FI Refresher course

Speedster

New member
Goh, heeft er iemand toevallig laatst nog zijn FI rating vernieuwd?

Ben op zoek naar een refresher course en ben benieuwd naar ervaring van anderen, vooral wat betreft de flight check. Hoe kies je de examiner en wat houdt die check nou precies in??

Beetje lastig te regelen vanuit het buitenland, ben blijkbaar niet meer zo goed op de hoogte van wat er zich in NL afspeelt maar wil toch die rating verlengen. (Je weet maar nooit in de toekomst...)

Wings over Holland de course geeft maar er zijn vast nog meer aanbieders...

Thxs:)!

Speedster
 
Heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad; toen werd de cursus in Nerderland bij gebrek aan animo helemaal niet gegeven, of uitgesteld naar het eind van het jaar, wat voor mij te laat was.
Toen heb ik IVW gebeld, en aangezien we tegenwoordig JAR zijn, kun je die refresher ook in het buitenland doen. Ik ben toen bij de duitse AOPA terechtgekomen, heb voor een schijntje (als ik me goed herinner €120, met AOPA korting) een 2-daags seminar gevolgd in Braunschweig, en dat werd door IVW erkend.
Misschien een tip, het was leuk, met vlagen leerzaam, vooral de voordracht van een ex-testvlieger over "trudeln" (tolvlucht), met een video waarin je hem uit een kist ziet springen omdat die bij certificatie niet meer uit een spin kan komen, ook wel eens wat minder, maar ja, dat hoort erbij, en je hoort ook eens hoe het er bij de buren aan toe gaat!
Over het praktische examen kan ik je verder weinig vertellen.

Succes met het verlengen!
 
Thanks Skyblazer ;)
Dat is in ieder geval een heel goede tip!!
In Nederland is die Course gelijk meer dan 300€. Dat scheelt een hoop natuurlijk, maar met een hotelovernachting gaat dat ook weer hard.

Anyhow, nog meer mensen met tips voor die cursus in het buitenland?

Cheers, Speedster
 
Even een bump voor dit topic.

In NL ken ik alleen WOH, die het in maart weer doet. Iemand nog andere ideeën?
 
Back
Top