Gezocht: Studerende vliegers

Sweetsurrender

New member
Beste Airworkers,

Ik heb interesse om naast mijn werk als vlieger (op dit moment nog CA...) te gaan studeren, bij bijvoorbeeld de LOI of Open Universiteit. Ik heb hier echter heel wat vragen over, vooral hoe het te combineren is met de onregelmatige werktijden e.d.

Dus, is er iemand die dit zelf heeft gedaan, of iemand kent met een vliegende baan, die contact met mij zou willen opnemen om wat vragen te beantwoorden? Gelieve een pm, email adres volgt dan wel.

Bedankt alvast!
 
Ik ben zelf ook erg benieuwd of deeltijdstudie te combineren is met vliegen op de lijn? Zit ook erg te twijfelen om op de OU te beginnen!
 
Mijn vrouw doet een studie aan de OU. Zij vertelde mij dat er best veel vliegers bij de OU studeren. Wat ik van haar begrijp, zijn dat vooral de jongens (en meisjes) die op de long-haul zitten.

Over het algemeen zijn de bijeenkomsten niet verplicht en kan je dus lekker in je eigen tempo studeren. Huiswerk (als je het al in moet leveren) wordt meestal ingeleverd via het internet... Kortom dat kan je ook vanuit Japan doen. (Mits je overweg kan met zo een keyboard met van die rare tekentjes...)

Kortom OU of LOI is best een goede optie. Het is te combineren met werken in het basis onderwijs (en hoewel de meeste mensen het idee hebben dat dat wel meevalt aan werktijd, kan ik je vertellen dat een full-time baan in het basis onderwijs, voor de meeste leraren betekent dat ze minimaal 50 uur in de week met hun werk bezig zijn. Als je een luizebaantje wilt, moet je in het middelbaar onderwijs gaan werken. Daar komt een full-time baan voor de meeste leraren uit op ongeveer 42 uur, maar dan heb je wel gelijk 12 weken vakantie. Dus voor 2 uur per week extra, krijg je 7 weken vakantie terug.)

Hoe goed een studie is te combineren met een baan, is ook best afhankelijk van de prioriteiten die je stelt. Maar dat is verder niet luchtvaart afhankelijk.
 
Back
Top