Garmin Emergency Autoland

Ilango

Member
Should a pilot be incapacitated, the emergency autoland can be automatically or manually engaged – by either passengers or pilot. So, instead of the aircraft flying uncontrolled or along a path already programmed into the FMS until the fuel runs out, the system will decide on the most suitable airfield for landing. It will then automatically navigate to that airfield while avoiding known terrain and weather hazards. The system will then set up the aircraft for landing, touchdown and bring the aircraft to a full stop.

Currently, with respect to uncontrolled aircraft – unless there are passengers with knowledge on how to operate the aircraft’s radio, Air Traffic Control (ATC) may not be aware of the serious situation in progress. With emergency autoland activated, the system transmits its intentions to ATC allowing controllers to know the system’s intention and to take actions accordingly. It is important to understand that it is also possible for anyone on board the aircraft to continue to communicate with ATC, provided they have a headset. This ability further mitigates the risks associated with this type of emergency operation.

Within 15 seconds of being activated, the system will provide information inside the aircraft via the three large screens and smaller touchscreens. This information will also be available audibly via headsets and cockpit audio. This may be a good reason for headsets to be available for passengers. There will be pictures and possibly a series of videos played during different parts of the flight to assist in keeping everyone calm and informed.

The emergency autoland system takes the aircraft all the way through approach and landing to the final stop on the runway. Throughout the final approach, the system adjusts the throttle and flight controls. Then, immediately prior to touchdown, it flares the aircraft for a landing before the brakes are applied and the aircraft is brought to a full stop. Knowing that such an emergency system is there to protect your loved ones or most important assets provides peace of mind.

Volledig artikel: https://www.easa.europa.eu/communit...system takes,the throttle and flight controls.
 
Een wat ouder artikel, maar zag laatst een filmpje hierover en dacht dat dit wel interessant is om te weten voor iedereen.

Wat vinden jullie hiervan?
 
Een wat ouder artikel, maar zag laatst een filmpje hierover en dacht dat dit wel interessant is om te weten voor iedereen.

Wat vinden jullie hiervan?
Lijkt een goede ontwikkeling. Ben wel benieuwd hoe betrouwbaar dit soort systemen zijn.
 
Ze zullen het niet zomaar in de markt zetten, zeker niet in de Claimende Staten van Amerika...

Misschien ook toepasbaar bij desorientatie, niet alleen incapacitation.
 
Het is begonnen met de parachute, daarna een rescue button waarbij de autopilot een unusual attitude kon corrigeren.
Nu sinds kort de autoland functies.
Ik vind het een geweldige ontwikkeling.
Is alleen heel duur en zal een niche blijven.
Komt erbij dat vliegtuigen in die prijsklasse niet echt meer door recreanten gevlogen wordt en incapacitated eigenlijk maar heel weinig voorkomt.
Maar goed in het begin was de luchtvaart heel sceptisch over de BRS en ondertussen zijn er nu honderden succesvol gebruikt.

Wat je natuurlijk in de gaten moet houden dat ieder ‘safety’ systeem zijn beperkingen heeft.
De BRS heeft een deployment envelope en er zijn genoeg voorbeelden te bedenken waar het je niet zal kunnen redden.

Over het autoland systeem, een hartaanval of hersenbloeding of in slaap vallen door hypoxia….als je alleen bent zal het je niet redden.
 
Last edited:
Back
Top