Futura AOC (Temp.) suspended

Harry Willem, AUB lees een artikel goed en zet geen foutieve informatie hier op het bb. AOC van Futura is nooit ingetrokken geweest. Althans dat heb ik begrepen van mijn vriendin die voor Futura werkt en uit de artikelen die ik hier in Spanje heb gelezen. Futura is in een erg slechte economische staat door oa de hoge olie prijzen. Vandaag hebben ze voor 24 uur hun operatie gestaakt. De bedoeling is dat ze vanaf morgen weer gaan vliegen. Wel gaan ze zo'n 50% inkrimpen wat al erg genoeg is voor de vliegersmarkt hier in Spanje aangezien ook andere maatschappijen personeel gaan ontslaan. Vervelende situatie voor onze Spaanse collega's.

Natuurlijk voor de mensen van TUI niet leuk aangezien TUI 5 toestellen van Futura in ACMI hebben, hopelijk vliegen ze morgen weer.

Voor alle mensen hier die bij Futura werken heel veel sterkte in deze periode!!!

Un abrazo
 
Harry Willem, AUB lees een artikel goed en zet geen foutieve informatie hier op het bb. AOC van Futura is nooit ingetrokken geweest. Althans dat heb ik begrepen van mijn vriendin die voor Futura werkt en uit de artikelen die ik hier in Spanje heb gelezen.

Harrywillem stated that the AOC has been temporarily suspended. All media accounts say the same thing - perhaps you need to check your facts.

De bedoeling is dat ze vanaf morgen weer gaan vliegen.

Highly unlikely IMHO - once an Airline ceases operations that's it. Seen it with air holland in 1999 and DutchBird in 2004.

Understand - it is virtually impossible to operate in these circumstances as you will need to pay everything cash - not to mention aircraft being impounded everywhere they land where money is owed. Seen this before as well.

Vervelende situatie voor onze Spaanse collega's.

On that we agree - been through this too many times already.
 
Last edited:
Ja idd het ziet er niet goed uit, laat op de middag komt dan toch het nieuws dat Futura ook morgen niet gaat opereren. Hopelijk komt er toch een doorstart.....
 
AOC blijft Futura houden, van Futura Gael is ingetrokken. De Spaanse authoriteiten geven Futura tot vrijdag om met een plan te komen. Ik weet niet waar u gelezen heeft dat AOC van Futura is ingetrokken maar is foutieve informatie die ik ook niet kan terug vinden op internet.

We blijven hopen op het beste en dat dit fantastische airline blijft voort bestaan ook al is dat in afgeslankte vorm!!!

Hier nog een link voor degene die spaans verstaan.

http://www.fomento.es/NR/rdonlyres/7A5F68C9-4F1E-4F50-BBC3-0F3D11B672F1/37660/08090804.pdf
 
Beste E.C.

Futura --> Een kat in het nauw maakt rare sprongen, ik hoop ook het beste.

Maar ik starte dit topic niet voor Futura maar meer om ArkeFly.

E.C vanaf hier is het "mijn redelijk aanemelijke gedachte". Hopelijk mag ik die posten van je.. Of laat even je licht erop schijnen.

Futura was ACMI voor ArkeFly, dus 99,9% op voorhand betaald (hoeveel no one weet het) maar naar dat geld kan Arke (hoogstwaarschijnlijk) fluiten.

Inhuur vervangende kisten --> Kosten zijn voor ArkeFly en dan al de claims van de passagiers dankzij EU claim --> Nog meer kosten ArkeFly.
 
Beste HarryWillem,

Het is zeker een grote en vervelende (financiele) tegenvaller voor Arkefly en TUI concern. Natuurlijk kunnen we schrijven hier op het BB wat wij willen. Laten we afwachten wat er verder gebeurd en hopen dat alles zo min mogelijke concequenties heeft voor alle partijen.

Vriendelijke groet,

EC
 
Hoor net van een Spaanse collega van me dat het nu echt gedaan is met Futura.
Hij heeft het van een Spaanse nieuwszender.
Lees er verder nog niets over op luchtvaartnieuws dus we zullen afwachten en zien als de Hr B te presse gaat morgen vroeg.

Mvg

Janus
 
Is er binnen TFL al iets bekend hoe ze de onstane problemen structureel op gaan lossen?

Beetje off topic, maar ook weer niet:
Overigens, staat de AHQ soms in Frankfurt voor een uitgebreide Check?(C of D)
Heb alleen de Y en de X de laatste tijd gezien
De -Q konden ze nu juist wel mooi gebruiken.


Groetjes
 
Last edited:
Ik zag vandaag een onbekende spaanse 757 aan de B pier. Neem aan dat die voor TFL vliegt?
 
Ik zag vandaag een onbekende spaanse 757 aan de B pier. Neem aan dat die voor TFL vliegt?

Klopt, van privileged.
Er zijn al meer kisten ingehuurd, onder andere:
MD-82 van Hello
B752 van Air Finland
B752 van Air Slovakia (ging technisch)
B738 van Transavia.com
B738 van Inter Airlines
A321 van Inter Airlines
B763 van Martinair

Maar ik bedoel meer een definitieve oplossing (ter vervanging van de EC-KQR, welke tot medio dec voor TFL zou blijven, totdat de PH-TFB zou komen)
 
Back
Top