Gezocht: Ervaringsdeskundigen

Savio

New member
Hallo iedereen!

We zijn op zoek naar ervaringsdeskundigen (piloten, studentpiloten of mensen die een opleiding gaan volgen nog) die het leuk vinden om verhalen en video's te delen.
De mensen die het leuk vinden om regelmatig te schrijven, krijgen ook korting op pilot supplies. We willen graag mensen een podium bieden om hun passie te delen.
Je verhalen/video's worden dan gedeeld op piloot.nl.

Lijkt het je leuk? Stuur me dan gerust een DM!
 
Vraag of aanname. Wat belangrijk is dat mensen zoveel mogelijk informatie krijgen. Ik kan me herinneren dat je zelf een lange weg hebt afgelegd, 5 jaar thuis gezeten, afgewezen bij diverse instituten. Mooie ingang om te schrijven en inspiratie voor veel mensen ;)
 
Mooie ingang om te schrijven en inspiratie voor veel mensen
Ja…voor feestjes en partijen en af en toe iets op een forum.
Niet als click bait om een advertentie website wat legitiemer te laten lijken.
 

Attachments

  • IMG_2227.jpeg
    IMG_2227.jpeg
    152.1 KB · Views: 22
Jammer, dit soort sarcasme leidt ertoe dat een forum/instituut als Airwork leeggelopen is. Om het volledig te maken, de bovenstaande opmerking was oprecht een gemiste kans. Het is namelijk zeker wel betaald, maar je wil de juiste mensen hebben, die echt iets willen delen, dus dat niet voorop stellen. Het gaat namelijk om de inhoud.

Verder is het platform in anderhalf jaar tijd dag en nacht opgezet door professionals, gedreven door (commerciële) piloten. Dit is geen overnachtprojectje wat met clickbait door gebrekkige kennis bestempeld kan worden. Je weet zelf hoe diffuus de wereld is en dat teveel mensen nog bij de verkeerde opleider komen en daardoor zelf afhaken of niet slagen. Je betaalt voor een PPL al gauw 20k en voor je ATPL 120k. Dan mag je best wat meer informatie en zekerheid hebben.

Enfin, je zal naar verloop van tijd het zelf kunnen zien. Bedankt voor je bescheiden bijdrage ;)
 
Sure, leuk dat iemand de moeite doet om al die informatie bij elkaar te zetten maar het is niet alleen liefde werk en oud papier.
Ik wijs erop dat (jullie) wat eerlijker kunnen zijn dat je onbetaalde bijdragen zoekt voor een commerciële website.
 
Wederom; het is niet onbetaald en er wordt niks aan verdiend. Prima dat je kritisch bent op media en platforms. Dat moet zeker in deze tijd, maar transparantie in de markt en een makkelijkere weg voor nieuwe collega's van ons misgunnen we toch niets. Het zijn toch de platforms die dit bezorgen en waar de aviation te lang in achterloopt. Hopelijk stel je ooit je mening bij. Happy landings en bedankt dat je in ieder geval reageert!
 
Jammer, dit soort sarcasme leidt ertoe dat een forum/instituut als Airwork leeggelopen is.

Volgens mij heb jij wat gemist. Airwork is leeggelopen omdat het forum na de overname door de nieuwe beheerder maandenlang uit de lucht is geweest. Overzetten op nieuwe servers, nieuwe software, enz. verliep niet helemaal vlekkeloos. Maar langzaamaan begint het hier weer wat drukker te worden.
 
Savio, succes is jullie zeker niet misgunt.
Ik geef toe dat ik primair vaak iets te cynisch reageer, zwaar beschadigd door ervaring ;)
Er is inherent een beetje een geloofwaardigheidsprobleem met dit soort “doorgeefluiken” bij gebrek aan een beter woord. Verwijzingswebsites misschien.
Hoe gaat de ranking, hoe werkt de zoekmachine etc.
Als ik als Mo Bettah Aviation een hogere vermelding wil kan ik daarvoor waarschijnlijk betalen?
Als ik als Never Again Aviation een slechte recensie weg wil hebben betaal ik daarvoor?
Hoe worden de jubel verhalen over opleiders op waarheid getoetst?
Vliegscholen en opleiding reviews hebben in mijn ervaring doorgaans een hele beperkte houdbaarheidsdatum aangezien een heleboel betrekking heeft op voornamelijk midden management die de atmosfeer en kwaliteit bepalen.
Daar zit een hoop verloop in.

Airwork heeft na de verkoop een jaar op zwart gestaan en daar is een heleboel aan kennis en ervaring mee verloren gegaan.
 
In geen enkel opzicht ben ik ervaringsdeskundige in de luchtvaart.
Echter: wel in het opzetten van websites en computerprogramma's.
Een paar tips voor jullie site:
- Maak hem doorzoekbaar op soort opleiding (als ik een PPL wil heb ik niets aan aanbieders van ATPL en andersom)
- Maak hem doorzoekbaar op regio
- Zorg dat gecombineerde zoekopdrachten ook echt goed filteren
- Als je een stukje over PPL schrijft, kan je daar logische links onder zetten naar aanbieders van PPL opleidingen
- Vliegclubs zijn niet uitsluitend opleidingen. Waarom hebben ze geen pagina over de club zelf?

Met een echt goed werkende website heb je meerwaarde, met een losse set pagina's ben je meer een clickbait website.
 
Back
Top