General Aviation Test

Gillin

New member
Wie kan mij vertellen hoe het beste hierop voor te bereiden. Moet ik echt de details van ATPL leren of het is meer algemene basiskennis.
Ik ga namelijk niet de annexen uit me hoofd leren als het niet hoeft bijv.

De engelse test viel mee begreep ik. Iemand wat hierover te vertellen.

Alvast bedankt! Groetjes :rt:
 
Dit gaat dus over de English test en Aeronautical test die je moet doen bij CAE als je via de Ryanair MCC je assessment doet. Mij werd verteld dat na het succesvol afronden van de Checkride en de 2 toetsen ik ook eventueel naar Denim zou kunnen (gesprek?).

Toetsen vandaag gedaan. Aangezien niemand hier er wat over wist te vertellen doe ik dat even:

De ATPL test is gemaakt met dezelfde vragen uit de bekende databases die ook op examens worden gebruikt. Vrijwel alle vakken komen er ook in terug. Als ik het niet verkeerd heb waren de hoofstukken (erachter wat ik herinner aan vragen):

-Airlaw: MEL, interception, dangerous goods, cabotage, fire classes/extinguishers
-Radio navigation: working principle of VOR/NDB/DME, FMS, colours used in EFIS
-Meteo: inversion layer, windshear, frontal systems, formating of FOG, reading of TAF's / METAR's, calculation of altitudes
-Flight planning: step climb, max range, max endurance, procedures of NAT airspace, comm failure
-Mass and balance: CG movement, stability, calculation of MTOM/max payload/max fuel
-General aircraft knowledge: fail save, fail redundant, MZFW, fowler flaps, pressurisation system (definition of cabin alt), temperature valves (tyres)


In totaal 63 vragen. Officieel krijg je er 1uur en 15 minuten voor. Bij mij was het vrij relaxt: ik mocht tussendoor eventueel even naar buiten of wat lunchen.

English test:
Als je dagelijks Engels hoort goed te doen. Deze toets is ook meerkeuze. Je moet in stukjes tekst of zinnen het juiste woord invullen. Dit kan grammaticaal zijn (meerdere vormen van 1 woord, voegwoorden) of begrip van engelse woordgebruik.

vb:
Dont you get tired ... watching tv all day?
A: by
B: from
C: of
D: at

This tour ... you to the Dublin of 1000 years ago.
A: moves
B: takes
C: introduces
D: shows

In totaal 60 vragen. Hier krijg je officieel 30 minuten voor, bij mij werd hier ook niet moeilijk over gedaan.

Hier kan je mooi vergelijkbare testjes oefenen:
http://www.english-test.net/


Morgen krijg ik de uitslag. Mocht ik ze niet gehaald hebben, kan ik ze over 2 maanden herkansen.
Ik hoop dat anderen wat kunnen met deze informatie.

Tijdens sessie 1 worden je manual flying skills beoordeeld voor je assessment.
Tijdens sessie 5/checkride wordt alles beoordeeld van MCC tot IFR procedures beoordeeld als PM en PF.

Groetjes
 
Last edited:
Back
Top