FLIGHT SCHOOL G AIR

G-air is overgenomen door L3 cts. De naam van de school is nu L3.
Ik ben bij de school in Ponte de Sor in Portugal geweest en om eerlijk te zijn viel mijn mond open van (helaas negatieve) verbazing. Om enkele punten te noemen:
- De studenten lopen allemaal in een verschillende beige broek. Naar ik mij heb laten vertellen komt dit omdat zij hun broek zelf moeten aanschaffen omdat L3/Gair simpelweg contractuele afspraken niet nakomt. Ook zag ik studenten lopen met sportschoenen onder hun uniform. Al met al oogt het dus onprofessioneel.
- De wachttijden voor het vliegtraject zijn schandalig lang door een tekort aan kisten/instructeurs. Er zouden mensen zijn die hierdoor 4 maanden vertraging hebben werd mij verteld door studenten ter plekke.
- De school G-air heeft jarenlang iedereen aangenomen die het geld had om de opleiding te doen. Dit heeft als resultaat dat er op de school een hoop mensen rondlopen die werkelijk niks te zoeken hebben in een dergelijke professionele luchtvaart omgeving.

Als je meer wilt weten kun je misschien contact zoeken met EPST-studenten daar. EPST stuurt zijn studenten naar deze school en doet alleen de MCC/AJFC in Nederland. Toen ik er was zaten er zo'n 30 studenten van EPST die helaas veel van de negatieve berichten hebben bevestigd.

Ik ben nu aangenomen bij de KLS, maar als dat niet was gelukt was ik nooit naar Gair/L3 gegaan.

Oja, nog een ander puntje: ze willen daar de grootste school van Europa worden. Vraag is of je daar moet willen zitten als het professionele/organisatorische deel nu al zo slecht geregeld is.
 
Back
Top