FI RATING

Beste,

Ik moet dit eigenlijk in beroepsforum posten maar daar kom ik nog niet in.

Banen binnen de grote luchtvaar zijn er momenteel niet en daarom ik wil graag mijn FI rating gaan halen. Door al dat gemekker met AOC's kom je zelfs in de kleine luchtvaart niet ver meer met een CPL, tenzij je die FI aantekening hebt. Ik zou dit graag in een paar weeken willen afhandelen tegen een rendabele prijs. In Nederland ben je al gauw tussen de 10/15K kwijt. Zijn er misschien mensen die een FTO weten waar je voor een ''prikkie'' kan doen.

Thanks for the info.
 
Singles & Twins, Polder Aviation, Aero Noord, Wings over Holland. Maar of het voor een prikkie kan .....
 
Als je het in korte tijd wil doen, zou je naar Engeland of Spanje doorverwijzen, daar heb je full-time opleidingen voor je FI. Die zijn er in Nederland niet.
Ik heb het zelf bij Wings gedaan, beviel prima.
 
Heren,

Alvast bedankt voor deze informatie. De scholen hierboven heb ik al bekeken en is wellicht een optie maar het moet voor minder kunnen denk ik. Heeft de JAA geen lijst in omloop met scholen (binnen europa) die bevoegd zijn om deze training te geven?

Many thanks
 
Aerofan in Madrid, een collega van mij heeft daar recent de opleiding gedaan voor de helft wat je in NL betaald, in 3 weken tijd en deze school is bekend bij ivw.
 
Als je het Full-time doet is daar toch niets mis mee? (Je maakt precies evenveel vlieg en theorie-uren, want die zijn wettelijk verplicht).
 
Dan heb ik nog wel een vraagje, moet je urenaantal niet 1500+ zijn of moet je brevet niet CPL zijn?
 
Als je het Full-time doet is daar toch niets mis mee? (Je maakt precies evenveel vlieg en theorie-uren, want die zijn wettelijk verplicht).

Toch wel ambitieus om 125 uur grondschool, 30 uur vliegen en ca. 20 briefings in 3 weken te proppen… maar niets is onmogelijk :grijns:
 
Ze zullen wel moeten :)

(en die briefings zitten bij de 125 uur in, en ook de pre/de-briefs van de vluchten zitten erbij in)
 
Dan heb ik nog wel een vraagje, moet je urenaantal niet 1500+ zijn of moet je brevet niet CPL zijn?

Om aan een FI opleiding te beginnen heb je 200 uur nodig :duh: of bedoelde je dat niet?


... ik zie dat je zelf ook een fi rating hebt ..!
 
Ik denk dat hij dit bedoelde:

Brevet: ATPL
Typeratings: none at the moment
Uren: 200+

(als er met 200+, 1500 uur wordt bedoeld, dan klopt het weer wel ;) )
 
Om aan een FI opleiding te beginnen heb je 200 uur nodig :duh: of bedoelde je dat niet?


... ik zie dat je zelf ook een fi rating hebt ..!

Dat bedoel ik inderdaad niet nee. Het was de flauwe opmerking die Alien er wel uit haalde.
 
Back
Top