Ervaring selectie met mbo, erg nadelig?

Roli

New member
Hallo beste mensen, ik heb 3 weken terug selectie gedaan bij EPST en heb het gehaald met 29 punten.

Nu moet ik de 27e van maart op voor de 2e fase en is mijn vraag: Heeft er iemand selectie gedaan met een mbo-diploma en wat was je ervaring, moeilijk, gehaald, evt. extra voorbereiding?

Ik zet er wel even bij dat ik het forum heb uitgekamd en geen dergelijke thread heb kunnen vinden waarin mijn vraag wordt beantwoord.
 
Last edited:
Dankjewel voor het zoeken Co-Co Flanel maar mijn vraag duidt echt specifiek op je kans om te slagen, is het bij voorbaat al zo'n nadeel dat je kans van slagen nihil is? En zijn er mensen die bijvoorbeeld de selectie en/of opleiding bij epst al hebben doorstaan met een MBO? Of bij een andere school?
 
Ik heb wel eens naar web-logs gezocht en toen kwam ik op een weblog van iemand die mavo heeft gedaan en daarna iets van MBO ict. Deze jongen zat op dat moment op EPST en zijn cijfers waren geloof ik ook prima in orde. Op die manier kan je ook een beetje zoeken. Word je ook meteen heel wat wijzer over de opleiding zelf en de ervaring van andere personen.
 
Hoi Roli

Ik denk dat het per persoon zal verschillen, en ik denk dus dat ze het per geval bekijken. Als jij laat zien dat je inzicht hebt en wel over de natuurkunde kennis beschikt (testjes) dan lijkt het mij eerlijk gezegd niet zo'n probleem. Je kunt altijd nog een aanvullende natuurkunde en/of wiskunde training volgen, bijvoorbeeld bij het James Boswell Instituut.

Er zijn trouwens ook opleidingen die 'keihard' een HAVO/HBO diploma eisen (o.a. KLS meen ik, kan iemand dit bevestigen?).

En zoals Fukko al zegt, je kunt idd ook naar weblogs zoeken van studenten of piloten die MBO hebben gedaan.

Beantwoord dit je vraag?

Succes!

Clown
 
Om een voorbeeld te noemen zal de "Franse Zwaan" je niet aannemen met MBO als vooropleiding en daarna EPST.
 
Ik heb HAVO en MBO+ gedaan voor de NLS. Er werd daar voornamelijk naar mn HAVO gekeken.

Vlieg nu (1e baan) bij een 'legacy' in Europa. Ik denk dat het afhangt van een totaalbeeld en hoeveel mazzel je hebt. Hoe is je MBO cijferlijst? Wat voor richting? Hoe presteer je op een vliegschool? etc etc. Ik zou het niet als een enorm dilemma zien, als je er mee kan leven dat de KLM je per defintie te stom vindt... Their loss!
 
@ Roli: Nee, gewoon via google oid weblog epst (of andere vliegscholen) intypen en je komt vanzelf wel iets tegen. Er zijn genoeg weblogs te vinden van de bevindingen van leerlingvliegers.
 
Dank jullie wel voor de reacties, maar jullie moeten me wel geloven als ik heel internet heb afgezocht naar ervaringen van piloten met een mbo. Dat is dan ook de reden dat ik me aan heb gemeld bij airwork en de betreffende vraag hier heb gesteld.
Maar ik zal hoe dan ook met of zonder informatie mijn best doen om het te halen :D
 
mijn mbo totaaloverzicht van de opleiding zijn trouwens 3x een 6 en 5x een 7
de opleiding is Bouwkunde niveau 4
 
mijn mbo totaaloverzicht van de opleiding zijn trouwens 3x een 6 en 5x een 7
de opleiding is Bouwkunde niveau 4

Men heeft toch voorkeur voor een technische vooropleiding?
Valt bouwkunde ook onder technisch? Ik geloof van niet?

Edit: Kijk eens op dit topic
klik
 
Een MBO opleiding word natuurlijk niet gegeven op een universiteit.
Verder is t wel gewoon een technische opleiding.

Roli, ik ben ook van de partij 27 maart. Ik mocht eigenlijk pas 24 april komen maar die datum ging niet door dus kon ik al een maandje eerder. Wat ik heeelemaal niet erg vind:D
 
het zal allemaalwel goedkomen, zoals het gezegde luidt;
voorbereiding baart kunst :D kunst baart trouwens ook wonderen :D
je best doen is het enige wat je kan en als je er niet geknipt voor bent merk je dat vanzelf
 
kijk!!!

kijk!!!

Gewoon doorzetten dus.

Ik heb alle selecties mooi gehaald, hopelijk zien de mensen dus dat iedereen het kan halen ongeacht ''niveau''...
Persoonlijkheid en vliegaanleg tellen veruit het meest, zit dit goed dan kom je er zeker wel.

Met vriendelijke groet,

Future Captain Roli
 
Back
Top