ETE en ETA Garmin GNS430

papalima

New member
Iedereen de beste wensen voor 2008!!!

Als je in de GNS430 een flightplan incl. approach zet dan laat deze de ETE en ETA zien tot het volgende waypoint.

Hoe kun je echter de ETE en ETA van je bestemming zien (rekening houdend met het vliegplan)?

In de aux pages kun je wel trip fuel ed. uitrekenen van/naar een willekeurig punt of een leg uit het vliegplan maar stel ik vlieg van A naar B en ik ben halverwege dan zou ik graag willen weten hoeveel nm / min ik nog moet op basis van het resterende vliegplan incl. de approach legs.

Gr,
PL
 
Leuke vraag. De handleiding van Garmin (http://www8.garmin.com/manuals/GNS430_PilotsGuide.pdf blz 10-6) verwijst hiervoor naar de tool "Trip Planning" op de AUX pagina's. Maar hier kan je alleen vooraf een speed ingeven. Blijkbaar wordt hier niet geupdate tijdens de vlucht.

Ik heb zelf een Garmin 496. Daarop kan ik heel eenvoudig de cursor naar rechts bewegen op de flight planning pagina om ETE en ETA te zien van alle waypoints. Deze functionaliteit kon ik niet vinden in de 430.
 
heb hem ff niet bij de hand, maar volgens mij;

FPL drukken, dan zie je al je punten van je flightplan (FPL:passed:)
dan MENU
dan change fields en kan je normaal zien welke info je wilt tonen naast elk punt (2 velden!), zoals dus distance, track, bearing, ETE, ETA, enz. zelfs de MSA dacht ik.

succes ermee
 
Last edited:
Dit klopt, maar er zijn maar 2 velden. dus ETE/ETA en iets anders (distance bijv.).

Probeer andrs zelf met de simulator:

http://www.garmin.com/software/400SeriesSimulator_501.exe

Hmm, zie net dat deze 100 MB is. Ik heb hier een sim van 13 MB. Maar zoekten gij zult vinden, anders mail me ff, dan stuur ik hem op.

Groeten,

JC

PS: leuke aan zo'n GPS is dat er altijd wel iemand is die iets vraagt dat je niet weet, of die iets weet wat jij niet wist. Zo uitgebreid....
 
Bedankt voor de reacties.

In de echte 430 maar ook in de simulator van Garmin kan ik de ETE van de eindbestemming niet achterhalen.
 
Back
Top