FCO animo

Joe Bar

New member
Heeft er iemand meer info omtrent FCO.

Is er veel animo om naar FCO te gaan vanuit MXP?

Zijn er al transfers bevestigd voor de belangstellenden.
 
Er is vrij weinig animo zelfs. Volgens mij hebben de meeste van ons er meer dan genoeg van na maanden nachtstops daar.
 
Vanuit MXP hebben 5 (S)F/O's en 3 CP's zich aangemeld. Zelfs netwerk wijd schijnt de animo tegen te vallen, ondanks dat het contract hetzelfde is als MXP en de captains transferlist leeg. De meesten vinden MXP wel OK en de Duitsers hebben hoop op een nieuwe basis in DUS.
 
Bedankt voor de info.

Dus dat betekent dat MXP dus nu overcrewed is omdat de company in voorbereiding van de opening van FCO meer flightdeck naar MXP heeft laten gaan, of zit er nog uitbreiding in MXP aan te komen.
 
Er zit nog een kist aan te komen (februari geloof ik) en een groep op de parttime wachtlijst heeft 50% aangeboden gekregen om het teveel op te lossen.

Inderdaad valt de animo tegen omdat MXP de meesten boven verwachting bevalt, en FCO de meesten (op nachtstops) boven verwachting tegenvalt... :)
 
Ik hoorde ook dat er een kisten vermindering in de planning zit voor MXP, dus nog langer wachten voor een transfer.
 
Van wie hoorde je dat? Soms is het makelijker de dingen z'n beloop te laten gaan in deze co. When it happens it happens. ;)
 
Het is jammer dat Galley FM nog niet gestreamd wordt op internet, dan konden we gewoon luisteren ipv posten en lezen :).
 
Gehoord/gelezen op het pprune ezy forum.

Maar het gaat waarschijnlijk om de kisten die naar FCO gaan.
 
Je kunt ook het heft in eigen handen nemen en naar FCO transferren. Het is er een stuk minder koud in de winter dan MXP. Geen bergen sneeuw, ijzel, en constante freezing mist. Wel wat minder staff travel naar AMS, maar met een eurosalaris kun je prima 1 of 2 KLM tickets kopen.

MXP is heel leuk...als je er echt woont. Als je elke week commute is het al een stuk minder gezellig. Het is en blijft een leuke basis, begrijp me niet verkeerd, maar als hard core commuter heeft het bijna geen zin om een huisje aan het meer te nemen. Dan ben je beter af in de buurt van het veld. En daar is het vre-se-lijk saai. Maar goed, dat is mijn mening!
 
Daar zat ik ook aan te denken, maar ik sta zo hoog op de MXP lijst en de FCO lijst gaat op senioriteit in de company en daar sta ik nog niet zo hoog.

Ik ben ook van plan om te verkassen naar Milaan, want dat commuten wordt ik een beetje beu, zeker vanaf het eiland.

Gr. JB
 
Het is en blijft een leuke basis, begrijp me niet verkeerd, maar als hard core commuter heeft het bijna geen zin om een huisje aan het meer te nemen. Dan ben je beter af in de buurt van het veld. En daar is het vre-se-lijk saai. Maar goed, dat is mijn mening!

Dat is inderdaad nogal persoonlijk ja..... Ik ben een redelijk hardcore commuter maar ben vreeeeeschelijk blij met mijn huisje bij de meren. Vermaak me tijdens de werkdagen echt super, ook al is het soms wat druk. Dus voor mij als commuter is het het zeker waard.
 
Tegen de tijd dat er 'witte rook' komt ten aanzien van mijn transfer naar MXP wil ik graag wat advies over wonen bij het Grote meer.

ciao JB
 
Natuurlijk is het een persoonlijke mening, meningen zijn dat doorgaans! Iedereen heeft zo zijn prioriteiten. Sommige Nederlanders en Belgen en Engelsen wonen in Zwitserland. Die zijn helemaal gek. :kerst:

Vooral in de winter ben ik liever 5 minuten om de hoek...
 
We zij het er in ieder geval over eens dat je een ontzettend relaxt leven kunt leiden aan de meren. En dat is zeker wat waard. ;)
 
Back
Top