Flying Piza's

X

XDgb14

Guest
EskimoÕs in afgelegen gebieden in het Amerikaanse Alaska kunnen sinds kort een nieuw gerecht op tafel zetten. Sinds enkele maanden kunnen ze verse pizza bestellen bij een pizzeria op het vliegveld van Nome, honderden kilometers verderop. De pizzaÕs worden per vliegtuig thuisbezorgd zonder vervoerskosten. De regionale luchtvaartmaatschappij Frontier Flying Service neemt de lekkernijen namelijk gratis mee op zijn reguliere lijndiensten.

De goedkoopste pizza, een kleine met kaas, kost 16 dollar. Voor het extra grote exemplaat moet 32 dollar worden neergeteld. Er is keus uit meer dan dertig verschillende soorten, waaronder een Mexicaanse en mediterrane pizza. De wet verbiedt de pizzeria om de snacks te beleggen met vlees van inheemse diersoorten als walvis en walrus, maar voor rendiervlees werd een uitzondering gemaakt.

De langste reis die de pizza's met rendiervlees tot nu hebben afgelegd is 750 kilometer. De bestelling moest naar de stad Barrow, in het noordelijkste puntje van de staat Alaska.

:D :D :D

Bron:
 
Dure pizza, vraag me af hoe ze dat warm houden. en ik neem aan dat die eskimo's niet dicht bij een vliegveld wonen dus dan moeten ze het zeker als nog van het vliegveld afhalen.
Leuk initiatief maar is het wel de moeite waard?
 
Er zijn meer vliegtuigen in Alaska dan auto's, dit gebeurt al jaren, dus is zeker de moeite waard,Hier op dit maffe eiland waar ik woon zijn pizza's net zo duur. En die komen met de brommer.
lekker belangerijk
 
Back
Top