Ervaringen kort model met universitaire opleiding

mrT

New member
Ik weet dat het al in het bezit hebben van een CPL resulteert in een extra toeslag bij aanstelling als vlieger. Ik vroeg mij af of het al hebben van een opleiding in combinatie met kort model vlieger resulteert in een rangen verschil nabhet afronden van je vlieger opleiding of andere verschillen(Gaat om een relevante technische studie).

Iemand hier ervaring mee ? Bvd
 
Negatief. Je kiest bewust voor het korte model en ongeacht je vooropleiding doorloop je hetzelfde traject met bijbehorende promoties et cetera.

Het kan in een later traject interessant zijn mocht je alsnog opteren voor een onbepaald tijd contract en je hebt een HBO/universitaire opleiding doorlopen. Bij de Marine is dit verplicht (minimaal HBO) en bij de Luchtmacht is dit niet perse noodzakelijk. Verder kan een technische opleiding interessant zijn als je opteert voor testvlieger, wederom geen verplichting, maar het getuigt wel van de nodige kennis en inzichten. De Luchtmacht gaat over het algemeen wat pragmatischer om met dit soort zaken.
 
Hallo MrT,

Wel is het zo dat je door een hogere vooropleiding een hoger startsalaris krijgt. Ik begon bijvoorbeeld in schaal 7 en de jongens met alleen Havo begonnen in schaal 0.

Gr.
 
Back
Top