Geslaagd ?

gerpols

Member
Ladies, Gents

Ik ben bezig met het omzetten van mijn FAA IR naar EASA IR.
Daarvoor doe ik nu in Nederland CBIR examen.
Ik moet in 3 vakken examen doen: Flightplanning, Airlaw, Meteo.
Tijdens het examen in Alkmaar bij het CBR voor het vak flightplanning kreeg ik een aantal vragen die onmogelijk te beantwoorden waren. Voor details hiervan mag U mij bellen. 0610134604
Ik zakte voor het examen met een score van 71 procent, 75 procent is nodig om te slagen.
Ik heb mijn beklag gedaan bij het CBR, en kreeg vandaag te horen dat ik in 1 vraag in het gelijk gesteld werd t.a.v. mijn bezwaar. Ik kreeg ook te horen dat deze vraag 2 punten waard was !! Ik vroeg of dit betekende dat ik alsnog geslaagd was ??
Daar kon de dame van het CBR geen antwoord op geven, ze zou dit uitzoeken en mij asap daarover informeren.
Mijn vraag aan jullie is: zijn 2punten 4 procent ??????
Als 26 vragen samen 100 procent is, mag je dan concluderen dat 1 punt: 100 gedeeld door 26 = 3.84 procent is. Als dat zo is, krijg ik er 2x3.84=7.68 procent bij, en ben ik geslaagd !

Iemand met een antwoord of ervaring hiermee ?

Thanks,

Ger

gerpols@hotmail.com

Mbl:0610134604
 
Ik zou zeggen, nee dat kan je niet zo concluderen. Je dient hiervoor toch echt het totaal aantal te vergeven punten te weten. Een vraag is idd 3,78 % van het totaal volume aan vragen. Of dit met het aantal punten zo is ligt mijns inziens aan de verdeelschaal punten per vraag
 
Dit doet mij denken aan mijn middelbare school tijd waar we voor de eindexamens altijd aan het berekenen waren hoeveel punten we nodig hadden om een voldoende te halen...

Balen dat je het examen niet gehaald hebt. Je zult alleen wel het totaal aantal punten moeten weten om te berekenen of je nu geslaagd bent of niet. Dus nee, je redenering klopt niet ben ik bang.
Als je dit nog kan navragen hoeveel punten er gehaald konden worden op je examen, dan kan je eventueel een berekening maken.

Succes!
 
Goed nieuws van het CBR !
Ieder punt was 3%, dus alsnog geslaagd met 77% voor het vak flightplanning CBIR.
Zo zie je maar, niet zomaar accepteren dat je gezakt bent voor een vak !!
Nu, dat k...e vak Meteo nog :stapelge:
Mooie dag !

Ger
 
Succes Ger.

Bizar dat er kennelijk nog steeds examens samengesteld worden die kwalitatief niet goed in elkaar zitten. Ik heb mijn PPL theorie een jaar of 15 geleden gedaan, toen was er bij elk examen wel een aantal vragen die later teruggetrokken werden. Ook waren de vragen toen er niet op gericht om je kennis te testen, maar om je te laten zakken op futiliteiten. Da's niet veranderd begrijp ik?
 
Bizar dat er kennelijk nog steeds examens samengesteld worden die kwalitatief niet goed in elkaar zitten. Ik heb mijn PPL theorie een jaar of 15 geleden gedaan, toen was er bij elk examen wel een aantal vragen die later teruggetrokken werden. Ook waren de vragen toen er niet op gericht om je kennis te testen, maar om je te laten zakken op futiliteiten. Da's niet veranderd begrijp ik?

Nee, dat zal ook nooit veranderen. Ik heb zelf in het onderwijs gewerkt en als je proefwerk/examen-vragen moet maken is de neiging nou eenmaal sterk aanwezig om het leerboek te pakken en per paragraaf te verzinnen welke vraag je daarover kunt stellen. Dat leidt tot vragen die controleren of je het boek wel hebt gelezen, niet of je het begrepen hebt, maar het is wel de snelste manier om een proefwerk/examen in elkaar te draaien, dus als je tijd beperkt is ga je hier wel eens toe over.

Mijn theorie-instructeur zei dat domme vragen niet bestonden, behalve tussen de examenvragen. :grijns:
 
Back
Top