FAA CPL en JAA CPL 275 uur TT 70 K Euro

Volgens het FAA registry zijn er 32 N-geregistreerde vleigtuigen in NL

Niet dat het bijdraagt aan de discussie, maar dat zijn er in de praktijk dus vele malen meer. De 32 waar je het over hebt zijn inderdaad ingeschreven op een adres in Nederland, maar het overgrote merendeel van N-reg kisten in Nederland en Europa staat op naam van een US-based trust, waaraan niet gerelateerd kan worden dat het toestel zelf elders wordt gebruikt.

Een kleine inschatting van mijn kant en gebaseerd op gegevens die ik zelf verzameld heb, geeft aan dat het aantal N-reg kisten in Nederland eerder rond de 100+ ligt.
 
Ik deel hierin de mening van LHU, EFIS is totaal overbodig voor een beginnend vlieger. Als je toch naar Amerika gaat, dan doe je dat voor de prijs, niet om luxe EFIS-kistjes te sturen voor het dubbele bedrag. Het lijkt me dus een hele dure oplossing die je aanbiedt.

Daar blijven we dus over van mening verschillen.
Ik zie niet hoe iemand kan geloven dat een instrument rating in een C152/C172 je maar ook ergens op kan voorbereiden.

Het gaat ook om ervaring op materiaal met een bepaalde zoals je die (over het algemeen) alleen met EFIS aantreft;
Electronische HSI/RMI, GPS flight plan functies, autopilot, Flight director, satelliet weer informatie, traffic systemen.

sandel_sn3308.jpg


P1220261.JPG


garmin-g1000.jpg


I am in full agreement that a pilot headed toward a professional flying career would be remiss in learning in something other than an airplane equipped with the latest and greatest in avionics. Making the step up to a regional jet, or even the rarefied air of a Boeing or Airbus cockpit, is considerably easier for the glass-trained pilot than for the steam-gauge aviator.

Bron: http://www.aopa.org/asf/publications/inst_reports2.cfm?article=7637

Hier is een aardig filmpje over EFIS in General Aviation in de VS tegenwoordig:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=zhgOUJrph4s[/YOUTUBE]
 
Back
Top