Beste forumleden,
De Technische Universiteit Delft heeft recent onderzoek gedaan naar een nieuwe vorm van ondersteuning bij het besturen van een Airbus. De side stick is hiervoor voorzien van force feedback. Uit een simulatorexperiment bleek dat vliegers het een fijne toevoeging vonden maar niet altijd begrepen wat de force feedback probeerde te vertellen. Ter afronding van mijn studie Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek onderzoek ik manieren om dit duidelijker te communiceren. Dit wordt wederom getest in een simulator.
Omdat het om een Airbus configuratie gaat ben ik specifiek op zoek naar Airbus vliegers (alle types, posities en vlieguren) die het leuk vinden een bijdrage te leveren aan de wetenschap en toekomstige cockpits. Vlieg een dagdeel in de geavanceerde onderzoekssimulator van de TU Delft en doe ervaringen op die tijdens normale vluchten niet mogen of kunnen!
Met vriendelijke groet,
Gijs de Rooij
MSc student
TU Delft
Faculty of Aerospace Engineering
De Technische Universiteit Delft heeft recent onderzoek gedaan naar een nieuwe vorm van ondersteuning bij het besturen van een Airbus. De side stick is hiervoor voorzien van force feedback. Uit een simulatorexperiment bleek dat vliegers het een fijne toevoeging vonden maar niet altijd begrepen wat de force feedback probeerde te vertellen. Ter afronding van mijn studie Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek onderzoek ik manieren om dit duidelijker te communiceren. Dit wordt wederom getest in een simulator.
Omdat het om een Airbus configuratie gaat ben ik specifiek op zoek naar Airbus vliegers (alle types, posities en vlieguren) die het leuk vinden een bijdrage te leveren aan de wetenschap en toekomstige cockpits. Vlieg een dagdeel in de geavanceerde onderzoekssimulator van de TU Delft en doe ervaringen op die tijdens normale vluchten niet mogen of kunnen!
- Het experiment vindt plaats tussen 4 en 22 februari 2019 en duurt per vlieger één dag van 10:00 tot ca. 15:00. Datum (en tijd) is nader te bepalen in overleg met de deelnemer.
- Locatie is de SIMONA Research Simulator van de TU Delft (Kluyverweg 1, 2628 HS Delft).
- Reiskosten worden vergoed.
- Lunch wordt door ons verzorgd.
- Resultaten worden geanonimiseerd.
Met vriendelijke groet,
Gijs de Rooij
MSc student
TU Delft
Faculty of Aerospace Engineering