Garmin VIRB bevestigen in cockpit

laser

New member
Beste Airworkers,
ik heb sinds kort een Garmin VIRB (soort GoPro, maar dan van Garmin) Qua cockpit montage ben ik nog niet helemaal tevreden en ik ben benieuwd of iemand goede tips heeft voor de bevestiging in een Cirrus SR20 of in PA28. Het liefst bevestig ik hem vlak achter/tussen de stoelen. Zit te denken aan een soort selfiestick met een zuignap die ik aan het zijraam kan bevestigen, maar kan dit niet echt vinden. Iemand goede tips/suggesties ? Bij voorbaat dank voor het meedenken.
 
Ik heb zelf een GoPro en bevestig deze in de cockpit door middel van de bijgeleverde plakker. Deze heb ik simpelweg achter de speaker op het plafond geplakt in het vliegtuig (Cessna 172). Is stevig en geeft goede beelden.
2bd6891ac98e6bcf35590ca30b9b1a20.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dank voor je reactie Helikopterfan. Bij de VIRB is ook zo'n plakker geleverd. Probleem daarmee is dat ze er geloof ik erg lastig weer af te krijgen zijn of vergis ik me daarin ?
 
Dank voor je reactie Helikopterfan. Bij de VIRB is ook zo'n plakker geleverd. Probleem daarmee is dat ze er geloof ik erg lastig weer af te krijgen zijn of vergis ik me daarin ?

Ze zijn inderdaad niet geschikt om er elke keer weer af te halen en er weer op te doen. Ze zijn redelijk permanent. Mijn vliegschool vindt het prima dat ik zo een plakker (permanent) aan het plafond heb vastgemaakt. Mochten ze hem er toch weer af willen halen, meestal met iets als een föhn kan je zo een plakker weer losweken, en komen ze er makkelijk af.

Als zo een permanente plakker geen optie is, raad ik iets van een zuignap aan en deze dan op dezelfde plek vast te maken. Let wel op dat een zuignap het beste plakt op een glad oppervlak.

Helikopterfan
 
Tja, het probleem is dat in de Cirrus niet zo'n mooi plekje zit om e.e.a. in te bevestigen. Vandaar de gedachte om het zijraam te gebruiken...
 
Anders zou je ook zo een plakker op het raam kunnen doen. Het is maar wat je in beeld wilt hebben natuurlijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zit te denken aan een soort selfiestick met een zuignap die ik aan het zijraam kan bevestigen, maar kan dit niet echt vinden.

Ik heb hier mee geëxperimenteerd. Het probleem is dat een verleng-arm trillingen versterkt doorgeeft, met als gevolg schokkerige opnamen.

Hier een voorbeeld van camera op zuignap met verlengde arm van ong. 20cm.
https://www.youtube.com/watch?v=m5b7OolSDdA

Ik behaal de beste resultaten met de GoPRO gemonteerd op een plakvoetje op het vaste gedeelte van het toestel, zo:

Foto%2011-06-15%2015%2038%2058.jpg
 
Last edited:
Dank voor je reactie en het filmpje Len. Daar heb je een wel een punt inderdaad. Ik zal nog eens goed kijken naar de beste mogelijkheden in het toestel. Trial and error moet de beste plek/bevestiging dan maar uitwijzen.
 
Back
Top