Flight Bag

Honeywell

New member
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, ik heb een mooie samsonite flight case, maar deze bleek toch echt een maatje te groot voor een fokker 50! Aangezien aan de kant van de F/O de oxigen bottle zit.

Nu ben ik op zoek naar een simpele flight bag (soft dus) met een aangenaam formaat waar je wel een headsetje en wat papierwerk in kwijt kan, meer dan dat en een zonnenbril en een geel hesje heb ik eigenlijk niet nodig. Nu vind ik op internet vooral veel grote tassen...

Iemand nog tips/ideeen?

Groetjes
 
Gewoon een stoffen aktentas met laptop vak.
Je hebt ze van samsonite en van enrico benetti.

Tijdens de dagen waarin je in Engeland als vlieger geen flightbag groter dan x bij x mocht hebben deed een plastic-tas van Dirk vd Broek ook goed zn werk.
 
Een tas is een tas. En tassen verkopen ze in elke winkelstraat.
De vraag is, hoeveel wil je eraan uitgeven?

10 euro? 500 euro?
Op Schiphol Plaza verkopen ze hele mooie Tumi leren tassen.
 
Ja zo'n soort heb ik dus ook van samsonite, maar vind het zo lastig dat je dan tijdens de vlucht niks kan pakken :(

Iig bedankt voor de tip!

Ik kan nog gewoon spullen pakken in principe, je trekt hem gemakkelijk omhoog en je kan hem mooi laten rusten op het plateau waar de tiller ook zit.

Maar inderdaad een koffer die je gewoon rechtop kan zetten is wat makkelijker, helaas was hij bij mij al gekocht voordat ik doorhad dat het niet zou passen.
 
Ik kan nog gewoon spullen pakken in principe, je trekt hem gemakkelijk omhoog en je kan hem mooi laten rusten op het plateau waar de tiller ook zit.

Maar inderdaad een koffer die je gewoon rechtop kan zetten is wat makkelijker, helaas was hij bij mij al gekocht voordat ik doorhad dat het niet zou passen.

Ook dat heb ik dus nu met mijn samsonite
 
hoe kleiner hoe beter!

heb een "krijgertje" tasje met welgeteld 1 vak.
license, rooster, ipod, zonnebril,en plaats voor wat magazines is alles wat ik nodig heb.

moet wel zeggeb dat ik geen jeps of company boeken hoef mee te zeulen, alles zit in de kist

k.
 
hoe kleiner hoe beter!

heb een "krijgertje" tasje met welgeteld 1 vak.
license, rooster, ipod, zonnebril,en plaats voor wat magazines is alles wat ik nodig heb.

moet wel zeggeb dat ik geen jeps of company boeken hoef mee te zeulen, alles zit in de kist

k.

Thanks, heb ff op internet gezocht, kan hem alleen niet vinden :huilt:

Ja, op een grotere kist gaan vliegen.

Haha, dat wil ik niet eens! Ik vind die fokker en die korte sectoren veel te leuk!
 
hahahaha,

probeer je vriendenkring eens, vertegenwoordigers en mensen met een eigen zaak hebben meestal wel van die tasjes met hun logo.
kosten 0,0 alleen wat bier in de kroeg!!
 
flightbag

flightbag

Ik heb een hele mooie flightcase, met wieltjes, gekocht bij de Aldi voor slechts 30 euries. De tas heeft er al minstens 1000 km of opzitten, aangezien ik veel vanaf BRU en AMS vlieg, en daar loop je heel wat kilometertjes. De wieltjes zijn dan ook al aardig versleten, maar daar is een skatewinkel weer goed voor. De tas past links perfect, rechts is het soms passen en meten, of moet ie op z,n kant.

Greez E.C.
 
Lufthansa heeft zijn eigen shop met koffers, meen ook flight cases. Heb zelf een halve flight case (hooguit 20 cm dik) maar is van Texier en zit niet meer in het assortiment.

Anders gewoon een flaptop tas, heeft ritsen van boven en meestal 600 vakjes om overal alles in kwijt te raken.

En anders bij F aankloppen voor een upgrade......:grijns:
 
Targus maakt hele mooie laptop tassen met wieltjes. Die dingen zijn goedkoop, kwalitatief redelijk goed en razend populair bij ons vlieger en bwk korps. En als een bwk-er zegt dat iets goed is, dan zal het ook goed zijn.
 
Om het topic weer een nieuw leven in te blazen.

Zag laatst een kleine Jeppesen flightbag (ik meen de FC-2?). Zag er prima uit, klein, stijlvol, precies wat ik zoek. Natuurlijk is het een Jeppie, dus hangt er een mooi prijskaartje aan. Weet iemand of er dergelijke modellen ook door andere merken worden aangeboden?

Greetz,
FF
 
Als je nou echt moois wilt, deze bevalt prima:

Cartelle%208.jpg


Fantastisch leren koffers, maar wel zeer prijzig (en je moet ze uit Florence halen)
 
zijn ze er ook met een tijgerprintje??

Ik heb het liefst ook een zeer kleine koffer, of helemaal geen!
Maar ja.. waar moet ik dan mn boxen voor mn ipod, zonnebril en magazines kwijt?
en oh ja! die stomme flight folder die wij mee moeten zeulen:eek: heb nog nooit een maatschappij gezien waar je zo veel rommel mee moest zeulen, ligt meestal gewoon in de kist.....
 
Ik ben voor her-invoering van de pet. In je pet kan je precies je brevet en paspoort kwijt. Portemonnee en telefoon hou ik wel in mn zak.
 
Back
Top