FAA PPL

Christiaanb94

New member
Beste piloten,

Mijn naam is Christiaan, ik ben onlangs begonnen met studeren aan de Hogeschool van Amsterdam(Aviation). Afgelopen vakantie ben ik 3 maanden in de VS geweest om mijn Private Pilot License te halen, welke ik heb ook heb gehaald. Nu ben ik weer terug in Nederland en ben ik opzoek naar mogelijkheden om zo af en toe te kunnen vliegen.
Nu weet ik dat ik hier alleen nog in FAA geregistreerde vliegtuigen mag vliegen. Wat zijn de (relatief goedkope) mogelijkheden hier in Nederland?

Een andere vraag is. Hoeveel zou het extra kosten om mijn FAA PPL te converteren naar een EASA PPL(los van de extra uren die ik zou moeten vliegen)? Ik heb in de VS ongeveer 70 uur gevlogen waarvan 7 uur solo. Ik weet dat ik hier in ieder geval 7 theorie examens moet maken en opnieuw een medical moet krijgen.

Als ik een EASA zou hebben, is het dan nog steeds mogelijk in de VS te vliegen in een FAA geregistreerd vliegtuig? Of valt mijn FAA brevet weg als ik een EASA brevet heb?

Bij voorbaat dank voor uw/jullie antwoord(en)!

Met vriendelijke groet,
Christiaan
 
Hallo christiaan gefeliciteerd met je ppl.

Als je een easa ppl haalt dan blijft je faa brevet gewoon geldig en bruikbaar als je weer in amerika of ergens anders een N- geregistreerd vliegtuig wilt huren. Je moet wel een flightreview met een faa instructor gedaan hebben elke twee jaar en een faa medical doen (wat je ook vaak tegen bijbetaling bij een easa medical kan doen).

Ik weet dat er op rotterdam een n-geregistreerde piper warrior staat. Maar er zijn al meerdere forums geweest over het huren van amerikaanse kisten in nederland dus gebruik even de zoekfunctie.

Ik geloof dat wanneer je 100uur gevlogen hebt (of 100uur pilot in command) dat weet ik even niet meer zeker. Dat je dan een easa brevet kan krijgen door een airlaw, humanperformance&limitations theorieexamen te doen, een RT examen (zal wel met een LPC engels toets zijn) en een examenvlucht met easa examinator (stalls steepturns slowflight noodlanding stukje navigeren en een paar touch&go's) misschien kan iemand anders dit aanvullen waar dit in de jarfcl of easa omschreven staat.
 
Volgens mij gaat het met die 100 uren dan om de uren als PIC en SIC. Heb je ook enig idee hoeveel de kosten ongeveer zouden zijn van de medical, practical exam en om die theorie examens af te leggen?
 
Ik heb in 2002 in californie met een engelse jaa examinator in 1 dag die theorieexamens RT en een rondje vliegen in een c152 gedaan voor $700. Na een maandje had ik een engelse jaa ppl.

Initiele medische keuring is gok ik rond de €200?
 
Back
Top