Hoi, allen,
Voor de kennisbank ben ik wat polletjes aan het maken. Dit doe ik zodat mensen die voor keuzes omtrent hun vliegopleiding staan, wat (grof) cijfermateriaal hebben. Dan hoeven ze niet meer uitsluitend op meningen en persoonlijke verhalen af te gaan.
Ik spits deze poll af op de vliegtuigluchtvaart, waar ik me al een beetje in ingelezen heb. Ik ben vooral geinteresseerd in de eerste paar jaar na de opleiding. Ik denk namelijk, (correct me if i'm wrong) dat na een paar jaar vliegen je opleiding minder mee gaat spelen. Maar een deel van de beginnende piloten is dan alweer gestopt, vanwege het niet vinden van een baan. Een poll kent hier max 10 opties, dus ik ga voor de 4 FTO's waar ik hier het vaakst van hoor, en overig.
Je kunt natuurlijk een hele hoop vragen stellen bij mijn definities van goed, en slecht/gemiddeld. Ik denk dat een hele hoop mensen die volgens mijn definitie 'slecht/gemiddeld' terecht zijn gekomen ontzettend genieten van het vliegen!
Maar waar het mij even om gaat is dat mensen kunnen zien of de ene opleiding een betere kans biedt om dat traditionele succesplaatje te verwezenlijken dan de andere. Iedereen wil vliegen natuurlijk. Maar als je 10k in een opleiding steekt, zou je er (denk ik) verstandig aan doen een inschatting te maken welke opleiding de grootste kans op succes biedt. En ik denk dat voor een meerderheid wel geldt dat ze een grote jet bij KLM nét ietsjes toffer vinden dan een klein propellorvliegtuigje van een regionale maatschappij.
Again, correct me if i am wrong.
Maar, alvast mijn hartelijke dank!
Mijn definities van goed trechtgekomen en gemiddeld/slecht terechtgekomen:
Goed terechtgekomen:
Of snel (binnen 1 jaar) een baan, of bij een grote maatschappij, (en goed betaald?) of beiden. Of een baan met een hoge coolheidfactor, dat kan natuurlijk ook.. (Bij een kleine Oekrainse maatschappij werken en de Antonov 225 mogen vliegen bijvoorbeeld:grijns
Gemiddeld of slecht terechtgekomen:
Meer dan een jaar wachten op een baan. En dat je bij een kleinere maatschappij terechtgekomen bent. Of dat er alleen een baan beschikbaar was waar persoonlijke offers gemaakt voor moesten worden (verplicht wonen in het buitenland, of zware werktijden,) Of dat je helemaal geen baan gekregen hebt.(duh)
Voor de kennisbank ben ik wat polletjes aan het maken. Dit doe ik zodat mensen die voor keuzes omtrent hun vliegopleiding staan, wat (grof) cijfermateriaal hebben. Dan hoeven ze niet meer uitsluitend op meningen en persoonlijke verhalen af te gaan.
Ik spits deze poll af op de vliegtuigluchtvaart, waar ik me al een beetje in ingelezen heb. Ik ben vooral geinteresseerd in de eerste paar jaar na de opleiding. Ik denk namelijk, (correct me if i'm wrong) dat na een paar jaar vliegen je opleiding minder mee gaat spelen. Maar een deel van de beginnende piloten is dan alweer gestopt, vanwege het niet vinden van een baan. Een poll kent hier max 10 opties, dus ik ga voor de 4 FTO's waar ik hier het vaakst van hoor, en overig.
Je kunt natuurlijk een hele hoop vragen stellen bij mijn definities van goed, en slecht/gemiddeld. Ik denk dat een hele hoop mensen die volgens mijn definitie 'slecht/gemiddeld' terecht zijn gekomen ontzettend genieten van het vliegen!
Maar waar het mij even om gaat is dat mensen kunnen zien of de ene opleiding een betere kans biedt om dat traditionele succesplaatje te verwezenlijken dan de andere. Iedereen wil vliegen natuurlijk. Maar als je 10k in een opleiding steekt, zou je er (denk ik) verstandig aan doen een inschatting te maken welke opleiding de grootste kans op succes biedt. En ik denk dat voor een meerderheid wel geldt dat ze een grote jet bij KLM nét ietsjes toffer vinden dan een klein propellorvliegtuigje van een regionale maatschappij.
Again, correct me if i am wrong.
Maar, alvast mijn hartelijke dank!
Mijn definities van goed trechtgekomen en gemiddeld/slecht terechtgekomen:
Goed terechtgekomen:
Of snel (binnen 1 jaar) een baan, of bij een grote maatschappij, (en goed betaald?) of beiden. Of een baan met een hoge coolheidfactor, dat kan natuurlijk ook.. (Bij een kleine Oekrainse maatschappij werken en de Antonov 225 mogen vliegen bijvoorbeeld:grijns
Gemiddeld of slecht terechtgekomen:
Meer dan een jaar wachten op een baan. En dat je bij een kleinere maatschappij terechtgekomen bent. Of dat er alleen een baan beschikbaar was waar persoonlijke offers gemaakt voor moesten worden (verplicht wonen in het buitenland, of zware werktijden,) Of dat je helemaal geen baan gekregen hebt.(duh)