FAA-PPL Examen in Nederland/benelux zomer 2007?

Wat is dat met die gasten zeg....
daar moet ik nu echt van overgeven van dat soort titels.

Ach, in mijn beleving typisch amerikaans, maar goed jij woont er langer dan ik er ooit heb gewoond. Artsen zetten er ook vaak lidmaatschappen van verenigingen op hun vistekaartje (b.v. Member of the International Spine Intervention Society) waarvoor het enige wat je hoeft te doen om lid te worden je contributie te betalen is. Elk certificaat van elke cursus (al was het maar één middag) wordt ingelijst en opgehangen.
Kan er zelf altijd wel om lachen.
 
Ach, in mijn beleving typisch amerikaans

Nee, dat heb je helemaal mis. Daar tillen ze hier niet aan dat soort flauwekul.
Het is typisch Engels, iedere gepensioeneerde noemt zich daar Captain.
En Hughston is Engels by the way.
En van horen zeggen een nare graftak.
 
Dan zal het misschien typisch iets zijn van Amerikaanse artsen ( en wellicht Engelse vlieginstructeurs :rolleyes:). Ken de man overigens niet, maar het lijkt me dat hij Amerikaans staatsburger is.
Anyway, ben het met je eens dat de titel captain nogal geforceerd overkomt als je in de GA werkt.
 
Dan zal het misschien typisch iets zijn van Amerikaanse artsen ( en wellicht Engelse vlieginstructeurs :rolleyes:). Ken de man overigens niet, maar het lijkt me dat hij Amerikaans staatsburger is.
Anyway, ben het met je eens dat de titel captain nogal geforceerd overkomt als je in de GA werkt.

Mee eens. Misschien een beetje extra indruk proberen te maken. Naar mijn idee voegt dat weinig toe.
Overigens is het geen onaardige kerel. Hij vliegt goed en is niet onredelijk tijdens examens.
Wel een geldwolf, ik stond jaren geleden op Norwich om kennis te maken en de mogelijkheden te bespreken met hem en voordat ik terug in Nederland was, was mijn Visacard al geplunderd. Later wel weer terug gekregen maar het gaf een onaangename smaak. Uiteindelijk bij een ander examen gedaan (ook een geldwolf trouwens.... zal wel een vereiste zijn om examinator te worden :eek!:)
 
Ik heb examen gedaan met Al "Bundy" Fitzgerald. Helaas is de beste man overleden thuis in de VS, maar dit was beslist geen geldwolf. Op EHMZ is per vliegtuig zijn as uitgestrooid met een memorial van zijn Nederlandse studenten.
 
tsjaa..

tsjaa..

Met LTU of Delta 8 dagen in Florida, elke dag +/- 28 graadjes met uitstekende vliegcondities..een uurtje of tien vliegen op een Mooney M20C waarin je dan ook gelijk je IPC en je BFR in doet...voor nog geen 1500 eutjes..Ik zou het wel weten..:yeehaa:
 
Met LTU of Delta 8 dagen in Florida, elke dag +/- 28 graadjes met uitstekende vliegcondities..een uurtje of tien vliegen op een Mooney M20C waarin je dan ook gelijk je IPC en je BFR in doet...voor nog geen 1500 eutjes..Ik zou het wel weten..:yeehaa:

Buiten het feit dat LTU tegenwoordig Air Berlin heet, lijkt me dat erg aanlokkelijk. Zeker als het voor die prijs kan. Een ticket kost toch snel 600 Euro, een dag of zes verblijf @ 100 euro/dag en dan die kist nog, laten we zeggen 80 Euro per uur, een MO20C is een oud modelletje en zal niet zoveel meer kosten. 600 + 600 + 800 = 2000. Dan komt daar wellicht nog een auto bij en in mijn geval een verlanglijstje van de familie, spijkerbroeken, headsets etc..... :blabla::blabla:
Zou het dan toch liever in Nederland doen tenzij je het aan een vakantie kunt koppelen
 
Natuurlijk ga je dan gelijk daar je vakantie houden..je zit in Florida...en headsets..die heb je toch zelf al?..als je el cheapo jezelf FAA current wil houden dan is Seppe of Antwerpen natuurlijk veel dichterbij..daar kan ik je trouwens ook uit de brand helpen hoor..niet in een Mooney maar in een Piper lance. Kost alleen wat meer per gevlogen uur..maar Florida vind ik toch aantrekkelijker..:cool:
 
Back
Top