Examens Klm Flight Academy Theorie

Assertief

New member
Geachte forumleden,





Mijn vraag is ;moet je op het KLS de volgende onderdelen tegelijk examineren of doe je bijvoorbeeld week 1:Airlaw week 2:Meteorology week 3: Principles of flight ?.Ik vraag dit omdat het mij moeilijk lijkt in een week al deze vakken in je kop te stampen en diezelfde week nog te examineren.


* Air Law
* Meteorology
* Principles of Flight
* General Navigation
* Radio Navigation
* Airframe/systems/power plant
* Performance
* Communications VFR
* Communications IFR
* Operational procedures
* Instruments
* Human performance and limitations
* Mass and Balance
* Flight planning and monitoring


Ik ben nog jong en heb genoeg tijd om alles op orde te stellen.
Dus alsjeblieft geen reacties van je bent nog jong ,Waarom moet je dit allemaal weten etc.


Je weet wat ze zeggen ,Een goed begin is het halve werk!
 
De theorietijd bestaat uit 3 periodes. De examenverdeling is als volgt:

Periode 1:

Meteorology
Principles of Flight
Air Law
Airframe systems & Powerplant

Periode 2:

General Navigation
Performance
Radio Navigation
Communications VFR/IFR

Periode 3:

Flight Planning and monitoring
Human Performance & Limitations
Instruments
Operational Procedures
Mass & Balance

Voor sommige van deze vakken krijg je een progressietoets die voor 25% meetelt voor je eindcijfer. Daarnaast krijg je voor elk vak een schoolexamen en een CBR examen. De schoolexamens zijn in principe allemaal in dezelfde week maar worden soms door de theorie docenten zelf iets verschoven. De CBR examens zijn per periode allemaal in dezelfde week en soms zelfs 2 op een dag. Al met al flink aanpoten dus.
 
Last edited:
De theorietijd bestaat uit 3 periodes. De examenverdeling is als volgt:

Periode 1:

Meteorology
Principles of Flight
Air Law
Airframe systems & Powerplant

Periode 2:

General Navigation
Performance
Radio Navigation
Communications VFR/IFR

Periode 3:

Flight Planning and monitoring
Human Performance & Limitations
Instruments
Operational Procedures
Mass & Balance

Voor sommige van deze vakken krijg je een progressietoets die voor 25% meetelt voor je eindcijfer. Daarnaast krijg je voor elk vak een schoolexamen en een CBR examen. De schoolexamens zijn in principe allemaal in dezelfde week maar worden soms door de theorie docenten zelf iets verschoven. De CBR examens zijn per periode allemaal in dezelfde week en soms zelfs 2 op een dag. Al met al flink aanpoten dus.


Bedankt voor je informatieve reactie.

Kan je me alleen nog vertellen hoe dat wordt meegerekend

Telt alleen het CBR-examen ? Zo niet wordt het schoolexamen dan gecompenseerd?
 
Je moet voor het schoolexamen (progressietoets 25% + eindtoets 75%) minimaal 70% halen. Haal je dit niet, dan mag je van school het CBR-examen niet maken. Voor het CBR-examen moet je vervolgens minimaal 75% halen. De resultaten van deze examens komen ook in je file te staan. In principe zie je je schoolexamens na je opleiding dus nergens meer terug, je CBR resultaten wel.
 
Je moet voor het schoolexamen (progressietoets 25% + eindtoets 75%) minimaal 70% halen. Haal je dit niet, dan mag je van school het CBR-examen niet maken. Voor het CBR-examen moet je vervolgens minimaal 75% halen. De resultaten van deze examens komen ook in je file te staan. In principe zie je je schoolexamens na je opleiding dus nergens meer terug, je CBR resultaten wel.

Roger that


en zijn dat Multiple choice vragen of open vragen?
 
Assertief, ik wil je er graag even op wijzen dat een pilotenopleiding iets anders is dan een school. Je wordt niet meer aan je handje meegenomen. Je zit er helemaal voor JEZELF. Uiteindelijk moet je dus zorgen dat je niet alleen je examens haalt, maar ook dat je de stof beheerst. Het kan op een dag misschien een keer je leven redden. Al laten ze je het hele boek van kaft tot kaft leren of al stellen ze je maar een lullig vraagje over een klein hoofdstuk, je moet gewoon je stof kennen. Concentreer je dus meer op het vergaren van kennis ipv het halen van een examen.
 
Assertief, ik wil je er graag even op wijzen dat een pilotenopleiding iets anders is dan een school. Je wordt niet meer aan je handje meegenomen. Je zit er helemaal voor JEZELF. Uiteindelijk moet je dus zorgen dat je niet alleen je examens haalt, maar ook dat je de stof beheerst. Het kan op een dag misschien een keer je leven redden. Al laten ze je het hele boek van kaft tot kaft leren of al stellen ze je maar een lullig vraagje over een klein hoofdstuk, je moet gewoon je stof kennen. Concentreer je dus meer op het vergaren van kennis ipv het halen van een examen.

Bedankt voor uw reactie.


Terug op uw antwoord.

Moet je daar een studiebol voor zijn of is het met een dosis gezond verstand ,doorzettingsvermogen,ambitie,en capaciteiten goed te doen?


Sorry dat ik hier om vraag maar ik zou het heel jammer worden als ik door te weinig punten op een examen geen vlieger meer zou kunnen worden.
Ik ga zeker als ik er ooit kom met misschien bloed zeker zweet en tranen er keihard tegenaan
 
Last edited:
Assertief wat doe je nu voor (middelbare school) opleiding?


MAVO examenjaar


Mijn traject in perspectief is als volgt: MAVO->MBO-4->HBO Opleiding Airline pilot & Management ( eerste 2 jaar technische bedrijfskunde dan 2 jaar Klm Flight academy)
aan het einde van die 4 jaar als ik alles positief heb afgerond heb ik mijn Bachelor of Engineering en mijn Frozen ATPL.
 
Assertief als ik je een tip mag geven:

Ga HAVO doen na je examen.
Ten eerste ben je sneller klaar dan 4 jaar MBO en je kan daarna alsnog naar AP&M + KLS.
Ten 2e, MBO brengt je niet altijd op het niveau om naar HBO door te stromen. HAVO doet dat veel beter.
 
Assertief als ik je een tip mag geven:

Ga HAVO doen na je examen.
Ten eerste ben je sneller klaar dan 4 jaar MBO en je kan daarna alsnog naar AP&M + KLS.
Ten 2e, MBO brengt je niet altijd op het niveau om naar HBO door te stromen. HAVO doet dat veel beter.


Dankje voor je tip.

Ik heb die tip al vaker gehoord alleen moet je tegenwoordig voor sommige examenvakken 7.5 staan op eind om havo te doen en dat is toch wel lastig.
 
Dankje voor je tip.

Ik heb die tip al vaker gehoord alleen moet je tegenwoordig voor sommige examenvakken 7.5 staan op eind om havo te doen en dat is toch wel lastig.

Graag gedaan. Extra motivatie dus om voor die 7,5 te gaan! :biertje:
 
Dankje voor je tip.

Ik heb die tip al vaker gehoord alleen moet je tegenwoordig voor sommige examenvakken 7.5 staan op eind om havo te doen en dat is toch wel lastig.

Ik zou me de ballen uit de broek werken om de HAVO te kunnen bereiken. En trouwens, tijdens de opleiding moet je ook redelijk hard aanpoten dus dan zit je alvast in een goed studieritme

Zie het behalen van je HAVO als een eerste overwinning, en vervolgens nog iets van een HBO/AP&M om een backup te hebben voor het geval het een keer mis gaat.

Maak goede strategische keuzes waar je soms voor moet knokken! MBO4 vs HAVO is er slechts één van. Daarna zul je moeten doorknallen wil je het allemaal halen om goed terecht te komen in de luchtvaart...!
 
Graag gedaan. Extra motivatie dus om voor die 7,5 te gaan! :biertje:


Gaat niet lukken.


Ik heb nu op eind :

Engels :7
Nederlands:7
Geschiedenis:6
Frans:7
Biologie:6
Economie:8

Dan heb ik gemiddeld een 6.7 alle vakken en je hebt een gemiddelde van 7.5 nodig en wiskunde in mijn pakket (wat ik niet heb)


dus het word uiteraard MBO-4
 
Dan doe je toch HAVO in twee jaar. Altijd nog sneller dan MBO en tevens vaak een vereiste voor maatschappijen, ook niet geheel onbelangrijk..
 
Assertief, goed om te zien dat je de weg naar piloot al helemaal hebt uitgestippeld. Alleen zou ik als ik jou was dat mbo-4 weglaten.

Ik zie in je profiel dat je in Rotterdam woont.
Als je klaar bent met je mavo ga dan hier eens praten.
http://www.albeda.nl/gemeente/opleidingengids_studierichting.cfm?richting=83


Hier kun je je havo diploma halen, zelf je vakkenpakket samenstellen, en als je geluk hebt mag je het zelfs in één jaar doen.

En ook nog eens voor een normale prijs. Ik meen iets van 500 eu per jaar lesgeld.
Kies een profiel met in ieder geval de vakken natuurkunde en wiskunde b.

grtz San


ps. Ik wil geen reclame maken ofzo voor deze opleiding hoor, maar ik heb zelf mijn havo op deze manier gehaald en was gewoon erg tevreden over de kwaliteit van het onderwijs. (wat ik aanvankelijk niet verwachtte)
 
Last edited:
Assertief, goed om te zien van je dat je de weg naar piloot al helemaal hebt uitgestippeld. Alleen zou ik als ik jou was dat mbo-4 weglaten.

Ik zie in je profiel dat je in Rotterdam woont.
Als je klaar bent met je mavo ga dan hier eens praten.
http://www.albeda.nl/gemeente/opleidingengids_studierichting.cfm?richting=83


Hier kun je je havo diploma halen, zelf je vakkenpakket samenstellen, en als je geluk hebt mag je het zelfs in één jaar doen.

En ook nog eens voor een normale prijs. Ik meen iets van 500 eu per jaar lesgeld.
Kies een profiel met in ieder geval de vakken natuurkunde en wiskunde b.

grtz San


ps. Ik wil op geen reclame maken ofzo voor deze opleiding hoor, maar ik heb zelf mijn havo op deze manier gehaald en was gewoon erg tevreden over de kwaliteit van het onderwijs. (wat ik aanvankelijk niet verwachtte)


Zo!



Hartelijk bedankt voor die link.

Ik heb er zelf nooit van gehoord.
Maar dus dan doe ik HAVO in 1 jaar? en dan gelijk Examen?
 
Zo!



Hartelijk bedankt voor die link.

Ik heb er zelf nooit van gehoord.
Maar dus dan doe ik HAVO in 1 jaar? en dan gelijk Examen?

Inderdaad. Dat heet VAVO. Goede tip van San 85! Zeker een aanrader Assertief!
Nogmaals, aan HAVO heb je veel meer voor later en je bent er veel sneller.
 
Inderdaad. Dat heet VAVO. Goede tip van San 85! Zeker een aanrader Assertief!
Nogmaals, aan HAVO heb je veel meer voor later en je bent er veel sneller.


Nogmaals hartstikke bedankt.


Maar ik lees op alle VAVO sites dat je wiskunde in je eindexamenpakket moet hebben, En dat heb ik niet.
Betekent dat , dat ik helemaal geen kans meer heb om mijn HAVO te doen??
 
Nogmaals hartstikke bedankt.


Maar ik lees op alle VAVO sites dat je wiskunde in je eindexamenpakket moet hebben, En dat heb ik niet.
Betekent dat , dat ik helemaal geen kans meer heb om mijn HAVO te doen??

Dat is onzin, ik heb zelf HAVO gedaan bij het VAVO terwijl ik daarvóór helemaal geen eindexamen heb gedaan voor vmbo of mavo of wat dan ook. Het enige wat ik had was een overgangsrapport van 3 naar 4 havo wat ook nog eens bijna acht jaar oud was...

Ze zijn bij zo'n vavo erg flexibel ingesteld omdat juist zij te maken hebben met leerlingen met veel verschillende achtergronden.
Bel ze gewoon eens op en vraag een gesprekje aan en kijk wat voor jou de mogelijkheden zijn.

Succes!
 
Back
Top