EIN........

Toch even verduidelijken dat ik me nogal kan storen aan het gebruik van codes en afkortingen, dit kan ontzettend verwarrend zijn en dat probeerde ik op een ludieke manier aan te geven. Bovendien vind ik dat er wel een minimum aan informatie mag gegeven worden als men een draadje opstart, in dit geval bv. "Weldra FR-toestellen op EIN gebaseerd?"

hahaha! WTF?!
Als je niet van afkortingen houdt moet je je vooral op een vliegersforum begeven.
Nee serieus, echt??
Om maar een paar te noemen: fms, acp, cdu, adf, vor, ils, loc, g/s, irs, ins, adi, rmi, nd, pfd, mcp, cb, fl..en dat is waar je minimaal dagelijks mee te maken hebt..
Aard van het beessie...

Het zou me overigens verbazen als RYR meer dan één NL-er op EIN baseert..t ligt namelijk niet in hun m.o. (modus operandus voor de ongestudeerden)
 
hahaha! WTF?!
Als je niet van afkortingen houdt moet je je vooral op een vliegersforum begeven.
Nee serieus, echt??
Om maar een paar te noemen: fms, acp, cdu, adf, vor, ils, loc, g/s, irs, ins, adi, rmi, nd, pfd, mcp, cb, fl..en dat is waar je minimaal dagelijks mee te maken hebt..
Aard van het beessie...

Het zou me overigens verbazen als RYR meer dan één NL-er op EIN baseert..t ligt namelijk niet in hun m.o. (modus operandus voor de ongestudeerden)

:haha::haha:
Ok, ik behoor duidelijk ook niet op een vliegersforum! Ik heb nl. (Pasen is een saai feest...) de tijd genomen wat opzoekwerk te doen en vond een lijst met Ryanair bestemmingen en hun IATA codes...

Als jij al deze afkortingen kent zonder Google, dan hoor ik het graag, voor mij zijn ze alleszins allemaal nieuw!

KLU TUF NDR LBC AOI OUD SZG FKB CSO PSR PDV RJK FMM EFL TRS PVY BRQ GPA SKG TPS LPP BVA VOL AMO KUN EGC BZR MLA MAU BZG BES XCR LCJ RZE SZZ DLE LRH CND LEI XRY LIG FNI MAH MJV SDR PIS EBU ZAZ GSE KSD DNR LDE SFT VXO LDY

Als csaba EIN net zo moeilijk vind als een van bovenstaande codes, heeft hij terecht een punt.

btw; base en meer bestemmingen op EIN zou goed zijn, is nl. niet ver van ANR ;) En dus leuk voor veel Nederlandse en Belgische piloten ;)
 
Last edited:
Helemaal mee eens wat betreft de IATA codes van vliegvelden. Ik ken die codes ook lang niet allemaal. Van de destination en alternates waar ik zelf heenvlieg ken ik ze natuurlijk wel, maar de destinations van andere airlines? No way dat ik die allemaal ken.
Wat spreekt ertegen om Eindhoven te schrijven in plaats van EIN? Die extra 6 toetsen die je aan moet slaan? Of schrijf dan Eindhoven (EIN), dan kan je in de rest van je tekst gewoon EIN schrijven. Weet tenminste iedereen waar je het over hebt zonder te moeten Googelen
 
Ik ga ervan uit dat elke Nederlandse wannabe toch wel de IATA codes van de grotere velden in EIGEN Land (Nederland, (NL) ) als ook IATA's van de wat grotere maatschappijen kent....
Want anders kunenn we het LH, MP, KL en HV topic ook wel eens gaan nalopen en heeft iedereen alhier behoorlijk wat aanpaswerk aan zijn of haar posts....
pfffff
 
Allemensen, als mensen in hun eigen forum niet eens hun eigen taal mogen spreken...

Diana moet dan het Ryanair forum maar op slot gooien voor een ieder buiten Ryanair. (mijzelf incluis)
 
Hey shockcooling, ik ken ze idd allemaal zonder Google en je mist er zelfs een groot aantal..nl 5 jaar bij RYR vanuit STN ze bijna allemaal gevlogen..en dan doe ik er nu zo'n 80 bestemmingen bij over de rest van de wereld (en weet zowel de 3 als de 4 lettercode, onderdeel van je werk)
En dit is een RYR forum zoals Radix al zegt. Wat een gejank om niets allemaal.
Back on topic graag
 
*Schup*

Vanaf december is Maastricht een basis, is vandaag bekend geworden. Welgeteld een hele kist zal er worden onder gebracht voor routes naar Dublin, Stansted en Venetie.

http://www.maa.nl/nl-nl/about/news/...nieuwe-basis-aan-op-maastricht-aachen-airport

03-07-2012Ryanair kondigt nieuwe basis aan op Maastricht Aachen Airport

14 Bestemmingen (inclusief 3 nieuwe routes) en jaarlijks 450.000 passagiers op Ryanair's 1ste Nederlandse basis.

Ryanair, Europa’s enige ultra-low cost airline, kondigt vandaag (3 juli) aan, dat zij per december 2012 haar 51ste basis zal openen, en haar 1ste in Nederland, op Maastricht Aachen Airport met een gestationeerd vliegtuig en 3 nieuwe bestemmingen naar Dublin, Londen en Treviso. Dit genereert in totaal 450.000 passagiers per jaar voor de luchthaven en zo’n 450 banen waarbij Ryanair meer dan $ 70 miljoen op Maastricht Aachen Airport investeert.


Op de persconferentie in Maastricht zei Ryanair’s Michael Cawley vandaag:

“Ryanair is zeer verheugd om Maastricht Aachen Airport als 51ste basis te mogen aankondigen met 3 nieuwe routes, die als onderdeel van het winter schema in december zullen starten – naar Dublin, London Stansted en Venetie Treviso – en vanaf morgen te boeken zijn op www.ryanair.com.
Nederlandse consumenten en bezoekers aan Nederland kunnen nu de recessie overwinnen en ontsnappen aan de hoge KLM tarieven door ze te verruilen voor Ryanair’s goedkoopste tarieven met onze garantie om geen brandstoftoeslag te heffen op 14 fantastische bestemmingen in Europa, inclusief o.a. Milaan, Barcelona en Pisa. Ryanair’s 450.000 passagiers per jaar zullen tot 450 arbeidsplaatsen genereren.”

Ryanair’s winter Maastricht Aachen Airport bestemmingen 2012:
01. Alicante
02. Barcelona Girona
03. Bari
04. Dublin (nieuw)
05. Faro
06. London Stansted (nieuw)
07. Malaga
08. Milan Bergamo
09. Palma
10. Porto
11. Pisa
12. Tenerife
13. Trapani
14. Venetië Treviso (nieuw)

Leuke ontwikkeling.
 
Back
Top