Financiering

Allereerst mijn excuses als deze vraag in het verkeerde thread gesteld is. Echter ik ben op zoek naar wat informatie waar jullie waarschijnlijk een beter antwoord op kunnen geven. En aangezien dit een specifiek Heli gedeelte is wilde ik hem niet bij "Hoe word ik piloot" zetten.

Mijn andere helft Miss Flying Torquewrench wil in de voetsporen van Mr Flying Torquewrench stappen en haar vliegbrevet gaan halen. Echter waar ik Fixed wing vlieg wil zij Heli gaan vliegen. geen probleem alleen weet ik hier heel erg weinig van af dus kan ik haar niet echt helpen met haar vraag.

Ze wil graag bij HAI beginnen maar zit een beetje met de financiering van het geheel. Hebben jullie misschien een paar tips m.b.t tot welke banken en of er een onderpand nodig is etc. etc. Jullie kennen het waarschijnlijk wel want het is iets waar veel aspirant vliegers tegenaan lopen. Zelf EPST gevolgd met garantiefonds dus voor mij niet zo'n probleem.

Nu weet ik wel uit eigen ervaring dat bijna elke bank een huis (of iets dergelijks) als onderpand wil. Wat is jullie ervaring en welke bank is aan te raden?

Tevens als laatste vraag. Ik heb de site van HAI doorgelezen en kan wel iets vinden over financiering maar dit is volgens mij gericht op de Amerikaanse klant en niet op de Europese. Worden er financierings mogelijkheden geboden door HAI voor de Europese klant of moet je het zelf regelen?

Bedankt voor jullie tijd en mochten deze vragen in een andere topic al behandelt worden dan bij deze mijn excuses.

Groet, FT

P.S Heeft iemand een mail adres van Hans Bergsma? Volgens Miss FT werkt het mailadres dat op heli.com staat niet.
 
Last edited:
financiering,

financiering,

Beste collega,

Zelf begin ik september van dit jaar met de combined course bij HAI.
Wat financiering betreft weet ik uit eigen ervaring dat je bij de ABN-Amro in Hoofddorp zo een financiering hebt maar je ouders of iemand moeten borg staan.
Ik zal je laten zien wat die man zei van de bank.



''''''''De financiering zit zo in mekaar.

Je leent € 70000 de aflos gaat pas in als jij terug bent uit Amerika. Het enige wat je moet betalen is een loss of licens verzekering en de rente.

Als je een afspraak maakt moet jij informatie van de school waar je de opleiding wilt gaan volgen en je vader moet het volgende meenemen: papieren van het huis en de hypotheek.

Dat is alles.



Dit is wat hij zei:



€ 70000 tegen 5.5% rente(op dit moment) dit kan je vast leggen voor een paar jaar.

Je betaalt rente over het bedrag dat je hebt uitgegeven. Dus je moet ervan uitgaan dat dat de opleidingskosten zijn. (Als je vriendin meteen werk heeft dan kan je daar je levensonderhoud van betalen en hoef je dat niet te financieren).

Borgstelling doormiddel van het huis van je ouders als dat allemaal in orde is was het geen probleem zei hij.

Een verzekering kost € 400 per jaar.

Het bedrag wat je per maand moet betalen hangt af van het totale bedrag dat openstaat.(dus in feiten moet je daar alleen de rente van betalen).

Je aflos gaat in als je terug komt uit Amerika.



Dit zijn ze gegevens



Abn-Amro Hoofddorp

Ruud van Roesell

023-5699634



Ik ben ervan overtuigd dat het jou gaat lukken want jou ouders willen borg staan. Ik moet ze nog zo ver krijgen.



Veel succes en hou mijn AUB even op de hoogte.'



Het Emailadres van Hans bergsma is:

Hans & Dynke Bergsma [bergsma@dynke.com]


Mvg,

Fernando
 
Last edited:
Combine course???

dat zijn toch die grote John Deere landbouw dingen:biertje:
 
Fernando,

Dank je voor je reply. Wat jij schrijft is helaas (huis als onderpand) precies wat ik al verwachte. Is er geen andre manier om een financiering te krijgen misschien m.b.v. HAI?

En of haar ouders hun huis als onderpand willen zetten is nog niet ter spraken gekomen. We willen eerst uitvinden of er een mogelijkheid is om een financiering te krijgen zonder het huis als onderpand. Maar ja, dit zal wel een zeer moeilijke opgave worden.
 
@ Flying Torquewrench

Ik sta ook voorlopig ingeschreven bij HAI voor de combined course in septemer, alleen is de financiering nog niet rond, Ik (relatief jong) en me vader kijken naar verschillende financierings mogelijkheden, onze eerste keuze is ook een lening die ik daarwerkelijk zelf leen zonder dat mijn vader of dergelijke garant moet staan. Waarschijnlijk is dat mogelijk, maar dat komt omdat ik ook maar een deel hoef te lenen. (het gaat om 30K.) Het is alleen wel veel geregel, en ze moeten ontzettend veel van je weten, maar we dat voor elkaar krijgen is dat wel de mooiste manier. Lukt het niet, dan wil mijn vader wel garant staan, en dan gaan we voor een soortgelijke constructie die fernando ook heeft.

Greetz

marco
 
Ik heb gehoord dat ze bij Heli Holland ook aan financieringen doen. Volgens mij wel nadat je alle keuringen hebt gedaan en een gedeelte zelf kan gaan bekostigen. Misschien staat er wel iets op de site www.heliholland.nl
 
Back
Top