en nu? welke school?

rogerrabbit

New member
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende. Ben een paar weken terug afgewezen bij de KLS op basis van mn grading. Nu ben ik verder aan het kijken bij andere vliegscholen. Denken jullie dat de NLS nu de beste optie is? Of heeft iemand ervaring met de LLS?

Graag reactie.
 
Zoals eerder vermeld in andere posts zou ik momenteel in het buitenland kijken; EPST, Lufthansa Flightschool, Intercockpit.

De NLS is veel te duur, goede kwaliteit maar beloftes m.b.t. nazorg worden niet nagekomen. De nederlandse maatschapijen( behalve Denim) nemen geen Ab Intio's van de NLS meer aan en in het buitenland (behalve RYR en Tyrolean) kent niemand de NLS dus daar sta je met 175 uur TT achteraan in de rij...
 
rogerrabbit, de nederlandse scholen kun je verder vergeten. Veel te duur en weinig kans om snel een baan te krijgen.
Maar er is nog genoeg over:
Spanje: Jerez, Aeromadrid
Belgie: White Wings, Ben Air
Engeland: Oxford (via EPST b.v.), CTC
Duitsland: Lufthansa, Intercockpit
Of je gaat voor de die-hard route in de States.
Genoeg keus lijkt me, ze bieden allemaal hetzelfde (of meer) de NLS voor veel minder geld.
Een search op het forum levert heel veel resultaten op over werke school het beste zou moeten zijn.
 
Kijk is verder dan je neus lang is en je ontdekt SAA. Zal er verder niets over zeggen maar ik denk dat je redelijk opgewonden het weekend in gaat als je daar is informeerd.
 
Hey Rogerrabbit,

Ik zou de nederlandse scholen niet al te snel vergeten.
De kans op een baan is niet afhankelijk van waar je de opleiding doet en in Belgie, duitsland of verder zit je weer met reis en verblijfkosten.
Probeer de selectie van AIS op lelystad eens. Bij hun zit al een type-rating in de opleiding.
www.ais-vliegopleidingen.com

Grtz TB.
 
De kans op een baan is niet afhankelijk van waar je de opleiding doet en ...

Ik denk dat de kans op een baan erg afhankelijk is van waar je de opleiding doet.
Kies een opleiding met bewezen geschiedenis van vliegers die na de opleiding snel aan een baan gekomen zijn en ga niet voor een goedkopere -onbekende- route tenzij je jong en avontuurlijk ingesteld bent en bijvoorbeeld naar de VS wilt.

Er worden nog al te vaak beloften door vliegscholen gemaakt die uiteindelijk niet gerealiseerd worden.
Hoeveel werkeloze vliegers zijn er inmiddels wel niet?
Hoeveel vliegers hebben jaren op een baan als vlieger moeten wachten?

Kijk eens om je heen en lees vooral de verhalen op pprune eens.

succes!
 
RTO, het is een beetje kort door de bocht om te zeggen dat niemand meer low-timers van de NLS wilt aannemen. Het feit is gewoon dat de noodzaak er nu niet is. Genoeg ervaren mensen voorhanden en alleen die maatschappijen waar de ervaren niet heen willen zullen zich wenden tot low-timers. Waar leveren andere scholen in nl vliegers aan? Epst heeft hele goede banden in engeland en dat is hun geluk. Maar door het falliet van bedrijven zijn er voldoende ervaren mensen en moet je geluk hebben.
 
Alleen de NLS en KLS leveren per jaar zo'n 140 vliegers af. Daar komen al die andere scholen nog bij. Zoveel vliegers zijn er in 5 jaar geeneens nodig in nl. Dus er is gewoon een enorm productie overschot.
 
Dat zegt ook al genoeg over deze type vliegscholen. Je weet als vliegschool dat je niet meer dan een X aantal piloten per jaar kwijt kan, maar toch ongeveer 2 keer zoveel opleiden.

Tel uit je winst.

Groeten,
Steven
 
Ocho, jij hebt een baan gekregen toen het ff heel snel ging maar nu staat het helemaal stil. Sterker nog we gaan plaatsen achteruit op de wachtlijst omdat de exel-ers terug op de wachtlijst komen.

Waarom lukt het scholen in de UK ( oa. EPST, OAT, CTC) en scholen in Duitsland ( Lufthansa Flight training, Intercockpit, RWL) wel Ab Intio's af te zetten bij maatschapijen?
Nog mooier is dat deze jongens vaak geen TR hoeven te betalen en al uitgenodigt worden voor een interview terwijl ze nog in hun IR fase zitten. En terwijl wij blij mogen zijn om na 2 jaar werkeloos te zijn geweest 35 K mogen betalen voor een fokker 50 tq om vervolgen 1600 E per maand te verdienen!

De NLS had vorig jaar een gouden eeuw met de KLM, Trans en Lufthansa cityline. Maar toen dat allemaal wegviel was er niets om op terug te vallen...

De NLS had ryanair met twee handen vast en er gingen een redelijk aantal NLS-ers naar toe, maar dat zijn er nu maar modsjesmaat een aantal per jaar, en CAE amsterdam werft zelf ook Low time vliegers!

Feit is ook gewoon dat de wachtlijst het laatste half jaar ondergeschikt was aan de verhuizing naar Portugal. Laatste reguliere terugkomdag was in November 2004.

Verder is het schandalig dat je nu +100K betaald terwijl mensen die eerst modulair in Hoofddorp doen om vervolgens het zelfde traject als de AI te volgen, 50% (!) van dit bedrag betalen!!! Het enige verschil is dat zei niet op de wachtlijst staan!
 
Back
Top