FAA atp test

dassault

New member
Hallo,

ik ga in 2009 mijn written FAA ATP doen in Parijs.

Weet iemand waar ik de nodige boeken of dvd's kan krijgen om mij op het examen voor te bereiden??

Alvast bedankt
 
Zoals Imo apita al zei: gleim boek bestellen, enkele keren doorlezen en test doen. Alle vragen die gesteld kunnen worden staan in het boek. Heb je er moeilijkheden mee, dan die vragen heel goed onthouden. Klaar is Kees. Vroeger moest je met je logboeken bij de FAA langs om een sign-off te krijgen voordat je het written exam mocht doen. Ik neem aan dat dat nog zo is. Na het written heb je een bepaalde tijd om je praktisch examen te doen, lukt dat niet, dan moet je het written exam weer overdoen.

Wat die link betreft, niets daarvan heeft toepassing op jou, tenzij je een FAA license hebt op basis van een buitenlands brevet, en dat vertel je nergens.
 
Last edited:
Thx.

Ik doe volgend jaar mijn recurrent in dallas. Ik heb mij laten vertellen dat deze jaa-sim check zou mogen meetellen voor het behalen van mijn faa licence. Scheelt weeral een pak geld.
 
Ik heb in juni mijn ATP theorie gedaan in de states.

Boek van Gleim gehaald, daar staat alles in wat je moet weten. Ik heb ook nog de online cursus van Gleim gedaan. Dat was achteraf misschien niet nodig geweest (alle vragen staan in het boek van Gleim), maar het helpt wel bij het oefenen en een eerlijke score bijhouden van jezelf.:rolleyes:

Sign-off was niet nodig, gewoon een afspraak gemaakt bij een Lasergrade facility in de buurt en examen doen.

Succes met studeren!
 
Thx.

Ik doe volgend jaar mijn recurrent in dallas. Ik heb mij laten vertellen dat deze jaa-sim check zou mogen meetellen voor het behalen van mijn faa licence. Scheelt weeral een pak geld.
Het aantal uren dat je in de SIM vliegt, mag meetellen. Dus zoveel zal dat wel niet schelen ;)
 
Ik zou FAR61 er even goed op nalezen:

§ 61.35 Knowledge test: Prerequisites and passing grades.

(a) An applicant for a knowledge test must have:
(1) Received an endorsement, if required by this part, from an authorized instructor certifying that the applicant accomplished the appropriate ground-training or a home-study course required by this part for the certificate or rating sought and is prepared for the knowledge test; and
(2) Proper identification at the time of application that contains the applicant's—

(i) Photograph;
(ii) Signature;
(iii) Date of birth, which shows the applicant meets or will meet the age requirements of this part for the certificate sought before the expiration date of the airman knowledge test report; and
(iv) Actual residential address, if different from the applicant's mailing address.

(b) The Administrator shall specify the minimum passing grade for the knowledge test.



§ 61.153 Eligibility requirements: General.

To be eligible for an airline transport pilot certificate, a person must:

(a) Be at least 23 years of age;
(b) Be able to read, speak, write, and understand the English language. If the applicant is unable to meet one of these requirements due to medical reasons, then the Administrator may place such operating limitations on that applicant's pilot certificate as are necessary for the safe operation of the aircraft;
(c) Be of good moral character;

(d) Meet at least one of the following requirements:

(1) Hold at least a commercial pilot certificate and an instrument rating;
(2) Meet the military experience requirements under §61.73 of this part to qualify for a commercial pilot certificate, and an instrument rating if the person is a rated military pilot or former rated military pilot of an Armed Force of the United States; or
(3) Hold either a foreign airline transport pilot or foreign commercial pilot license and an instrument rating, without limitations, issued by a contracting State to the Convention on International Civil Aviation.

(e) Meet the aeronautical experience requirements of this subpart that apply to the aircraft category and class rating sought before applying for the practical test;

(f) Pass a knowledge test on the aeronautical knowledge areas of §61.155(c) of this part that apply to the aircraft category and class rating sought;

(g) Pass the practical test on the areas of operation listed in §61.157(e) of this part that apply to the aircraft category and class rating sought; and

(h) Comply with the sections of this part that apply to the aircraft category and class rating sought.

Je Europees brevet is ok voor (3) hierboven. Ik neem aan dat de training provider in de USA ook de FAA papieren heeft. Zij moeten wel wat valsheid in geschrifte plegen om je behalve een ATPL ook een TR te geven: je mag alleen TR examen doen op de sim na het volgen van een volledige approved course, dus een volledige initial. Ze kunnen wel een ATPL MEL IR afgeven. Het alternatief voor een TR is examen op de kist zelf; daarvoor hoef je geen cursus gedaan te hebben.

Erik
 
Bedankt voor de info. Ik zal zeker de TRTO daar contacteren hoe het eigenlijk verder moet na het behalen van de atpl theorie.
 
Hoi

Mss even een update. Is er misschien iemand die me meer kan vertellen over het mondelinge examen in de States? Ik heb de FAR/AIM gekocht maar zie door de bomen het bos niet meer.

Tips of ervaringen welkom.

thx
 
ok thx, was begonnen met part 135.
Weet je trouwens of je in part 61 al die aantal uur bepalingen moet kennen?? Om een voorbeeld te geven: voor een ppl moet je zoveel x uur cross country gedaan hebben waarvan zoveel uur x enzo.???

thx a lot
 
nee, je gaat voor een atpl en moet de vereisten kennen voor dat license. Jouw ppl en cpl heb je al en dus heb je de vereisten daarvoor al lang geleden achtergelaten. Wat je ook moet weten behalve 1,61,91 zijn de IFR rules (staan ook in 91), het doorlezen van de jeps introduction is een goede hulp (onderdeel van de checkride is instruments vliegen).
 
Ik heb zelf veel plezier gehad van de de boekjes van michael D. Hayes. Hier staan de meest gestelde examen vragen in en de bijbehorende antwoorden. Uiteraard weet je het nooit wat ze gaan vragen maar mijn ervaring is dat als je de vragen met de bijbehorende antwoorden kent je een zeer behoorlijk eind op weg bent. De boekjes zijn verkrijgbaar voor PPL, CPL, ATPL, IR, ME, en CFI examens en zij verkrijgbaar bij ASA.
http://www.asa2fly.com/Oral-Exam-Guide-C25_category.aspx
Bij mijn CPL examen begon de examintor met dit boekje in de hand de vragen te stellen, dus ik bedoel maar.
Uiteraard staat in de PTS in omschreven welke onderdelen en onderwerpen er tijdens het examen aan bod moeten komen en aan bod kunnen komen.
http://www.faa.gov/training_testing/testing/airmen/test_standards/pilot/
 
Back
Top