EZY Madrid contract

Master Caution

New member
Hallo gasten,

Is er iemand hier die het spaanse EZY contract (voor captains) heeft geaccepteerd?

Ik ben namelijk de voor- en nadelen aan het overwegen, maar ik zou graag horen van mensen die er ervaring mee hebben.

Het lijkt mij dat het salaris prima is, 10% extra salaris om je pensioen te regelen.

Het enige waar ik niet veel over kan vinden is sick pay. Het lijkt maar 3 dagen te zijn. Klopt dit? en zo ja hebben jullie je bijverzekerd met loss of income protection of iets dergelijks?

wat voor belasting percentage betaal je daar in pedro land?
 
Als je vóór februari 2008 naar het Spaanse contract overstapt behoudt je gewoon je Sickpay, LoL etc. Dit is dan een addendum in het contract.


Belasting weet ik niet precies. Maar in principe is het 24% flatrate voor de eerste 5jr als expat. De zgn. 'Beckham Rule'.
 
bedankt voor je reactie.

het zal wel niet voor febr worden denk ik, maar nu ik weet dat dit zo was kan ik het misschien erbij "dealen". het lijkt alsof ze desperate genoeg zijn.

Die 5 jaar 24% klinkt wel heel gunstig, tegen die tijd ben ik allang weer terug in de UK.

weet je misschien ook hoeveel een kamer/appartement in madrid zo ongeveer kost?
 
Houd er wel rekening mee waar je centrum van leven zich afspeelt. Als dit in Nederland is dan moet je spaanse sociale lasten betalen en inkomstenbelasting in Nederland. Dit doordat het double taxation treaty tussen Spanje en Nederland anders is dan tussen Engeland en Nederland. Het spaanse verdrag heeft de 48 hour rule niet wat Nederland heffingsbevoegd maakt. Woon je in Spanje of Engeland dan ligt de situatie anders.

Dan zouden de Beckham route, not resident, not ordinarily resident, split year, etc kunnen gaan gelden en daar weet ik niets van af.

Cheers.
 
Ik woon in engeland en wil dat ook zo houden, dus een kamer is genoeg.

Wat betreft de wondere wereld van de belasting, denk dat ik toch maar een accountant ga zoeken. ook een goed id met de shares die uitkomen in december..
 
Back
Top