Gezocht: Airbus vliegers voor experiment TU Delft

Gijs

New member
Beste forumleden,

De Technische Universiteit Delft heeft recent onderzoek gedaan naar een nieuwe vorm van ondersteuning bij het besturen van een Airbus. De side stick is hiervoor voorzien van force feedback. Uit een simulatorexperiment bleek dat vliegers het een fijne toevoeging vonden maar niet altijd begrepen wat de force feedback probeerde te vertellen. Ter afronding van mijn studie Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek onderzoek ik manieren om dit duidelijker te communiceren. Dit wordt wederom getest in een simulator.

Omdat het om een Airbus configuratie gaat ben ik specifiek op zoek naar Airbus vliegers (alle types, posities en vlieguren) die het leuk vinden een bijdrage te leveren aan de wetenschap en toekomstige cockpits. Vlieg een dagdeel in de geavanceerde onderzoekssimulator van de TU Delft en doe ervaringen op die tijdens normale vluchten niet mogen of kunnen!

  • Het experiment vindt plaats tussen 4 en 22 februari 2019 en duurt per vlieger één dag van 10:00 tot ca. 15:00. Datum (en tijd) is nader te bepalen in overleg met de deelnemer.
  • Locatie is de SIMONA Research Simulator van de TU Delft (Kluyverweg 1, 2628 HS Delft).
  • Reiskosten worden vergoed.
  • Lunch wordt door ons verzorgd.
  • Resultaten worden geanonimiseerd.
Mocht u interesse hebben dan hoor ik dat uiteraard graag! Ook vragen of opmerkingen zijn welkom. Stuur mij een privébericht voor meer informatie en/of mijn contactgegevens. Alvast ontzettend bedankt en een mooi 2019 gewenst!

Met vriendelijke groet,

Gijs de Rooij
MSc student

TU Delft
Faculty of Aerospace Engineering

SIMONA-Research-Simulator-SRS.jpg
 
Reiskosten worden vergoed, en free lunch.....yeeehaaa...!
Wel verrekte jammer dat ik geen bus kan vliegen.

Groet,

Ger
 
Hi Gijs,

Je hebt een PM! Heb al eerder deelgenomen aan een proef in de Simona sim, lijkt me leuk om weer eens deel te nemen :)
 
Goedemorgen Lexsis,

bedankt voor je bericht. Leuk dat je meedoet! Er zijn gelukkig al een aantal leuke reacties binnengekomen maar zoals bij elk onderzoek: hoe meer deelnemers hoe waardevoller de resultaten. Reacties zijn dus nog steeds welkom!

Met vriendelijke groet,

Gijs
 
Back
Top