Fahrtkosten

oboema

Member
Heb ik het goed begrepen dat we als luchtvarenden de heen- en terugreis naar het werk kunnen aftrekken tegenwoordig?
 
Ja, dat schijnt nu er doorheen te zijn. Dat gaat een hele slok op de borrel schelen. Niet te vergeten ook de Spesen die nu vanaf verlaten voordeur tot aan aankomst voordeur tellen en niet vanaf de homebase. Scheelt hier en daar waarschijnlijk slechts een knaak, dus daar ga ik me verder niet in verdiepen.
Als je in je aangiftes van de afgelopen jaren het al hebt opgevoerd en na afkeur ervan hebt laten opnemen in een ´ruhe´-akte, dan kun je er denk ik ook rückwirkend gebruik van maken. Ik denk niet dat er één Hollander is die dat heeft gedaan. En u Peer?
 
"tegenwoordig"?

Fijn dat jij het al 10 jr weet.

Als je in je aangiftes van de afgelopen jaren het al hebt opgevoerd en na afkeur ervan hebt laten opnemen in een ´ruhe´-akte, dan kun je er denk ik ook rückwirkend gebruik van maken. Ik denk niet dat er één Hollander is die dat heeft gedaan. En u Peer?

Buiten Peer denk ik ook niet dat het er heel veel zulen zijn. Zeg maar niemand.
 
Ik voerde dat elk jaar al op , zonder een centje pijn:)
Jacobse en van Es zeiden het al: "Legaal is twee keer zo brutaal"

En die spesen , dat schiet niet op - loose change.
 
Kun je ons even laten weten als het FA in Hamburg je de herziene bescheinigungen toestuurt? Dan weten we zeker dat de uitspraak ook daar is aangekomen en uitgevoerd wordt.
 
We kunnen toch alleen de heenreis aftrekken? Wat betreft die Spesen vanaf de voordeur: bij het FA für GU is me dat tot nu toe niet gelukt. Die accepteren dat om een of andere reden niet evenals dat easydutyplan programma. En volgens mij zit je als grenzgänger sowieso bij dat FA....
 
Me like too.......als die heks in Hamburg er ook niet moeilijk over doet. Ik heb al een vraag daar geponeerd. Dat easydutyplan vind ik wel aan de prijs hoor. €100,- om je urenoverzicht te laten verwerken. Je roosters (in ieder geval op de kurzstrecke in DUS) in pdf hebben niet zoveel zin, daar er veel veranderd in de loop vd maand. Of kun je ook zelf de urenoverzichten inscannen en dan als pdf opsturen naar ze? Dan wordt het €56,- en is het het proberen weer waard. Met de Steuersparerklaerung moet ik alle dienstreisen invoeren met de hand om de spesen uit te laten rekenen. Dat is me te veel werk.
 
Me like too.......als die heks in Hamburg er ook niet moeilijk over doet. Ik heb al een vraag daar geponeerd. Dat easydutyplan vind ik wel aan de prijs hoor. €100,- om je urenoverzicht te laten verwerken. Je roosters (in ieder geval op de kurzstrecke in DUS) in pdf hebben niet zoveel zin, daar er veel veranderd in de loop vd maand. Of kun je ook zelf de urenoverzichten inscannen en dan als pdf opsturen naar ze? Dan wordt het €56,- en is het het proberen weer waard. Met de Steuersparerklaerung moet ik alle dienstreisen invoeren met de hand om de spesen uit te laten rekenen. Dat is me te veel werk.

He Rob,

Ik neem aan dat jullie je oude roosters ook kunnen opvragen in het crewportal. Als je dan achteraf je roosters van 2011 opvraagt en opslaat op je computer dan heb je in principe alles up to date en zoals werkelijk gevlogen. Als je deze roosters dan weer upload naar easydutyplan dan ben je binnen no time klaar. Het programma spuugt alles er zo uit. Ik was erg tevreden ieg. Het enige wat je zelf moet uitrekenen zijn de belastingvrije Spesen (staan op de Streckeneinsatzabrechnung die je elke maand krijgt) en deze van het door het programma berekende Mehraufwand aftrekken, dit is ook zo gebeurd.

Succes
 
Ha Oboemie,
Ik heb geen idee hoe je ge-update roosters uit CRA/CAS moet toveren. Volgens mij gaat dat ook niet, omdat de CAS roosters geen update krijgen (maar soms ook weer wel na een inzet vanuit de SB ofzo). Enige wat klopt zij de papieren Flugstundenübersichten. Ik heb die lui van het programmaatje gevraagd of een pdf van deze eigen ingescande vlieguren ook volstaat.

Yak: (VI R 55/10, BFH/NV 2011, S. 1764, VI R 36/10, BFH/NV 2011 S. 1763, VI R 58/09, BFH/NV S. 1761)
 
Als je het s-flightlog van kirchner of het e-flugbuch van Stöters gebruikt kan je het er volgens mij zo uit trekken.
 
Back
Top