Gaat het dan nu eindelijk veranderen

Platte Baas

New member
De nieuwe CEO van easyjet is bekend en heeft een aantal vragen van personeel beantwoord. Een vraag kwam heeeeeel vaak naar voren en ik zal hem hieronder posten:

Do you have any opinions on staff travel?
I've only been here a couple of hours and already that question has come up several times, so it must be important! So I think it's something I must look into once I join.

Zouden we nu eindelijk stafftravel met andere clubs krijgen?
 
Hee Baas, het zou jou toch als Air Hong kong A300 vlieger toch jeuken of wij bij easy stafftravel hebben of niet? :1855:

Hoe ging het in de sim woensdagochtend of was dat je alterego?
 
Ik ben niet in de sim geweest hoor. IK moet altijd in Hong Kong in de sim Dat was A.vd.L voor zijn command assesment die hij ook gehaald heeft.
 
HaHaHa,

Doe van de L de groeten en feliciteer hem met z'n assesment.

Wanneer is jouw command course gepland?

Oh nee, sorry je werkt niet voor easy........ :grijns:
Volgende keer een beetje opletten wat je post. Don't blow your cover!
 
He kermit,

Die platte baas moet inderdaad uitkijkenvoor zijn cover. Ze hadden tegen mij gezegd dat ik in sept/ okt aan de course zou gaan beginnen maar wegen diverse redenen (o.a groot tekort aan fo's) zijn de courses geannuleerd en wordt het pas jan / feb. Ik ben nummer 6 op de lijst dus zou er bij de eerst volgende course bij moeten zitten. Die nieuwe command courses worden dan in house gedaan. Ben benieuwd.

Hoe gaat hetmet jou en de command? Al vader?
 
Vader: ja de kleine man is alweer bijna 6 weken oud. Captain: nog niet. Moet nog 500 uur (en dan 8 maanden wachten op de lijst). Ik werk dus niet hard genoeg. :)
Dat tekort aan fo's is echt belachelijk. Ze moeten dat achterlijke TRSS sceme eens droppen.
We proberen een avondje bieren te plannen in NL met Bo, Ben en Gertjes ergens eind Sept. We houden je wel even op de hoogte. Misschien kan je ook van de partij zijn.

Tot later
 
Idd Baas don`t blow your cover.
Maar even terug naar de topic, klinkt goed. en dan had je deze zeker ook wel gelezen:

What is your impression of easyJet?
The words I'd use to describe easyJet would be: dynamic, young, exciting, full of potential - and orange!

As a customer, I've found that easyJet delivered what I was expecting - on-time flights and friendly staff - but I have to admit that the only thing I didn't like was the scrum to get onto the aircraft. In fact, this is something that I mentioned to the management team only this morning...

Wat zal dat ontspannen boarden straks. En dan maar achteraan beginnen dat scheelt nog tijd ook!
 
Tegenwoordig kan iedereen dus het easy intranet op??

Of je nu in Mexico op de 757 vliegt of de A300 in HongKong??

Het zal wel aan mij liggen....;)

Btw, op dit moment staan er 75 mensen op de wachtlijst voor command in easy. (737 & Airbus) Deze zijn allen collega's die hun assesments gehaald hebben. In november gaat The Academy open en zullen langzaam aan alle command courses inhouse worden gedaan. Ondertussen blijft de lijst maar groeien,....dit gaat toch wel een serieus probleem worden........:mad:

:D
 
Ik vind het dus echt niet kunnen dat de lijst van 75 man alleen maar groter wordt terwijl er continue direct entry captains aangenomen. Das dus niet echt netjes voor de mensen die al een aantal jaren bij easy naar hun command aan het toewerken zijn.
Gewoon meer fo's aannemen en niet iemand met 2000 uur 146 afschepen met het TRSS scheme. Zou ik ook niet doen als je weet dat maatschappijen als BA, First Choice, ThomsonFLy en Monarch ook aan het recruteren zijn.
Heb zelf een tijd geleden 2 jongens aanbevolen bij recruitment waarvan er een notabene current was op de 320. Ze hebben niet eens een reactie gehad! Ik weet het dan ook niet meer.... maar ondertussen worden wij de dupe van het beleid.
 
Helemaal mee eens, PM kreeg die lijst gisteren onder ogen.

Heb het bij m'n vrienden van het SC-Team in Luton ook aangekaart.

Mzzl :D
 
Ik denk dat het tijd wordt dat we daar eens ons ongenoedgen over uitspreken! Misschien een eis :mad: op tafel leggen dat we niet meer direct entry captains aannemen tot de wachtlijst is weggewerkt? Dat moet toch kunnen?

Eventueel met Balpa? (Ben zelf nog geen memeber maar misschien hier iemand al wel?)

P.s. Las het net te laat: Bo, wat is het SC team ?
 
SC = Step Change, jij moet even bij Storms aankloppen die is verantwoordelijk voor STN.

Ik ben wel BALPA lid (waarom kan ik me niet meer herinneren) en die beweren er mee bezig te zijn. Op dit moment concentreren ze zich op de nieuwe Terms & Conditions negotiations, "Mission in turning into a Career Airline"...dus we zijn op deze manier al goed opweg :rolleyes:
We kunnen wel een eis gaan stellen maar ik denk niet dat dit echt iets gaat opleveren. Captains blijven we nodig hebben voor de operatie maar ik ben met je eens dat er wel duidelijkheid moet komen waarom het op deze manier loopt, waar het fout is gegaan en vooral wat men er mee gaat doen. (Dit is exact wat ik aan het Team in Luton heb gemaild)
De eerst volgende command course is ergens eind jan. / begin feb. maar tot die tijd blijft de lijst groeien.
Virgin, BA en Emirates blijven ook door adverteren en ik kan me goed voorstellen dat het geduld op een gegeven moment op is onder de F/O's.

Btw, ben vanmiddag in LTN en daarna taxi ik richting STN voor een BFS-BCN morgen. Met vd L gecommuniceerd dat er vanavond een :biertje: gedronken gaat worden, zie ik je daar misschien.

Mzzl :D
 
Ja, ik de Balpa propaganda gezien. Leuk dat ze zich nu daarop concentreren, maar dat is toch meer een lange termijn iets en dit meer een directe issue. Want als die nieuwe cpt's zijn aangenomen kom je er niet meer van af en zijn wij dus allemaal de lul.
Die inflexibiliteit is dus een van de redenen dat ik geen member meer ben.:rolleyes:
Maar om nu zelf mijn nek uit te steken richting de company? Dan moet ik wel zeker weten dat ik weg ga!:p: Misschien toch maar weer lid worden en ff goed bij Balpa klagen?

Anyway, was gisteren pas tegen 12-en terug. Ben je er vanavond ook nog?
 
Toevallig trouwens dat er vandaag net een cpy e-mail rondging met een nieuw tel nr voor recruitment. Op zich niet zo interessant behalve de opmerking in de e-mail dat als wij potentiele nieuwe easyjet fo's kennen dan moeten we even hun namen doorgeven. Het lijkt het erop dat ze het probleem onderkennen en dat is naar easyjet maatstaven vlot te noemen.

Ben benieuwd!
 
Heren, inderdaad een balangrijk onderwerp. Als ik bij easyjet zou werken zou ik me er ook kwaad over maken. Ik kan op jullie intranet omdat mijn lieftallige vriendin bij easyjet werkt.....dus......lekker inloggen vanuit hong kong

CB, ik hoorde net van een maat van mij dat de rode Volvo 240 behoorlijk aan het slingeren was op de weg na de Expat nite in chicago en dat Basic T het wegens een Diversion niet heeft kunnen halen.

Jongens, we hebben hier in hong kong een luchtvochtigheid van 300% en ik zweet mijn bed uit omdat de airco stuk is.

Mzzl
 
Direct capt worden op de 319 na fo 737 kan volgens mij niet meer. Hebben ze in eerste instantie wel geprobeerd maar bleek in de praktijk niet goed te werken dus nu eerst wat ervaring opdoen en dan naar links.

Correct me if i'm wrong.
 
Back
Top