FAA-PPL Examen in Nederland/benelux zomer 2007?

Guyseppe

New member
Even een balletje opgooien dacht ik;

Wie weet er of er bij een van de vliegscholen in Nederland (of benelux) deze zomerperiode een examinator uitgenodigd is voor het afnemen van FAA examens?
(scheelt me weer een ticket en een aantal vakantiedagen)...

Ik streef namelijk na om eind juni klaar te zijn voor examen, en zou hier niet al te lang overheen willen laten gaan alvorens het praktijk examen af te leggen.

Iemand een suggestie?

Greetz,

Chris
 
Hoi Guyseppe,

Er komt inderdaad binnenkort, staat nog niet vast, vanuit Amerika. En dat is inderdaad mevr Gudi Davis.

Op dit moment staat er nog geen definitieve datum maar waarschijnlijk zal dat in Juni of Juli gaan worden.

Stuur me ff een pm.

groet
KatanaHammer


Even een balletje opgooien dacht ik;

Wie weet er of er bij een van de vliegscholen in Nederland (of benelux) deze zomerperiode een examinator uitgenodigd is voor het afnemen van FAA examens?
(scheelt me weer een ticket en een aantal vakantiedagen)...

Ik streef namelijk na om eind juni klaar te zijn voor examen, en zou hier niet al te lang overheen willen laten gaan alvorens het praktijk examen af te leggen.

Iemand een suggestie?

Greetz,

Chris
 
Graag!

Graag!

Indien mogelijk, en zodra bekend bij jullie, dan zou ik het graag vernemen.

Ook ik zou dan graag van de gelegenheid gebruik willen maken om examen af te leggen bij haar.

Op voorhand dank voor de reactie!

Greetz and many happy landings!

Chris
 
Ik wil ook graag een FAA ppl. Dit zou door conversie kunnen want ik heb al een JAA ppl, maar natuurlijk ook door gewoon examen te doen. Maar wat zijn precies de voorwaarden? Moet je ook een FAA theorie examen doen? Kun je gewoon examen doen of moet je eerst ook nog weer les nemen, etc....? Als dit vrij eenvoudig kan zou ik ook graag examen doen.
 
@ ojjo29

Je moet aan alle vereisten voldoen van FARs 61.103, 61.105, 61.107 & 61.109
61.110 gaat over night-flying, ook goed om naar te kijken.

http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgFAR.nsf/MainFrame?OpenFrameSet

Volg de links Current FAR => by part

In de praktijk komt het er op neer dat je alleen een endorsement
van een FAA instructeur (CFI) moet hebben en inderdaad het theorie-examen
moet doen (en slagen!)
Als je geen nachtervaring hebt, is dat geen probleem krijg je de
aantekening night-flying prohibited, mocht je het willen hebben
is het alleende ervaringseis waaraan je moet voldoen.

Mocht je meer vragen hebben, dan PM je maar.

Ik zal eens kijken of ik een makkelijke opsomming kan maken van alles
dan zal ik die posten.
Of als iemand die heeft... be my guest!

Grtz, VF
 
Indien mogelijk, en zodra bekend bij jullie, dan zou ik het graag vernemen.

Ook ik zou dan graag van de gelegenheid gebruik willen maken om examen af te leggen bij haar.

Op voorhand dank voor de reactie!

Greetz and many happy landings!

Chris

Chris ik heb je een PM gestuurd.. check deze ff en stuur er een terug.
Groet KatanaHammer
 
@ Guyseppe

Heb jij dan ook in NL FAA lessen genomen? Mag ik vragen waar dat was en wat je ervaring er mee is? Ik wil namelijk ook een FAA PPL en kan me niet zomaar 4 weken vrijmaken om naar de USA te gaan.

Thanks!
 
Hi Jerome,

Ik heb inderdaad nagenoeg alle uren les gehad in Nederland op een N registered C172 door een zeer ervaren en bedreven instructeur volgens het FAA systeem.

Bij aankomst in de VS bleek de voorbereiding en opleiding in Nederland dik in orde te zijn geweest!

VanFan kan je er alles over vertellen ;-)

Groeten,

Guyseppe
 
Hi Jerome,

Bij ASL in Beek verzorgen ze ook een FAA-PPL opleiding. Zeer bedreven instructeurs en een prettige sfeer:cool::cool:. Je krijgt opleiding op een N-geregisteerde PA28met een Lycoming O-360....180 pk, vliegt geweldig.

Flush
 
Als je geen nachtervaring hebt, is dat geen probleem krijg je de
aantekening night-flying prohibited

Niet helemaal waar, night exemption is alleen voor mensen die :

§ 61.110 Night flying exceptions.
top

(a) Subject to the limitations of paragraph (b) of this section, a person is not required to comply with the night flight training requirements of this subpart if the person receives flight training in and resides in the State of Alaska.

(b) A person who receives flight training in and resides in the State of Alaska but does not meet the night flight training requirements of this section:

(1) May be issued a pilot certificate with a limitation “Night flying prohibited”; and

(2) Must comply with the appropriate night flight training requirements of this subpart within the 12-calendar-month period after the issuance of the pilot certificate. At the end of that period, the certificate will become invalid for use until the person complies with the appropriate night training requirements of this subpart. The person may have the “Night flying prohibited” limitation removed if the person—


Nacht vliegen moet dus wel gebeuren.
 
Hi Jerome,

Vanaf Rotterdam ook zeer goed te doen! Ik les in een Cessna 172RG maar er zijn ook eventueel andere kisten te huur. Daarnaast heb ik een zeer goede instructeur uit Den Haag (een freelancer)

Sinds vorig jaar werkt de FAA met een nieuwe examinator die permanent gevestigd is in Norwich (UK) en hij komt op verzoek naar je toe. Je kan er ook voor kiezen om een eventueel examen te doen in Norwich.

Kortom er zijn in Nederland op het moment genoeg mogelijkheden je FAA PPL te halen al is het allemaal wel niet echt goedkoop. Maar goed daarvoor ging ik op vrij regelmatige basis naar Kortrijk waar je een C150 kan huren voor 100 euries per uur inclusief alle landingen.

Als je meer info wilt stuur je me maar een pm.

groetjes
Katanahammer
 
Bedankt Guyseppe! ;)

Binnenkort op EHMZ ook wellicht de mogelijkheid
FAA & JAA tegelijkertijd!

Ben in ieder geval blij dat het jou gelukt is! En hoe!

Hoe staat het met de verdere plannen?
Ga je Nederland al verlaten?

En vlieg je al op Antwerpen?

Grtz, VF
 
IMO APITA:

Ik ben het niet meer oneens met je post ;-)

Niet helemaal waar, night exemption is alleen voor mensen die :


§ 61.110 Night flying exceptions.
top

(a) Subject to the limitations of paragraph (b) of this section, a person is not required to comply with the night flight training requirements of this subpart if the person receives flight training in and resides in the State of Alaska.

(b) A person who receives flight training in and resides in the State of Alaska but does not meet the night flight training requirements of this section:

(1) May be issued a pilot certificate with a limitation “Night flying prohibited”; and

(2) Must comply with the appropriate night flight training requirements of this subpart within the 12-calendar-month period after the issuance of the pilot certificate. At the end of that period, the certificate will become invalid for use until the person complies with the appropriate night training requirements of this subpart. The person may have the “Night flying prohibited” limitation removed if the person—


Nacht vliegen moet dus wel gebeuren.


MVG, VanFan
 
Last edited:
Kan het niet laten, moet even draadje hijacken als het over de FAR's gaat.

§ 61.110 Night flying exceptions.
top

(a) Subject to the limitations of paragraph (b) of this section, a person is not required to comply with the night flight training requirements of this subpart if the person receives flight training in and resides in the State of Alaska.

(b) A person who receives flight training in and resides in the State of Alaska but does not meet the night flight training requirements of this section







61.110 c) A person who does not meet the night flying requirements in §61.109 (d)(2), (i)(2), or (j)(2) may be issued a private pilot certificate with the limitation "Night flying prohibited." This limitation may be removed by an examiner if the holder complies with the requirements of §61.109 (d)(2), (i)(2), or (j)(2), as
appropriate

61.109(d)(2) For a Gyroplane rating
61.109(i)(2) For a powered parachute rating
61.109(j)(2)For a weight-shift control aircraft rating


De nacht uren zijn dus verplicht voor ieder certificate.
De exception geldt alleen voor diegenen die in Alaska wonen en daar hun training doen ivm de zomers waarbij het simpelweg niet donker genoeg wordt, het halve jaar is het daar daglicht. Deze exception geld voor niemand anders.


http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library%5CrgFAR.nsf/0/B4AA273C9EB512CF86256EE1004BE05D?OpenDocument
 
Last edited:
IMO APITA:

Ik geef je helemaal gelijk...
Ik had ongelijk.

Heb mijn post aangepast, bedankt voor je aanhoudendheid om eea uit de doeken te doen. Dat is meestal de manier om door te gaan totdat je eruit bent! ;)

Zo kan je snel over iets heen lezen...
Vroeger was het wel toch zo voor een PPL?
Ik had een maatje die een PPL-SE had met zon nightflying prohibited aantekening.

Grtz, VF
 
Inmiddels 2 jaar later.....

Zijn er nog mensen die in 2010 voor een FAA-PPL examen willen doen in Nederland ?
Wat is de beste mogelijkheid om examen te doen in Nederland ?

Iemand nog recente ervaring mee ?

Groet,

Felix
 
Een beetje een oud draadje Felix, maar ik weet niet of de FAA hier wel zo gelukkig mee is. Heb in het afgelopen jaar wat geruchten gehoord (meer is het ook niet) dat de FAA in Washington een aantal examinators heeft gewaarschuwd om dit niet meer te doen.
Ze waren niet zo blij met het "eigen initiatief", volgens de geruchten dan.
Zal eens kijken of ik erachter kan komen wat het verhaal is daar.
In Engeland is wel een FAA Authorized DPE.
 
Ken het verhaal. De in Engeland gestationeerde DPE is hier niet blij mee (ik denk terecht). Hij is door de FAA aangewezen als DPE voor Europa, Africa en het midden Oosten en woonachtig in Engeland, werkt trouwens vanaf le Touquet . Als andere examinatoren hier "even" betaald vakantie komen houden en een paar examens afnemen, schieten ze onder zijn duiven.
De DPE neemt trouwens ook examens in Nederland af (hij is regelmatig bij Air service limburg www.asl.nl). Zijn website is http://www.rnav.us
Groet,

Leon.
 
Back
Top