Geldigheid van UK Theorie examens in Nederland

bxlmailtom

New member
Hallo

Ik heb een niet afgemaakte JAA-PPL opleiding gevolgd in de USA (Florida) bij een UK school. Zijn de theorie-examens die ik daar gehaald geldig in Nederland? Of moet ik naar Engeland om de overige examens te halen om zodoende het complete examen over te hevelen naar Nederland?


Vriendelijk dank!
 
In Nederland heb je niks aan je examens.

Heb een soortgelijk probleem. In mei naar Florida geweest, daar wel de theorie, maar niet de praktijk kunnen afmaken.
Men erkend in Nederland alleen een complete PPL, en geen examenonderdelen:

Het beste is de opleiding in Engeland af te maken. Voor de eerste afgifte van een PPL(A) worden er geen delen van een opleiding afgelegd in het buitenland geaccepteerd voor afgifte van Nederlands JAR-FCL PPL(A).

Met vriendelijke groet,


------------------------
Inspectie Verkeer en Waterstaat
Unit Persoonsdocumenten Personenvervoer en Luchtvaart
Postbus 120
2501 CC Den Haag

Ga nu in November in de VS verder, dit keer in San Diego.
 
Last edited:
Wat je ook kunt doen is de examens opnieuw maken in nederland en je opleiding hier af maken. Waarschijnlijk ga je hier toch ook vliegen? Ik heb zelf mijn theorie examens gedaan bij het Bristol Flying Centre. Heb nu een aanvraag lopen bij het IVW om niet nog eens een theoriecursus hier in nederland te hoeven volgen.
 
Ben benieuwd of het IVW daar mee eens is... altijd weer gezeik in Nederland met die zoet sappige regeltjes. Vreemd eigenlijk daar we gewoon een JAA land zijn en wel een compleet JAA brevet erkennen maar niet de theorie alleen.

@ bxlmailtom

Heb je het niet kunnen afmaken qua tijd?
 
Ik ben ook erg benieuwd wat ze besluiten. Wat ook mee speelt is dat ik de opleiding Aviation 2 jaar heb gedaan. Zal even laten weten wat de uitkomst is als ik antwoord heb gekregen
 
Back
Top