FI opleiding Wings over Holland

Guillie

New member
Zelf heb ik bijna m'n PPL-TMG en ga hierna verder voor SEP.
Ben mij nu alvast aan het orienteren op een FI opleiding.

Zag op www.wingsoverholland.nl (een school waar ik veel goede berichten over hoor) dat de toelatingseisen om bij hen aan de Flight Instructor opleiding te beginnen, een geldig PPL en theoretisch kennisniveau CPL (certificaat niet verplicht) zijn.

Als ik het goed begrijp, kun je dus ook FI worden met alleen een PPL brevet, en dus opleiden tot "slechts" PPL?

Heeft iemand ervaring met deze opleiding tot FI bij Wings?
 
Als ik het goed begrijp, kun je dus ook FI worden met alleen een PPL brevet, en dus opleiden tot "slechts" PPL?

Correct.

Denk verder dat aan de hand van je totale uren en ervaring jezelf kan beoordelen of je er geschikt voor bent ja of nee.
 
Het zal er in de prijktijk dus waarschijnlijk wel op neerkomen (met alleen een PPL en FI bevoegheid) dat je voor de instructie die je gaat geven, geen vergoeding mag vragen.

Je hebt immers geen CPL...of mag dit wel als je FI bent...?
 
Als je inderdaad alleen maar over een PPL beschikt mag je er inderdaad geen vergoeding voor vragen. FI is alleen een aantekening in je brevet, Het blijft een PPL.

Dus als je er wat aan wilt verdienen zul je toch effe je CPL moeten halen.
 
Effe belletje plegen naar Wings...

Op de 28ste is er een info bijeenkomst, ga daar zelf ook naar toe met een aantal anderen.

mvg
Ditched
 
Back
Top