FlyGLM: de Groninger Luchtvaart Maatschappij

Fish

New member
Zag in een nieuwsberichtje dat er plannen waren om (weer) een lijndienst te starten tussen Eelde en Londen. Maar tot mijn verbazing niet door een bestaande maatschappij, maar door een nog op te richten bedrijf, de Groninger Luchtvaart Maatschappij: http://flyglm.com/

Moet dit voorjaar al gaan beginnen. Ben benieuwd. Iemand enig idee met wat voor een materiaal ze willen gaan vliegen?

Quote van GLM:
Na jaren van voorbereiding is het de bedoeling om vanaf april 2011 2x per dag naar Londen te vliegen.. Mocht deze route succesvol blijken dan zullen er meer dagelijkse routes volgen zoals naar Kopenhagen, Parijs, Berlijn en München.

Heb me in elk geval maar ingeschreven om één van die 100 gratis tickets te winnen. Gewoon, omdat dat kan.
 
GLM betekent denk ik ''geen link management'', want iedere link die je klikt op hun site werkt niet bij mij
 
Een route en als die route succesvol is gaan ze andere routes openen. Ik geef ze dus 6 maanden...
 
Ik vermoed dat ze met een wetlease-operatie zullen beginnen. Geen idee welke kisten e.d.. Als ze binnen een paar maanden eigen kisten willen exploiteren mogen ze wel een beetje opschieten met o.a. het werven van vliegers en het binnenhalen van de benodigde vergunningen. Hoop dat het lukt maar heb mijn bedenkingen.
 
vliegers zat daar met oa DFA om de hoek.

Ik hoop dat er eindelijk een groep mensen is die het gaat lukken om een lijndienst open te houden vanaf eelde! Zou goed zijn voor het vliegveld.

TTA hield het toch ook wel een tijdje vol.....
 
Op de site staat een plaatje van een Saab 340... en zal via wetlease gaan inderdaad.

Ryan Air lukte het niet, VLM niet, hopelijk GLM wel...

Ben alleen bang dat het net iets te dun bevolkt daar is om je kritieke massa te halen... Alleen

BMI weet een leuke lijndienst naar Aberdeen te onderhouden vanaf Gruningen, maar daar

valt wat te verdienen ivm olie en gas... en hoef je niet zoveel stoeltjes te verkopen.

Maar hopelijk heb ik het verkeerd...
 
Een route en als die route succesvol is gaan ze andere routes openen. Ik geef ze dus 6 maanden...

Een soort van "we zien wel" houding klinkt niet als een erg sterk business plan. Maar hoop voor ze dat het lukt in elk geval :)
 
Maar hoop voor ze dat het lukt in elk geval :)
Ik heb in de laatste 13 jaar al heel wat clubjes gezien die van en naar Groningen vlogen, maar allemaal faalden ze hard... Ik zou mijn spaargeld er niet onder verwedden...
 
Denk dat het niet makkelijk is aan slots te komen in en rondom london. Al bekend welk veld ze daar gaan aanvliegen?
 
Volgens een artikel uit het Dagblad van het Noorden vliegt GLM op Southend.

Klik


Scheelt in ieder geval (wat) reistijd voor de noorderlingen :biertje:
 
Last edited:
Zo, hoe gaan ze dat noemen? London East?! :rolleyes:

Mwah, Southend is niet verder van het centrum van Londen dan Stansted of Luton. Alleen is het OV vanaf Southend niet zo gemakkelijk omdat er geen station echt dichtbij is.

Ik heb in de laatste 13 jaar al heel wat clubjes gezien die van en naar Groningen vlogen, maar allemaal faalden ze hard... Ik zou mijn spaargeld er niet onder verwedden...

Maar hopen kan altijd :)
 
@ Fish Hopen kan altijd idd! Al vind ik dat redelijk optimistisch klinken voor 'Groningse nuchterheid' :grijns:

Zelf zou ik het wel mooi vinden als het niet al te duur wordt, we'll see!
 
@ Fish Hopen kan altijd idd! Al vind ik dat redelijk optimistisch klinken voor 'Groningse nuchterheid' :grijns:

Zelf zou ik het wel mooi vinden als het niet al te duur wordt, we'll see!

Ahh, en dan gaat Fish daar solliciteren om vervolgens te klagen dat de salarissen zo laag zijn.
 
Back
Top