Geloof afstaan

Hier ookal een topic omgebouwd tot een Nederlandse les, gebeurt steeds vaker.."offtopic"
:haha:

Ja ik weet het Ab(IR), heel irritant, was ook niet uit vrije wil trouwens maar mijn kennis werd even ter vrage gesteld met het verkeerde knopje....:1855:


Je moet mijn reactie hierboven ook even lezen met het sarcasme knopje aan, ik hoor dat die op de nieuwe 4G I-Phone zit....

lolcat-funny-picture-moderator1.jpg
 
Zwaar bullsh**t is dit. Het gaat erom toch wat je kent dan wat je bent ? Iedereen van Moslim to Jood tot Hindu, Homo, punker, Zolang jij je job gewoon doet is er geen problemen. Officieel wordt er nooit gezegd dat je niet bent aangenomen omdat je Moslim bent. Ze zullen meer andere zaken gebruiken als excuusje. Dus je zult echt nooit weten waarom en hoe.
Waar heb je eigenlijk dit verhaal vandaan ?
 
Binnenkomen in een oranje kleed, kaalgeschoren met een keppeltje, enkele kruistekens rond je hals en een das met een 6 armige olifant op terwijl je die persoon begroet met "Allah is groot"?
Een kwestie van "Keep all your bases covered", zoals men dat zo mooi in het Engels zegt.
 
Het met elkaar kunnen omgaan met respect ook al delen we niet dezelfde mening, geloof of wat jou bezighoudt. zolang jij met mij vliegt en jij doet je werk goed, zal ik je niet discrimineren op je performance vanwege je geloof, of je nu Moslim, Christen, Atheist of wat dan ook bent.
 
Last edited by a moderator:
Dat een luchtvaartmaatschappij je afwijst voor het geloof, dat snap ik niet.
Ik heb respect voor zij die geloven alhoewel ik ze maar niet snap, maar verder vind ik hetgewoonweg discriminatie.
Zolang je je aan de regels houd(geen hoofddoekjes/kruisjes als wij het vragen, zonder verdomde commentaar) is het goed.
 
Last edited by a moderator:
Ik vind het persoonlijk positief dat niet-gelovigen ook een gezicht krijgen, geeft vertouwen in de toekomst. Maar mensen afwijzen omdat ze heilig overtuigd zijn (zonder bewijs of argument) dat ze een virtueel vriendje hebben vind ik ook niet kunnen.

Alleen krijg ik niet de indruk dat dit (openlijk) gebeurt, gelukkig. Respect en menslievendheid blijven belangrijk, of je nu wel of niet "gelooft".
 
Last edited by a moderator:
OK mensen, de tijd is gekomen om even de aandacht er weer bij te roepen.

Dit topic gaat WEL over het hoe en of geloof of bepaalde geloven worden geaccepteerd bij luchtvaartmaatschappijen.

Dit topic gaat NIET over of dat terecht of onterecht is, of geloof sowieso goed/slecht is en dat soort zaken.

Je mag hier dus posten over eigen ervaringen mbt geloof en jouw maatschappij of gevallen die je bekend zijn. Posts die zich hier niet toe beperken worden vanaf nu verwijderd en eventueel gaat het topic op slot. Discussies over godsdienst op zich doe je maar op een ander forum.

Ik verwacht dat iedereen hier wel volwassen genoeg is om inmiddels te begrijpen dat gelovigen niet-geloven niet van hun gelijk kunnen overtuigen en andersom! Om de standpunten van een ander dan af te doen als stom of dom getuigt van een enorm gebrek aan respect en dat vind ik professionele vliegers niet waardig. Dat doe je maar ergens anders.
 
Weet dat sommige maatschappijen inmiddels bepaalde zaken "tolereren". Wat voor godsdienst ook: Ik zou er niet mee te koop lopen hoe netjes we allemaal ook zijn, ik denk dat je meer kans maak in een neutrale outfit, dan een andere.
 
Het enige wat hier kwetsend is is het feit dat de waarheidsvinding, en vrije meningsuiting van de verlichten onder ons moeten wijken voor de waanideeën van een paar lichtgeraakte personen die eens worden uitgelegd hoe het zit. Dát getuigt pas aan gebrek van respect.

Een schande.
 
@Q-nimbus: Helemaal gelijk.

G.Wilders' qoute.



Om maar niet OFF-topic te raken:
Wie een LIV suit bij de V&D koopt, zijn/haar gezicht goed zichtbaar houdt en zich neutraal opstelt zal zeker in ieder geval geen last hebben van een minpunt.
Bij mijn vorige werkgever was het overigens wel zo dat je geen hoofddoekje mocht dragen(ook geen ringen/kettinkjes/keppeltjes/make-up, ipv met de werkzaamheden), die persoon vond dat dus discriminatie en maakte er een groot probleem van. Een maand later hadden de meeste moslima's op de werkvloer een hoofddoek om ipv een haarnet:confused:
het is al weer herstelt, maar het laat het toegeven wel zien.
 
Last edited:
Och och jongens, wat is jullie een ongelijk aangedaan. Boehoe.

Mensen nemen aanstoot aan jullie uitspraken. Als je die discussie wilt voeren, prima, maar niet op dit luchtvaart forum. Er zijn ZAT andere fora waar je dat kunt doen. Als je mensen op hun "core values", waarden die zeer diep in hun persoonlijkheid gaat aanspreken of zelfs belachelijk maken (want dat deden jullie), dan gaat het voor mij te ver in de context van Airwork. Dat is heel wat anders dan iemand afzeiken omdat hij naar de verkeerde televisieserie kijkt of dat hij het verkeerde mobieltje heeft.

Dus Firekiddo, je martelaarsachtige uitspraken als "te bang voor de werkelijkheid" en "direct de mond gesnoerd" zijn een zielige poging om je gelijk te halen en je ongenoegen te spuien.

Mocht je problemen met mijn beleid hebben, ik zeg het nog eens: daar is het gat van de deur.
 
Back
Top