Effe moeven, ik wil hier landen...

PPR zodat iemand de landingsplaats vrij kan maken. En een duidelijke markering van de landingsplaats is wellicht ook niet zo'n gek idee.
"Je kan hier wel gaan zitten, maar als er een heli aankomt dan moet je hier weg"
 
Ik snap dit toch niet al te best hoor.

Ofwel is het daar een erkend luchtvaartterrein, en dan horen die piknikkers er niet te zijn. Dan horen er trouwens ook de nodige maatregelen te zijn genomen, lijkt me, kwa afscherming en signalisatie en nog zo een en ander.

Of anders is het dat niet, en dan is de helo er te veel.

Ofwel de ene ofwel de andere is duidelijkerwijs in de fout gegaan, en het kan niet al te moeilijk zijn om uit te maken wie.

Laten die malle eilanders misschien toe dat je met je zwiermolen gelijk waar landt, voor de supermarkt, op het strand, aan de benzinepomp, waar je maar zin hebt? Zoiets kan toch niet !!??

Maar het is mijn indruk dat er nogal wat lieden zijn die, omdat ze zich kunnen permitteren met een helicopter te vliegen, menen dat hun alles is toegestaan. 'k Heb zelf enkele straffe toestanden meegemaakt in die sfeer. Let wel dat is geen veralgemening hoor, natuurlijk zijn de meeste helicopterpiloten bekwaam en ernstig en professioneel. Alleen lijkt het me dat in (lichte) helicopters het aandeel cowboypiloten iets hoger is.

Overigens: een opmerking op p_proen die me bijbleef betrof de opslag van (LP?)gas zo vlak bij die landingsplaats - een reden te meer om te twijfelen aan de wettelijkheid van die landing.
 
Back
Top