Eindbalans werkeloze vliegers 2004

TOSS

New member
Misschien een wat minder vrolijk topic,
maar wel interessant...

Ik denk dat het goed is om hier wat ervaringen uit te wisselen en
de wannebe,s een indruk te geven hoe de markt er voor staat.

Ter lering en vermaak(bitter)

Frozen ATPL
ME/IR
JAA flight instructor
MCC

-Total time 900 uur
-Twin 50 uur
-Simulator 100 uur

Klaar sinds 2002 en nog steeds hard opzoek naar een baan...

Met vriendelijk groet
 
Last edited:
Misschien ook wel handig om dan even te vermelden wat je hebt gedaan om een baan te vinden, waar gesolliciteerd en waarom niet aangenomen. Ook een leermoment.
 
Re: Eindbalans werkeloze vliegers 2004

Mischien ook een idee om te vermelden waar je je opleiding hebt gevolgd... :rolleyes:
 
Heren,

Het is mijn bedoeling om een beeld te schetsen wie
er opzoek is naar een baan met welke uren.
Ik ga er vanuit dat iedereen z,n best doet om een baan te vinden.

Opleiding heb ik bewust niet gemeld omdat ik alleen wil weten wie nog aan het zoeken is..

Groet
 
JARFCL frozen ATPL MCC
FAA CPL ME/IR

577 TT
333 ME
244 SE
307 Turbine

klaar met opleiding sinds mei 2004
sollicitatie gesprekken bij airliners gehad = 1
5 maanden mobiele telefoontjes getest
uren gevlogen laatste 6 maanden = 6 uur SEP

m.h.
 
Toss,

"Opleiding heb ik bewust niet gemeld omdat ik alleen wil weten wie nog aan het zoeken is.."

voordat iedereen hier gaat posten kan ik je ook zo wel antwoord op die vraag geven:

Veel, heel veel .......

Trouwens, je uren verdeling kan mogelijk parten spelen in je kans op een baan. Je hebt wel 900 TT, maar weinig ME uren.

In ieder geval veel succes.

AWOL
 
Trouwens, je uren verdeling kan mogelijk parten spelen in je kans op een baan. Je hebt wel 900 TT, maar weinig ME uren.
Altijd fijn om weer eens zo een leuke doodoener te horen.

Net als deze van een leidinggevende van een NL maatschappij:

"Op jouw leeftijd ben je behoorlijk kansloos. We mogen niet op leeftijd discrimeren maar als we kunnen kiezen nemen we liever twee jongens van 23 dan jou omdat je te duur bent voor de pensioenpremies. Vergeet het maar bij alle Nederlandse operators en probeer het eens bij Ryanair"
450.gif

Nou dat weer! Tegen de tijd dat ik met pensioen mag is dat hele stelsel toch ontwricht en moet ik tot mijn 70e doorwerken. Mag ik aub zelf bepalen hoe duur ik ben?
Anyway, ik red me wel. :grijns:
Ik ben niet werkeloos want Cessna vliegen is ook werk.

SEP/MEP/IR/FI
Frozen ATPL
1300 TT
20 MEP
830 PIC
 
Postz,

Vergeet de nederlandse maatschappijen, die dus nog seeds discrimineren!

Nederland is Klein! Niet alleen geographisch, maar ook de bekrompenheid in het aanname beleid.

De rest van de wereld, hier en daar een uitzondering daar gelaten, heeft minder problemen met je leeftijd. Zolang jij voldoet aan hun eisen en een goede Prof Check laat zien, zal het hun een rotzorg zijn hoe oud je bent.


Succes in het buitenland, een wereld van mogelijkheden
 
Hallo Iedereen,

Nou hier nog maar eentje dan.

Frozen ATPL

550 TT
114 ME, waarvan
108 MEP

Zoekende sinds 2001 :(

Laatste jaar ongeveer 100 uur bromtor gevlogen. En momenteel werkende als C/A.

Groet Koning Lucht

Homepage
 
Jongens,

Effe nokken nou met commentaar, hij stelt alleen een (naar mijn mening) heel eerlijke openhartige vraag over hoe iedereen er voor staat.
Ga dus geen wedervragen stellen over zijn school en hoe cq. waar hij gesolliciteerd heeft, en al helemaal niet hoe en waarom hij wel of geen kans maakt, daar hebben we weer heel andere topics voor....
 
"Op jouw leeftijd ben je behoorlijk kansloos. We mogen niet op leeftijd discrimeren maar als we kunnen kiezen nemen we liever twee jongens van 23 dan jou omdat je te duur bent voor de pensioenpremies. Vergeet het maar bij alle Nederlandse operators en probeer het eens bij Ryanair"

Merkwaardig hoe in NL bepaalde stellingen van operators veranderen als je:

-een typerating meeneemt of er voor betaald
-iemand binnen de organisatie een goed woordje voor je doet
en zorgt dat de betreffende HR baas je bovenop de stapel moet leggen(ken ik voorbeelden van)

Bovengenoemde opmerking is leuk om van ons "gezeur" af te komen, maar in zijn "oprechtheid" niet geheel eerlijk.

Niemand is behoorlijk kansloos, laat je dat niet wijsmaken,
vaker dan je denkt is het ook wie kent wie.

Vervelend landje, qua luchtvaart, ons "droomland".
(Kopspijkers herhalingen, Tante Leen en J.Jordaan, gisteravond)
 
Mijn ervaring met de NL luchtvaart: liever een BL dan een NL. Ik zweer het je! Gelukkig dat we als klein land zoveel buitenland hebben...
 
Back
Top