GEZ: vm. Exel-crew voor boek!

boek

New member
OPROEP

L.S.,

Ik ben een schrijver en ben samen met een collega bezig aan een boek over de heer Erik de Vlieger. Uiteraard hoort hierbij ook een (flink) hoofdstuk over Exel Aviation. Hoe het begon onder zijn leiding, wat er gebeurde, wat goed ging, wat mis ging, welke kansen gepakt zijn, welke niet, wat er nu waar is van al die geruchten over 'witwaspraktijken', en zo verder.

Let wel, het boek wordt veel uitgebreider dan dit; wij proberen alle facetten van het (zaken-)leven van de heer De Vlieger te coveren. Echter, een goed, gedegen en objectief boek kan niet gerealiseerd worden door de verhalen van meerdere kanten te horen.

Wii zijn op zoek naar ex-medewerkers van Exel Aviation Group, Air Exel, en alle aan dat bedrijf verbonden dochterbedrijven en toeleveranciers. Tot nu toe is het namelijk nog immer onduidelijk wat nu precies de redenen achter de teloorgang van EAG was waren.

Lijkt het u wat om aan het boek mee te werken, of meent u te beschikken over informatie die van nut zou kunnen zijn, laat het dan weten via een privé-berichtje, of via opkomstenondergang(at)gmail.com

Dank,
boek
 
Exel was mischien de meeste bekende "fout" van de Vlieger maar voor die tijd had hij ook al Metropolis noord en BASE airlines op z'n naam. Mischien een idee om die mensen ook hun verhaal te laten doen.
 
De tenondergang van EAG kwam toch door die ene Burlage?
met hulp natuurlijk uit de martinair hoek...Hij zou nog eens een boek moeten schrijven!
Met een beetje stemming makerij doe je een hele hoop schade!
 
exel was een grote truc om veel geld uit te halen, Omzet heel veel miljoenen, rekeningen te laat betalen, maar wel rekeningen aan eigen ondernemingen (lees maintrack etc..) op tijd betalen Op deze manier alle kapitaal er uit halen, en de tent dan failliet laten gaan. Gelukkig voor de toe-leveranciers heeft de media hype rond EDV en HP hier een vroeg einde aan gemaakt en was het verdwenen deel slechts 17 miljoen euri.

Kijk eens naar andere EDV praktijken en trek ook de status van HHP een na

sherlock dodo
 
Dank voor ieders commentaar tot nu toe.

-Dodo:
Dit is anders niet wat de curator later concludeerde, zover ik weet. Maar misschien weet jij iets dat wij niet weten?

-autopet:
Burlage, Martinair, KLM etc. nemen we allemaal mee. Het gaat er in het boek vooral om dat alleen de feiten spreken, niet de roddel en achterklap die je zo vaak terugziet door anonieme bronnen in obscure publicaties.

-reach52:
Metropolis Noord, hmm - zegt mij niks maar collega wellicht wel. BASE was ons het e.e.a. over bekend inderdaad.

Verder wil ik eenieder om een gunst vragen: zet, wat je denkt en wat je je herinnert, niet alleen hier neer maar stuur een privé-berichtje of mail naar dit adres: opkomstenondergang@gmail.com.

Dank,
Boek
 
Wellicht verstandig om je niet anoniem op te stellen wanneer je insite informatie wilt hebben. Denk dat meer mensen tot een bijdrage aan je boek bereid zijn wanneer ze weten met wie gesproken wordt. Voor hetzelfde geld ben je een wraakzuchtige ex. aandeelhouder...
 
Oorspronkelijk gepost door RTFM
Wellicht verstandig om je niet anoniem op te stellen wanneer je insite informatie wilt hebben. Denk dat meer mensen tot een bijdrage aan je boek bereid zijn wanneer ze weten met wie gesproken wordt. Voor hetzelfde geld ben je een wraakzuchtige ex. aandeelhouder...

-RTFM:
Helaas moet het even zo. Het is ook de reden waarom ik wijs op het mailadres.
Om bepaalde redenen moeten we het e.e.a. nog even onder de pet houden; we willen (nu nog) geen slapende honden wakker maken. Er zouden mensen kunnen zijn die dit forum bezoeken en die vervolgens de deur zouden kunnen dichtslaan als zij onze namen hier zien en wij ze later proberen te bereiken.
Dus nogmaals: privé-berichten of het mailadres.

Dank,
Boek
 
"Anoniem, roddel en achterklap, "boek". Bedankt "Boek"."
Anoniemer kan het weer niet meneer of mevrouw "Boek".

Mocht u Boek heten dan mijn welgemeende verontschuldiging maar ik twijfel ten zeerste.

Op deze manier blijft het roddel en geleuter, ga wat zinnigs doen.
Niemand draagt op DEZE manier wat nuttigs bij. Ja alleen zijn of haar visie maar dat is meestal niet de gehele waarheid.

Voor de goede orde, ik heb niets van doen met het oude Exel, de Vlieger of geassocieerden.

Sjaak (zonder boek).
 
Ik denk dat de meeste ex-Exellers de ondergang van dat bedrijf wel willen vergeten en de leukere momenten willen bewaren. Iedereen die bij Exel heeft gewerkt is al een keer gen**id door dat illustere tweetal EdV en HP en nu willen jullie nog een keer geld verdienen aan de ondergang van de twee. Dat is een beetje dubbel op zou ik zeggen of gaan jullie het geld dat jullie verdienen aan dat boek schenken aan alle medewerkers die aan dat fiasco geld hebben verloren?

Gegroet,

Een ex Exeller (and proud of it)
 
Om bepaalde redenen moeten we het e.e.a. nog even onder de pet houden;

Als dat zo was zet je het niet op een bulletin board. Voor de rest helemaal mee eens dit soort dingen doe je niet anoniem. De dame van twee vandaag heeft het ook heel open gedaan en met succes. :rolleyes:
 
hee boek,


kijk eens naar de lease contracten. Volgens mij concludeerde de curator weldegelijk dat er sprake wan van management problemen, maar de mede aandeelhouder (LIOF) vond het niet nodig dit verder uit te zoeken, en daar is het bij gebleven dus. Heb je het curator verslag ooit wel gelezen?


dodo (plooy)
 
Algemene opmerking: ik word nu 'aangevallen' vanwege het anonieme karakter van mijn posts hier. Welnu, als dat zo is, waarom kan ik dan vrijwel geen enkele echte naam vinden hier?
Sjaak, Peut, jetjock, Observer - nee, jullie zijn lekker forthcoming?

En is is niks anoniems aan want NOGMAALS: neem-gerust-contact-op via het nu al meerdere keren gegeven emailadres, opkomstenondergang@gmail.com. Dan stellen wij, ook ex-werknemers van een ander De Vliegerbedrijf overigens, ons heel netjes voor.

-Observer:
Wel even lezen en dan nadenken voordat je zomaar wat kalkt. Wat onder de pet moet blijven (voorlopig) is onze identiteit. Want zoals hierboven geschreven: we willen niet dat straks deuren in onze gezichten worden dichtgegooid.
En dit - een dik boek - is wel even iets anders dan een item van hooguit 5 minuten over één onderwerp in een tv-programma.
Zo'n 2Vandaag-dame doet een item en gaat daarna verder met andere onderwerpen. Die vrijheid hebben wij helaas niet.

-Jetjock:
In Nederland verdien je niks aan een boek. Als schrijver en uitgever leg je daar alleen maar op toe, tenzij je Harry Mülisch of JK Rowling heet. Dus geld verdienen - nee.

-Peut, Sjaak:
Goed punt over die anonimiteit. Ik kan dus in jullie volgende posts jullie namen, adressen en telefoonnummers verwachten?
 
Last edited:
Here's the problem in a nutshell

Here's the problem in a nutshell

Oorspronkelijk gepost door autopet
De tenondergang van EAG kwam toch door die ene Burlage?
met hulp natuurlijk uit de martinair hoek...Hij zou nog eens een boek moeten schrijven!
Met een beetje stemming makerij doe je een hele hoop schade!

Boek,

Here's the perfect example of why it's a waste of time talking to the employees. A read of all the various Exel threads will reveal that people refused to accept the truth and accepted everything Erik and Harm told them. The fact that what was said and what was done were two completely different things didn't bother them at all.

You could write a book about the EAG.

Let me know when your book comes out - should be an interesting read.

For the benefit of autopet

The only people who ever made this claim were Erik and Harm. It's a complete lie - like so much of what these two said/claimed.

Arnold Burlage is very well informed - his pieces in the Financial Section are usually correct.

There are none so blind as those who will not see
 
Kom op Boek, dit is een forum, er bestaat geen enkel forum volgens mij waar mensen met hun naam en adres posten.
Vind je het dan zelf niet raar dat men hier niet zo "forthcoming" is wanneer jij, out of the blue, vraagt om ervaringen met deze mensen aan een Gmail adres te mailen?
Trouwens, hoe die 2-vandaag dame het op dit board heeft aangepakt was prima. En voor 5 minuten tv uitzending worden toch ook een heel wat pagina's geschreven (research en dergelijke), dat zul jij als schrijver toch ook wel weten ;)
 
-Observer:
Wel even lezen en dan nadenken voordat je zomaar wat kalkt. Wat onder de pet moet blijven (voorlopig) is onze identiteit. [/B]

Ik heb er over nagedacht dank je wel. En alles wat met EdeV te maken heeft moet je voorzichtig mee zijn. Wie wqeet ben je EdeV wel. Paranoide? Na HP en EdeV aan het werk gezien te hebben zeker! :rolleyes:

Erg aardig dat je de dame van 2vandaag maar als iemand ziet die effe een simpel stukkie van 5 minuten maakt. Maar ze was wel 95% spot on, dat is meer dan de gemiddelde journalist :)
 
@ 19 0f 77

Ik zal nooit zeggen dat het allemaal koek en ei was financieel bij EAG. Maar net als bij het Onur Air verhaal vorig jaar, heeft een hoge Martinair pief toegegeven flink met modder te hebben gegooid, met als doel de andere partij even lekker te naaien!
En het is hem goed gelukt, EAG failliet en Onur Air mocht niet meer komen....dus de weg vrij voor de MAC.
Zo gaat het dus hier in NL en een hoop mensen geloven wat er geschreven wordt.....lang leve Burlage!
 
Sure... Het was beter om HXL als concurrent te hebben dan ArkeFly. EdV en consorten waren geheel capabel genoeg om hun eigen bedrijf naar de haaien te brengen. Of daar nu extra tegenaan is geschopt of niet, geploft zou het sowieso zijn!
 
Oorspronkelijk gepost door observer
Ik heb er over nagedacht dank je wel. En alles wat met EdeV te maken heeft moet je voorzichtig mee zijn. Wie wqeet ben je EdeV wel. Paranoide? Na HP en EdeV aan het werk gezien te hebben zeker! :rolleyes:

Dát kennen we maar al te goed en daarom zijn wij beiden dus ook al zo paranoïde dat wij ons hier vooreerst anoniem presenteren. Snappie?
 
Wat doet iedereen nu moeilijk zeg.

Als je niets wilt vertellen tegen ze dan doe je dat toch gewoon niet!

Ik heb ze wel een mailtje gestuurd en geschreven wat ik dacht. En of ze daar nu iets aan hadden of niet dat weet ik niet. Ik kreeg een mailtje van ze terug waaruit bleek dat ze wel degelijk een idee hebben hoe het in elkaar zit.

@observer

En al zijn de mensen vriendjes van Erikje. (Wat ik niet denk) Je gaat toch niet vertellen dat je bang bent voor Erikje. Hij heeft mij een hoop geld afhandig gemaakt en ik hoop hem een keer tegen te komen. (Ik hoop het niet voor hem trouwens)

Grtz Mike5
 
Back
Top