Eisen deelcertificaten wib1 en na1

Avian

New member
Beste luitjes,

Ben onlangs begonnen met een LOI-cursus Wib1 en Na1 om zo aan de eisen van de KLS te voldoen. Nou vraag ik me af wat ik nu minimaal moet scoren op de staatsexamens. Worden deze vakken los gezien van je HAVO-diploma en moet je dus minimaal een '6' scoren of mogen deze eventueel gecompenseerd worden met andere vakken die reeds op mijn diploma staan.
Overigens hoorde ik vandaag een verhaal van iemand waarbij dit onderwerp aan bod is gekomen op de opendag. Volgens hem werd verteld dat het eigenlijk niet uitmaakt wat voor punt je scoort, als je maar aan kunt tonen dat je deel hebt genomen. Hoe vreemd iedereen dit vond, het was echt zo.
Het laatste klinkt zeer onwaarschijnlijk, zijn er mensen die hier meer duidelijkheid over kunnen scheppen? Het zou toch niet mogen kunnen dat je met twee keer een '4' gewoon mag beginnen?! Dan zou het z'n doel een beetje voorbij streven denk ik.

Gaarne reacties!
 
Beste Daanie,

Naar mijn weten moet je voor beide vakken geslaagd zijn wil je worden toegelaten tot de KLS.
Ik heb ook bij de LOI mijn deelcertificaten Wiskunde B1 en Natuurkunde 1 gehaald. Er zijn twee mogelijkheden:

* Je laat beide vakken mee tellen voor je Havo diploma, in dat geval kan je de cijfers die je voor WisB1 en Na1 haald compenseren met andere vakken. Het nadeel hiervan is dat als de cijfers van WisB1 en Na1 in het ergste geval zo slecht zijn dat je ze niet voldoende kan compenseren, dat je zakt voor je Havo.

* Je laat beide vakken niet mee tellen voor je Havo diploma. Je kan dan niet compenseren maar ook niet zakken op die twee vakken.

Succes ermee!

Ciao
 
Heb zojuist gebeld met o.a. de IB-groep. Zij vertelde mij dat de school (KLS) de norm bepaald. Helaas is er vandaag niemand aanspreekbaar op de KLS die mijn vraag kan beantwoorden.
 
Ik doe op het moment wib1 en na1 via LOI, levende bewijs dus dat het kan.

Zijn er hier mensen die via een LOI-cursus hebben deelgenomen aan de voortentamens van universiteiten (waar het James Boswell Instituut ook gebruik van maakt)? Het voordeel is dat deze tentamens drie keer per jaar worden gehouden, vraag me alleen af of de stof exact hetzelfde is...
 
Zo lang als je zef wil, je moet je echter wel houden aan de periode van de staatsexamens of de voortentamens...
 
Volgens mij is het met een gewoon HAVO diploma zo dat het niet uit maakt of je voor natuurkunde etc onvoldoende staat op je diploma als je je diploma maar haalt. En natuurlijk door de KLS PO1 testen komt (natuurkunde, rekeken, etc.)

DBX
 
@ Daanie

Ik denk dat de stof wel hetzelfde is. Uiteindelijk moet je toch Staatsexamen doen wat gelijk is voor iedereen.
 
@ Daanie

Ik denk dat de stof wel hetzelfde is. Uiteindelijk moet je toch Staatsexamen doen wat gelijk is voor iedereen.

Een voortentamen is iets anders dan een staatsexamen. Echter het wordt wel gelijkwaardig bevonden door o.a. de KLS.
 
Is er hier iemand, of ken je iemand die via de weg van LOI deel heeft genomen aan de zogeheten voortentamens, die normaal gebruikt worden voor universitaire studies? Ik wil graag weten of de stof grotendeels overeenkomt.
 
Hoi Daanie. Is het nog gelukt met de LOI cursus? Ik wil dat nl ook gaan doen. Je moet je geloof ik voor januari opgeven voor het staatexamen toch? Als ik nu of volgende maand begin met de cursus, is dat dan voldoende of worden er andere eisen aan gesteld. Het is lastig om hier info over te vinden. Ik wil het asap halen aagezien ik ben aangenomen bij de NLS.
ciao
 
@Japio
Ik heb mijn LOI-cursus opgegeven en ben overgestapt naar ROC VAVO onderwijs. Als je staatsexamens doet moet je je schoolonderzoek gedeelte na het centraal schriftelijk doen. Dit betekent dat je pas na juli je certificaten bemachtigd. Ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Buiten het feit dat ik de boeken beter vind is de opleiding ook nog eens 3x goedkoper omdat deze gesubsidieerd is. Bovendien krijg je herkansingen, wat bij staatsexamens niet het geval is. Heb afgelopen week de eerste schoolonderzoeken gehad en deze waren niet echt lastig.

Veel succes!
 
@ Daanie, bedankt voor je snelle reactie. via het roc lijkt me inderdaad handig. een herkansing achter de hand is wel fijn lijkt me zo. waar kan ik daar meer info over vinden?

cheers, Jaap
 
Zoek even op ROC Volwassenenonderwijs of VAVO. Ik heb het geluk dat ik er een in mijn eigen stad (Eindhoven) heb. Ik zie aan je profiel dat je uit A'dam komt. Die hebben vast ook wel zo'n instituut.
 
Back
Top