FlyIn EHVB 17 september

HansLab

New member
Als je op Valkenburg (bij Leiden) wilt vliegen dan kan dat: op 17 september as organiseert de Aero Club Valkenburg (www.AC-Valkenburg.nl) alweer voor de derde keer haar jaarlijkse FlyIn.
Voor ieder die kan vliegen en die het nog aan het leren is een gouden gelegenheid de enorme Marine Luchtvaart banen te aanschouwen & te vliegen! Normaliter een verboden gebied, kun je nu naar hartelust in de SRZ rondfladderen en EHVB bijschrijven in de annalen. Van IVW zijn een beperkt aantal slots verkregen, dus schrijf je tijdig in op de website van de ACV! Tot de 17e!!!
 
Als er vanaf Lelystad nog iemand mee wil vliegen zaterdag, ik heb nog 2 (wellicht 3) stoelen over in een C172 van de KLM Aeroclub die ik ad hoc heb kunnen boeken van 1200 tot 1700. Ik heb nog geen verzoek gedaan voor een slot zaterdag op Valkenburg omdat ik de exacte namen nog niet weet en dit ad hoc probeer. Dus als er nog mensen willen meedelen in de kosten (iets van rond de 50 euro pp schat ik), laat het weten via reply of PM.
 
Hans, ik probeer me in te schrijven voor de fly in omdat ik nu een kist en passagier heb. Maar dit is op de site niet meer mogelijk? Zijn alle slots al gevuld, moet ik m'n kist weer cancelen?
 
Het weer is niet te best vandaag - tussen de buien door wellicht wel, voor zo'n korte afstand niet direct een probleem, maar bij deze verwachtingen en de realiteit van de gepresenteerde luchten denk je direct "blijf maar in de hangaar, 't is toch geen VFR"...
Mijn radar voor home-itis of get-there-itis speelt ook op. Dit alles bij elkaar geeft me een duidelijke no-go. Jammer, dat wel.
 
Ik heb mij afgemeld. Het zou misschien net kunnen, maar de wind wordt ruim 20 kts vanmiddag. Daar ga ik met mijn lichte taildraggertje geen capriolen in uithalen. Hopelijk volgend jaar beter..
 
Wind geen probleem (op de neus), buien geen probleem (er omheen, maar in buien nog steeds 6 km), wolkenbasis geen probleem. Dus ik ga nog steeds proberen de klm aeroclub kleuren te vereeuwigen op Valkenburg.
 
Onderweg alleen maar +10km zicht, geen wolken onder 1400-1500 en wind wel stevig maar geen probleem. Viel alles mee dus. Mooie vlucht gehad. Bedankt!
 
Was een mooie ervaring om met een mla op een baan van 8000 ft te landen. En een mooie vlucht met hier en daar een buitje maar verder goede condities. Bedankt en wellicht tot een volgende keer!
 
Het was erg gezellig. Nosig, helaas heb ik je niet meer gesproken, ik was om 1300 LT vertrokken. Hoop dat het alsnog is gelukt.
 
Het was erg gezellig. Nosig, helaas heb ik je niet meer gesproken, ik was om 1300 LT vertrokken. Hoop dat het alsnog is gelukt.

Ja, dat is gelukt. We moesten onze kist eerst uitlenen om een kinderfeestje te redden, dus we waren wat later. Interessante vlucht, tussen al die buien door. Zou ik met mijn gebrek aan ervaring niet aan begonnen zijn, maar het ging allemaal vrij probleemloos.

P.
 
Had zonniger mogen zijn, maar was leuk om de grote baan en de onderkomens daar te zien. Ook wel apart, zo'n van binnen vervallen toren:

DSC03026-X2.jpg


Maar in ieder geval de club kist weten te vereeuwigen op Valkenburg:

DSC03029-XL.jpg
 
Back
Top