Hi 19,
With regard to FD’s remark and your reply on the EK basings, it is not only a consensus in thinking, it was never on the cards, and, as long as “Big Moh” is in charge, it is not going to happen. Every Dirham paid up in Dubai should be spend in Dubai. That is basically the consensus. Right or wrong, wise or not wise, is not the issue here. Money flows only in one direction in the land of the sand. If you can live with that, your fine, if not, you move.
As for your Italian job, true, for the time being, as anywhere else. If things change after six months, you’re out again unless you accept 6000 Euro. Unfortunately, pilot jobs and T and C’s became volatile in nature and what happened to be the dream job six months ago can be a nightmare tomorrow. There are no longer life time guarantees.
Even in het Nederlands verder, neem aan dat je het nog niet verleerd bent, het gezegde, “van een koude kermis thuis komen”, krijgt ineens een heldere betekenis als je even in “Kliko” zijn schoenen gaat staan.
Supply and demand, 19, gaat helaas zoiets worden als de schippersbeurs in Rotterdam, vandaag hebben we je nodig en we betalen X Euroos. Morgen? Nieuwe kansen, nieuwe prospects. Worden piloten de toekomstige nomaden, lijfeigenen van het geld van de dag?
Ben zelf vlieger,(geweest), en was op het eind van de rit in de gelukkige? positie om van binnen naar buiten en van buiten naar binnen te kunnen kijken, Vrolijker ben Ik er niet van geworden.
19, je was, bent, best tevreden met je job op het eiland maar, als morgen de Flying Tigers all out gaan, moet je misschien inderdaad naar Italie, for the time being. In een aspect heb je gelijk, ervaren gezagvoerders zijn in demand, nu, maar je zal ieder aangeboden kontrakt maximaal moeten uit onderhandelen want, de Airline Pilot is een commodity geworden. Tot slot 19, jij komt nog wel goed terecht, maar ik kan me in een onbewaakt ogenblik zorgen maken over de teenagers die vol goede moed 100-150 K Euro in hun opleiding stoppen. Is het niet zo dat eenieder die macro economische kanttekeningen plaats met betrekking tot de Airlne industrie voor mysantroop word aangezien door de gevestigde LoCo’s, op hun tandvlees lopende Big Alliances en opportunistische start ups?
Zo. Het flesje wijn is leeg, en hier mijn voorspelling. EK gaat met de 380 vliegen met een 850 pax configuratie en een Captain salary van Dirham 40,000,- ( is morgen 10K USD en 8.5 K Euro. Trust me. Write to them, and you’r in. T/R on the house.
Mocht je nog een overnight in K.L. hebben, p.m. even en we trekken een flesje open.
Cheers
Art