Ervaringsbericht LH Sim

Kan iemand mij zeggen hoeveel de climb en GA thrust is (737-300 sim in Frankfurt)? Deze staat niet vermeld in de informatiebundel, ik neem aan dat je als PF deze thrust settings zelf moet zetten aangezien je je hand op de throttles hebt.

Thx!
 
Ik weet de waarde zo niet meer uit mijn hoofd, maar als de waarde niet in je papieren staat hoef je hem ook niet te kennen. Je kan er natuurlijk wel naar vragen tijdens de briefing, weten ze meteen dat je je voorbereid hebt. De climb power mag je overigens ook door de PNF laten zetten.
 
Kan iemand mij zeggen hoeveel de climb en GA thrust is (737-300 sim in Frankfurt)? Deze staat niet vermeld in de informatiebundel, ik neem aan dat je als PF deze thrust settings zelf moet zetten aangezien je je hand op de throttles hebt.

Thx!

Climb thrust is een beetje afhankelijk van wat je als t/o power hebt gezet.
Climb power vraag je om, dus dat is niet zo moeilijk, maar zal ongeveer 2-3 % lager zijn dan je t/o power.
GA Power is het handigst als je een beetje onthoudt hoe de trust levers bij T/O stonden, maar het zal ongeveer 90% zijn. Maar daar geldt ook, als je power hebt gezet en flaps 15, kan je ook nog even check- of set trust roepen.
En als je goed voor de dag wil komen zou ik deze vraag even stellen bij de briefing vooraf ;)
 
Power settings zijn afhankelijk van gewicht, assumed T etc.

Deze staan in de FMS.

N1 Limit page openen et voilá.

Dit als je alles manueel moet doen, anders gewoon in de oranje N1 bugs schuiven. Hoef je geen getallen voor te kennen.
 
Heeft er nog iemand tips/info voor een 737-300 sim? Die van FSC is de komende weken in onderhoud. Misschien heeft hier iemand ervaring met RWL in Mönchengladbach bijvoorbeeld?
 
Hoi 3Bergen,

ik heb samen met een Duitse jongen bij TFC Kaufer op de 737 sim geoefend voor de grading. Is helaas geen fixed base, maar het scheelt wel in de prijs (200/stunde).

GrueBen,
El Guiri
 
Hoi 3Bergen,

ik heb samen met een Duitse jongen bij TFC Kaufer op de 737 sim geoefend voor de grading. Is helaas geen fixed base, maar het scheelt wel in de prijs (200/stunde).

GrueBen,
El Guiri

Ik weet niet wat de FFS bij mij op school kost Baltic Aviation Academy Litouwen. We hebben hier een 737CL staan.
Maar ticket Wizzair vanaf eindhoven heb je voor onder de 100 eu.
 
@V1Rotate: dat is me iets te ver weg :) maar bedankt voor de tip.
@el guiri: ik ga daar maar eens informeren.
RWL moest rond de 500 euro per uur gaan kosten dus dat wordt me iets te gek.
 
Hallo mensen,

Over een maand heb ik de sim screening voor CLH, op de CRJ900 in Berlijn. Zijn er mensen die hiervoor geoefend hebben op bv. een 737 sim? Ik vroeg me af of dit nuttig is, aangezien de cockpit layout, de snelheden, waardes etc. allemaal iets anders zijn. Dan is het toch geen gerichte voorbereiding?
Andere ervaringen/adviezen t.a.v. een nuttige voorbereiding?

Thiago
 
Hallo mensen,

Over een maand heb ik de sim screening voor CLH, op de CRJ900 in Berlijn. Zijn er mensen die hiervoor geoefend hebben op bv. een 737 sim? Ik vroeg me af of dit nuttig is, aangezien de cockpit layout, de snelheden, waardes etc. allemaal iets anders zijn. Dan is het toch geen gerichte voorbereiding?
Andere ervaringen/adviezen t.a.v. een nuttige voorbereiding?

Thiago

Je schijnt precies dezelfde sim ook gewoon te kunnen huren...

Wellicht op een static 737 je raw-data skills / procedures oppoetsen en vervolgens nog even finetunen op die CRJ in Berlijn?

Heb wel eens iemand in een 737 sim geholpen voor de CRJ-grading. Bijvoorbeeld de flapsettings oproepen die in een CRJ gebruikt worden, en een vergelijkende setting op de 737 als PNF instellen. Voor de rest gaat het om je workload-management en vooruitdenken dus daar kan een andere sim ook grotendeels bij helpen.
 
Je kunt zelfs direkt bij het simulatorcentrum een gradingsvoorbereiding op de -900 boeken. Is misschien een paar € duurder, maar op zich wel ideaal. Levert ook geen nadeel op bij de screening, een groot deel van de sollicitanten doet de voorbereiding in Berlijn.

Verder is een 737 wel een vergelijkbaar vliegtuig, maar kleine dingetjes zijn natuurlijk wel weer anders. Bijvoorbeeld het trimmen bij thrust-veranderingen is tegengesteld aan elkaar.

Veel succes verder!
 
Mijn voorbereiding voor de screening bestond uit twee uur 737, om even goed te wennen aan de PFD-scan. Dit heeft mij ontzettend geholpen. Ik heb ook geprobeerd een uur (of twee) te oefenen op de CRJ in Berlijn, maar helaas zat alles al volgeboekt.

Ik heb dit niet ervaren als nadeel. Omdat ik nog geen enkele ervaring op de CRJ had, mocht ik eerst nog even 10 á 15 minuten 'stoeien' met het vliegtuig zonder dat dit meegenomen werd in de resultaten van de screening. Anderen, die van tevoren wel geoefend hadden, moesten gelijk aan de bak.
Het is maar net wat je zelf wil.

Ik vond het wel fijn om te laten zien hoe snel ik gewend was aan die kist en zo te bewijzen dat ik alles snel oppak. Anderen willen weer graag laten zien dat ze perfect kunnen vliegen en dan helpt het om er al een uurtje op gevlogen te hebben.

Ik kon bijvoorbeeld maar niet wennen aan die pitch-trim, wat een &@#*-ding. Maar dat was gelukkig ook niet erg. Ik neem aan, dat als je hier net zo veel problemen mee hebt terwijl je al twee uur hebt geoefened, dat het dan 'zwaarder' weegt. (Maar dit is puur op gevoel gebaseerd!) Daar tegenover staat weer wel, dat je relatief meer fouten maakt, die je er anders misschien al uitgefilterd zou hebben tijdens de eerste uur(tjes) CRJ-oefenen...
 
Oke dat is duidelijk. Op google heb ik LIDO kaartjes gezien onder ''LIDO Charts EDDH'', is dit een goed adres om de kaarten te bestuderen, of andere suggesties?
 
Nee, bij cityline werd (of wordt) de grading eigenlijk altijd op EDDH gedaan, en LIDO is van Lufthansa, dus daar kun je niet veel fout mee doen.
 
Verder is een 737 wel een vergelijkbaar vliegtuig, maar kleine dingetjes zijn natuurlijk wel weer anders. Bijvoorbeeld het trimmen bij thrust-veranderingen is tegengesteld aan elkaar.

Pardon? 73 en crj vergelijkbaar? Was dat toch maar waar.
 
Iemand interesse om samen op de CRJ900 sim grading voor bereiding te doen in Januari (Berlijn)?

PM voor interesse!
 
Back
Top