootcirkel door het ware noorden en dat punt. Tussen een punt op aarde en het magnetisch noorden gaat volgens mij niet want, stel dat dat punt en het magnetisch noorden op dezelfde breedtegraad zouden liggen, liggen ze dus op dezelfde paralel en dat is geen grootcirkel( behalve de evenaar dan).

Als we dan toch "mekker" als centrum van de wereld maken, laten we dan de kleren van alle vrouwen ook maar inwisselen voor een burka.

Voor degene die moeite hebben met het omrekenen naar deze nieuwe tijdsstandaard: Mekkatime=GMT-500 jaar
 
Ik denk dat ze bedoelen dat de lijn Mekka-mag noorden, precies door het geografische noorden gaat.

Tja, 't is alleen jammer dat het magnetische noorden lanzaamaan verschuift.

Misschien dat we nu alvast een discussie op gang kunnen brengen om het nieuwe centrum voor het jaar 2100 te bepalen?
 
"ETA is 12:49".
"Sire, can you tell me, is that Mekka-time, Vatican-time, Boedha-time of Jewish-time?"

Zie je het al voor je? :D
 
Voor degene die moeite hebben met het omrekenen naar deze nieuwe tijdsstandaard: Mekkatime=GMT-500 jaar

:D:D:D

Effe serieus, wij beginnen op onze beurt lange tenen te krijgen/underdog gedrag te vertonen. Een groepje goedgelovige moslims zegt wat tijdens een conferentie in de woestijn en bij ons is het wereldnieuws:traantjes.
 
"Volgens een aanwezige geestelijke, sjeik Youssef al-Qaradawy, heeft een studie bewezen dat Mekka het ware centrum van de aarde is."

Ik dacht dat het ware centrum van de aarde van vloeibaar metaal was?

Ik denk niet dat dit idee gaat aanslaan.
 
Tja, 't is alleen jammer dat het magnetische noorden lanzaamaan verschuift.

Misschien dat we nu alvast een discussie op gang kunnen brengen om het nieuwe centrum voor het jaar 2100 te bepalen?
Dat weten jij en ik, maar denk niet dat de wetenschapper in kwestie (die dus meer de functie van PR op zich neemt) zich laat tegen houden door dit soort futiliteiten....
 
moeten we dan ook

om 0500, 1200, 1900 mekka tijdens het gebed allemaal heading richting mekka vliegen voor 5 minuten?
 
Ik denk dat ze bedoelen dat de lijn Mekka-mag noorden, precies door het geografische noorden gaat.

Het magnetische noorden ligt al een tijdje in Canada, dus die lijn gaat door Canada (of Mekka is stiekum naar Canada verplaatst):
http://gsc.nrcan.gc.ca/geomag/nmp/northpole_e.php

Zelfs als je die lijn door zou trekken naar de andere kant van de aarde zit je niet in de buurt, die lijn gaat door Rusland en Tibet. Maar goed, het zou voor het eerst zijn als religie zich om feiten gaat bekommeren...
 
Back
Top