F1 visum, wet veranderd?!

Opethian

New member
hallo

vroeger kon je met een F1 visum een vliegopleiding nemen naast je college studies zolang je full-time in college was.
Vandaag krijg ik te horen dat ik geen flight training kan nemen on the side omdat ik geen M1 visum heb. Zowel een vriend die hetzelfde gedaan heeft verleden jaar (aerospace engineering en flight training on the side met een F1 visum), de college EN de flight school vertelden me tijdens de application dat ik wel degelijk kon flight training nemen naast mijn studies, en dan krijg je dit te horen... dit is echt balen!!
Is die wet nog maar pas veranderd of zo? Overal lees ik online dat het WEL kan...
Is er iemand die meer weet?
Thanks
 
Voor zover ik weet, kun je naast je college niet naar een lokale FBO, daar heb je inderdaad een M1-visum voor nodig. Je kunt alleen in aanmerking komen voor flight training als het gegeven wordt on-campus als ik het goed heb, dus daar waar je F1-visum reikt. Ik ben namelijk ook bezig om alles te regelen mbt college en flight training en zover ik weet moet je dus een major of minor nemen waar je je brevetten kunt halen. Een FBO voldoet hier dan weer niet aan, omdat dat niet geïntegreerd is in college als ik het goed heb.
 
hallo

vroeger kon je met een F1 visum een vliegopleiding nemen naast je college studies zolang je full-time in college was.
Vandaag krijg ik te horen dat ik geen flight training kan nemen on the side omdat ik geen M1 visum heb. Zowel een vriend die hetzelfde gedaan heeft verleden jaar (aerospace engineering en flight training on the side met een F1 visum), de college EN de flight school vertelden me tijdens de application dat ik wel degelijk kon flight training nemen naast mijn studies, en dan krijg je dit te horen... dit is echt balen!!
Is die wet nog maar pas veranderd of zo? Overal lees ik online dat het WEL kan...
Is er iemand die meer weet?
Thanks


Hoi,

Ik ben in januari voor PPl examen in de VS geweest. Idd is een M1 visum ALTIJD nodig, incl een I-20 formulier. Zonder deze papierwinkel wordt je letterlijk aan de grens bij de VS op het eerste vliegtuig terug gezet.. een fotokopie is voor hen tevens niet geldig..

Groeten,

Guyseppe
 
Flying Yankee

Vreemd want een vriend van mij deed zijn vliegopleiding naast zijn college uren, en die vliegschool was onafhankelijk van de college. De wet kan natuurlijk al veranderd zijn ondertussen... Toen ik me inschreef in de college (paar maanden terug) was het nog mogelijk. In fact, ik heb de email hier nog liggen, ff erbij halen

********,
Thank you for your interest in our school. If you would like to come to the US to take college classes, you may do so on an F1 visa. As long as you maintain 12 credit hours at our school, you may take aviation classes at a training facility without changing your visa. Typically aviation students would apply for an M1 visa, but then you would not be able to take classes here and you would not be able to change your visa to F1 without leaving the country. If you think you will be able to maintain all of the requirements here and take pilot classes on top of it, we can help you get the F1 visa.

Kind Regards
****** etc


Guyseppe,
Inderdaad vliegscholen zijn niet toegelaten een I-20 aan te vragen voor een F1 visum, enkel voor een M1 visum. Ik ben hier nu op een F1 visum, een visum dat ik altijd begrepen heb als "hoger dan een M1 visum", in het feit dat een M1 enkel goed is voor flight training, en een F1 goed is voor zowel college als flight training on the side, zolang je full-time naar college gaat en dat uw "hoofdreden" is om naar de VS te komen.
Hoewel ik toelating heb van de TSA om te vliegen, mijn visum laat het blijkbaar niet meer toe

Bedankt voor de reacties
 
Back
Top