EPST FASE 2 op 6 dec.

Heb fase 1 in maart al afgerond maar had selecties ff op lange termijn geplaatst. Ben nu ff gaan studeren maar heb net vandaag gebeld dak weer verder wil dus ben ook van de partij 6 dec.

gr
 
Hallo,

Ik ga niet naar de selecties, maar ik wilde eigenlijk weten of EPST nog steeds zaken doet met CTC in Engeland. Daar zit ik nu namelijk en ik vind het een hele goeie tent. Dus just curious.

Greet Koning Lucht
 
ik wilde eigenlijk weten of EPST nog steeds zaken doet met CTC in Engeland

Ik zou zeggen vraag het aan Steve B. ofzo daar op Dibden Manor... Anyway, voor zover ik weet werken ze niet meer samen.

grtz TS
 
Hoor je hier nou alleen maar positieve verhalen of is Fase 1 gewoon zo "easy" want echt iedereen haalt het volgens mij. Terwijl op een presentatie die man zei dat 55 a 60% in fase 1 afvalt....


ps: heb fase 1 ook gehaald.
 
Nee ik ben er niet bij in december. Ik heb pas volgend jaar weer tijd. Waarschijnlijk ga ik in maart voor fase 2 maar dat moet ik nog bekijken.

Ik begrijp wel dat mensen niet graag posten dat ze zijn afgevallen maar ik vond opzich de compass, 10 fp en tech-test ook niet moeilijk. Elke havo/vwo'er kan dit wel halen.
Passing score van compass is maar 24 van de 6 testen. 3 keer een 7 halen en wat 2'en en 3'en en hoppa naar fase 2.
 
Denk er niet te makkelijk over. Tijdens mijn Fase 2 en 3 viel er elke dag 50% af. Dus kan het inderdaad zo zijn dat tijdens fase 1 dit 55 a 60% is.
 
Ik denk er zeker niet te makkelijk over en ik zal mij elke keer als ik een fase haal op mijn blote zak naar boven wenden om enkele hogere en spirituele figuren/ machten te bedanken.
 
Zover ik weet hebben CTC en EPST helemaal niks meer met elkaar te maken... CTC doet nu ook hun eigen initiele training het CTC wings scheme...(vroeger genaamd CTC Mc Alpine scheme, maar die hebben ze eruit gekocht).
Weet eigenlijk niet wat EPST nu doet met hun studenten die klaar zijn... iemand meer info......

Greetings:D
 
Nou ik ben er niet door heen jammer :(

Ik hoop die andere jongens wel we waren in een groep van 10 en ze waren allemaal hartstikke aardig.

Ik was gemiddeld 2 jaar jongen dan de rest (ben 18),
dat viel me wel op.
 
ja heb het heel leuk gehad en het was gezellig,
leuke gesprekken met de kandidatenonderling ook.

en de gesprekken met de docenten waren ook leuk,
ik had het echt wel zien zitten daar, maar helaas.


nouja volgende luchtvaartschool, ik probeer der nog een.
en als ik daar niet door heen kom ga ik wat anders doen.
(weet dus alleen nog niet welke)
 
Last edited:
Hoeveel compass punten had je uiteindelijk want in een vorige topic stond dat je eerst 4 te kort kwam??
Kijken ze daar ook naar dan?

Weet ej waarom je bent afgewezen?
 
@ aspirant,

Je leeftijd is niet zo erg belangrijk. Het gaat er met name om of je de persoonlijkheid hebt! Of je nou 18 of 22 bent, maakt daarbij niet zoveel uit. Ben zelf 18(sinds Juni) en ben Fase 2 ook doorgekomen. (Fase 3 helaas niet, nu met sim training bezig en in Februari een her.)
Groeten Edwin
 
ondertussen is mij bekent geworden dat ik een 'back in one year' krijg in plaats van een nee. Nou dat vind ik toch wel mooi :)

wat precies de reden voor is hoor ik waarschijnlijk maandag.
 
Last edited:
Je kan voor zover ik weet EPST selectie na 3 maanden weer over doen behalve voor fase 3 want daar staat een termijn op van 12 maanden (could be wrong tho).

Check anders www.epst.nl

Fab..
 
Hey jongens, ik heb gisteren (woensdag 7/12) de 3e fase gedaan, heb echter niet de 2e fase met jullie doorlopen -- dit was mijn 2e beurtje in de sim. Ik heb het gehaald en ben samen met Wiljan (als ik dat goed heb) ingedeeld voor augustus.

Ik heb er vet veel zin in!

Groeten,
Adis
 
Ik stuur deze week mijn paper en andere info op de bus voor fase 2. Die paper was echt irritant omdat mijn verhaal wat langer is dan 2 pagina's en ik dus dingen moest schrappen.
Nu kijken wanneer er plek is voor mij om langs te komen.
 
Back
Top