EZY Bristol NL'ers

Joe Bar

New member
Hallo,

Zijn hier easyJet piloten met BRS base die commuten tussen de UK en NL en wat ervaring willen delen omtrent de crew travel.

Ik ga december met de TR beginnen en heb als base BRS toegewezen gekregen en wil tijdens mijn vrije dagen naar NL terug reizen.

Groet Joe
 
Ik ben geen BRS commuter, maar staff travel is staff travel :). Wat wil je weten?

Het kost je 30,98 pond heen en terug..
 
Ik wil graag weten of de vluchten BRS-AMS goed aansluiten op je rooster en of je zeker bent van een plek op de vlucht.

Groet Joe
 
Tsja, of de vluchten goed aansluiten hangt natuurlijk af van je rooster! ;) Ze zijn nog niet zo gek bij eJ dat ze het rooster zo aanpassen dat jij na je 5de early lekker op de laatste AMS kunt stappen...

Bristol to Amsterdam Amsterdam to Bristol
Travel Day Flt No. Dep. Arr. Flt No. Dep. Arr.
Mo-Sa 6163 07:10 09:30 6164 09:55 10:15
Mo-Fr 6167 15:40 18:00 6168 18:25 18:45
Su 6169 09:20 11:40 6170 12:05 12:20 (tot 04feb07)
Su 6165 14:20 16:40 6166 17:05 17:25

Ik ben zelf NCL-based en weet dus niet hoe de rotaties in BRS zijn, maar als ik zo naar de vertrektijden kijk vanuit BRS, denk ik dat het moeilijk wordt om na je 5de early meteen naar AMS te vliegen. De 6167 geeft nog een mogelijkheid, maar dan moet je uiterlijk om 1500 ingecheckt zijn, wordt nogal krapjes...
Terugvliegen voor je eerste late dienst moet wel lukken zo te zien. Als je de 6163 pakt moet je in principe op tijd in BRS zijn, maar ja, dan moet je geen vertraging hebben (en de winter komt eraan, BRS ligt op 622', mist, etc. ;) ).

Overigens zul je je training in Burgess Hill doen nabij LGW, dus je kunt beter naar die tijden kijken! :) Ik geloof dat ze daar nu 5x per dag AMS aandoen, veel meer keus dus!

Een goed punt van eJ staff travel is dat je altijd een stoel hebt, we werken (nog niet) met standby stoelen. Ticket = plaats in toestel. Er is nu zelfs een trial aan de gang waarbij je je op kunt geven voor jumpseat-travel naar je thuisland. Dat betekent dat als de kist écht vol zit (hoe vaak komt dat voor? :haha: ) en je permissie van de captain hebt, je op de jump mee zou kunnen. Weet niet of dit een blijvertje is...

Hope this helps!

Ice :airforce:
 
Ik zit zelf niet in Bristol, dus heel in het algemeen:
Als je nu kijkt op de website zijn er doorgaans 2 vluchten per dag (1 op zaterdag).

Na een 2 sector early zou je met gemak de 1540 kunnen halen op dag 5. Heb je echter een 4 sector dag dan lukt het je niet en kun je pas de volgende dag naar huis..

Terug naar Biristol kun je de 0955 nemen en daarna gelijk door naar de crew room op dag 1 van de lates.


Dus zoals je ziet, het zal afhangen van je rooster. Ik heb geen idee hoe het zomerseizoen er voor BRS uitziet, hopelijk kan een echte Bristolmens hier meer van zeggen.

Maarree...als je wilt commuten, is het beter een basis in London aan te vragen. Veel meer vluchten per dag naar Amsterdam. Stansted heeft er 3, Gatwick heeft er 5 op een dag!! Een stuk flexibeler dus waardoor je nagenoeg altijd op dag vijf van de earlies naar huis kunt.



Staff travel tickets zijn gegarandeerd, je wordt behandeld als elk andere passagier. Een retourtje AMS kost 31,98 pond. Zolang het boekingssysteem niet voorspelt dat de vlucht uitverkocht zal raken zijn er staff tickets beschikbaar... Mocht de vlucht zo goed verkopen dat er geen staff ticktets te krijgen zijn, dan nog heb je een kans: 6 uur voor vertrek wordt 50% van de lege stoelen beschikbaar gesteld aan staff. Mocht de vlucht toch uitverkocht zijn (goed voor de company jammer voor jou) dan kun je in de nabije toekomst mee op de jumpseat.

Vanuit London is het meestal geen groot probleem om aan staff tickets te komen.
Vanuit Bristol lijkt het me ook geen probleem als ik naar deze maand kijk.
 
Back
Top