Geen seatbelt voor O'Leary

Seatbelts tijdens take off and landing, and for own safety during the whole flight.
Gat in de romp. Rapid Decompression. Dan ben je wel erg blij als je je seatbelt om hebt, want dan is de kans een stuk kleiner dat je uit het vliegtuig gezogen wordt.
Daarnaast. Door hevige turbulentie kun je nog wel eens een flink stuk omhoog vliegen en wellicht gewond raken .
Daarnaast abandonned TO.
Zomaar een paar punten, waarom WEL een seatbelt te dragen.
Ik heb als passagier altijd mn seat belt om, gedurene de gehele vlucht. Welliswaar iets losser tijdens cruise, maar niet zo los dat ik de lucht in vlieg tijdens een hevige turbulentie.

Leary doet uitspraken onder het mom van. Positief of negatief in het nieuws. Bij beide ben ik ik in het nieuws.

Overigens de meeste zijn echt Henk en Ingrid reacties, van mensen die helemaal niets van luchtvaart snappen. Blijft grappig.
 
Het grappige is; staan is eigenlijk een stuk veiliger, mits je tegen een verticale structuur staat, net als plat liggen overigens. Nog een stuk lichter ook, een vliegtuigstoel is de slechts denkbare manier om crashloads op te vangen. Helaas; geen passagier die "achteruit" wil vliegen in een leunstoel of plat stapelbed.

Overigens heb ik hem ook altijd aan en strak ook, zelfs in een luchtbus. Heeft me in een zwever al een paar keer een gat in de canopy bespaard...
 
http://nl.wikipedia.org/wiki/Guerrillamarketing

Iedereen incl. O.Leary snapt dat het veiliger is om te vliegen met seatbelt om.

Het is een bewezen effectieve strategie van hem om telkens uitgebreid gratis aandacht in de media te krijgen met kolder-ideeën zoals betaalde WC's, staanplaatsen, werknemers die op kantoor geen privé mobieltjes mogen laden, of nu weer het invoeren van seatbelt-loze stoelen.

Telkens valt de naam Ryanair in combinatie met kosten-besparende maatregelen en dat is precies het imago wat ze willen.

Het beste wat je kunt doen is dit soort berichtgeving negeren.
 
Helaas; geen passagier die "achteruit" wil vliegen in een leunstoel of plat stapelbed.

Bij ons zitten de helft van de passagiers in business class 'achteruit' en ik heb ze nog nooit horen klagen :biertje:

Het is idd weer gewoon kinderachtige aandachttrekkerij. Na een tijdje niet meer op een lullige manier in de pers te zijn verschenen werd het weer eens tijd.
Eens kijken waar hij over 6 maanden weer mee komt.

Misschien kunnen we zelf een paar ideeën aandragen?
 
Mijn seatbelt zit altijd vast, en als er achteruit stoelen waren dan zou ik daar op gaan zitten ;)
 
In de toestellen van O'Leary is het met de beenruimte in coach dusdanig gesteld dat je zonder riem ook al klemvast zit.
 
Die man wil gewoon aandacht.

Het lijkt mij goed om hem die aandacht te geven. Zet hem in een FR-vliegtuig en laat hem, zonder gordel, een gebied met "severe turbulence" binnenvliegen. Eens kijken of hij dan nog zo dom praat. Wat een druiloor.
 
Die man kan de gehele luchtvaart maar 1 plezier; Kop houden en wegwezen. Karikatuur van zichzelf!

Toch is 'ie in staat om in een van de beroerdste markten ter wereld, gedurende een ongekende crisis een prachtig resultaat neer te zetten met zijn bedrijf. Ik heb daar respect voor. <ironie>Dit is de vrije markt die iedereen zo graag wil :yeehaa:.</ironie> Deal with it...
 
Wij maken ook super veel winst maar hebben niet zo'n enorme debiel aan het roer staan. Moet er ook wel om lachen. Net Bassie!
 
Gelukkig harken KLM/AF, LH en andere grote maatschappijen geen honderden miljoenen per jaar aan verkapte staatssteun binnen op jaarbasis.
:stapelge:

Oeps, dat doen ze natuurlijk wel. En dan nog megaverliezen draaien...

Bron?

Daarbij hebben die airlines hun hoofdzetel niet in Ierland waar gigantische belastingvoordelen heersen.

Brussels Airlines has denied it is seeking subsidies but says that “something must be done” to tackle the problem of what the company calls “unfair competition”. Ryanair has advised the airline to move to Ireland.

(uit http://www.flanderstoday.eu/content/brussels-airlines-complains-%E2%80%9Cunfair-competition%E2%80%9D)
 
http://www.hbvl.be/arch/ryanair-dient-klacht-in-tegen-staatssteun-schiphol-en-klm-air-france-2.aspx

Het blijft gewoon een klassiek gevalletje pot verwijt ketel. Iedere club, of ze nou Emirates, KLM of Ryanair zijn gebruiken iedere mogelijke manier om er beter van te worden, ook als dat (in)directe staatssteun betekend. Zolang dat legaal gaat, who cares?

Zo werkt de grote-mensen-wereld en van een beetje concurrentie wordt iedereen beter. Zo kan ik eindelijk op bepaalde trajecten betaalbaar reizen nou de concurrentie daarop is losgebarsten, daarvoor zorgde een blauw monopolie er wel voor dat ik me arm betaalde voor een paar blauwpetten die hun neus ophalen voor alles wat low-budget of O'Leary is.
Daarbij hebben die airlines hun hoofdzetel niet in Ierland waar gigantische belastingvoordelen heersen.
Welk land werd er ook weer het grootste belastingparadijs van Europa voor multinationals genoemd?

Juist, het onze. EADS, Mittal, Ikea, Shell, waarom zouden die zich hier gevestigd hebben en niet in Ierland?
 
Back
Top