ex-KLu instromen bij KLS

Uncle

New member
Beste allemaal,

Ik heb de vliegerselectie van de KLu met positief gevolg afgerond maar ben op de KMA vrijwillig gestopt (waar ik verder niet op in wil gaan overigens).
Nou lijkt het mij dat ik sowieso Vliegmedisch niet meer hoef te doen, GVSS weet ik zeker dat die niet meer hoeft, maar hoe zit het met de rest.

Kortom: Welke onderdelen moet ik bij de KLS selectie nog wel doen? En hoe groot is de kans dat ik daar op afval? Ze testen namelijk andere dingen dan de KLu als ik het goed heb.
 
PO1 is in ieder geval heel anders dan bij de Klu, maar wel makkelijker. De testjes die ik bij de Klu kreeg als oefening: ze telden niet mee, maar ze waren er als oefening: misschien zouden ze die in de toekomst in PO1 invoeren. Die testjes had ik eigenlijk bij de KLS. Ruimtelijk inzicht enzo.
Ik weet niet hoe het met PO2 zit, maar ik denk inderdaad wel dat je PO1, PO2 en de COVA overnieuw moet doen, omdat de psycholoog bij het interview aan mij vroeg hoe de keuring bij de Klu eruitzag, omdat hij geen flauw idee had hoe ze het bij anderen doen.

In ieder geval succes. Ik heb de PO1 bij de KLS als makkelijker ervaren
 
Ik heb de vliegerselectie van de KLu met positief gevolg afgerond maar ben op de KMA vrijwillig gestopt (waar ik verder niet op in wil gaan overigens).

Niet om je aan te vallen hoor maar deze vraag zou je voor je kiezen kunnen krijgen bij de COVA.

Maar wat je zelf al zegt en hierboven vermeld staat klopt helemaal. ben zelf tijdens GVSS vlucht D afgevallen bij de KLu Selectie. Ben naar infodag van KLS geweest omdat de KLu me daarnaar verwezen had en heb zelf gevraagd wat ik dan wel en niet moest doen bij Selectie KLS. Alleen voor GVSS en Medisch kan je vrijstelling krijgen en de rest moet je gewoon wel doen. Ben zelf ook nog naar infodag EPST geweest en heb voor EPST gekozen en verder niet echt bemoeid met de KLS dus als je echt zeker van de zaak wilt zijn zou je even moeten bellen. In ieder geval veel succes verder.

Fab
 
voorzover ik weet maximaal een persoonlijk onderzoek; de gvss heb je al gehaald, met veel betere cijfers dan de KLS eist; lijkt me sterk dat je die dan nog eens moet doen. COVA gesprek moet zowiezo.

Wil je het zeker weten, dan is het idd het best om even te bellen.
 
Back
Top