Een veel gestelde vraag

dan houd ik mij met mijn 37 jaar van harte aanbevolen bij deze!
(al zag ik dat er een vacature stop is nu bij RA...)
Mocht je wat horen Overload....een PM wordt echt gewaardeerd dan! (met n kratje ofzo? :) )
grtz,

N-1
 
Tja, wat overload er niet bijzegt, is dat hij deze kerel/vrouw onthouden heeft, omdat het maar zo weinig voorkomt.
 
Nee hoor, dat valt best mee. Deze meneer was wel een van de oudste, maar mensen van tussen de 35 en de 45 zijn zeker geen uitzondering. Dat soort mensen komt juist naar Ryanair omdat ze daar aangenomen worden. Vandaar dat we er wat meer van hebben dan andere bedrijven. Aangezien je zelf je rating betaalt, maakt het vor Ryanair niet zoveel uit hoe oud je bent omdat je niet nog een aantal jaren hoeft te vliegen om de investering in je training terug te verdienen zoals bij sommige andere bedrijven. We proberen juist bewust een mix van leeftijden en nationaliteiten aan te nemen.
 
Mooi om al die positivieit te lezen hier in dit gedeelte van het forum. Zeker als je al iets ouder bent (ik=27). Uiteraard wordt er ook gewezen op de realistische kant van het hele geheel en het feit dat het niet altijd lukt en wat de offers daar voor zijn.

Toch is de toon heel anders dan in de meeste posts, minder blaatapen....zal wel aan de leeftijd liggen denk ik.

Pretig weekend
 
Het probleem met ons "senioren" is dat je op een iets oudere leeftijd
alles veel meer gaat beredeneren.
Ben met 27 voor mezelf begonnen en kreeg veel waarschuwingen
van de beste stuurlui (die stonden dan aan de kant)..
De rode draad is wilskracht en houdt je overeind zoals de draagkracht
een boeiing ook al is die nog zo groot.
Als je dit gegeven onderkent zal het juist omdraaien in je voordeel.
Tja, dan ga ik maar weer verder met blokken:passed:
 
@ libra en alle andere 'senioren'

Hell yeah! Ik denk ook dat het voor een groot deel wilskracht is. Ik mag aannemen dat alles wat je op deze leeftijd doet, goed overwogen is. Dit misschien in tegenstelling tot sommige jongeren.

Blijk je geschikt te zijn en kom je door de selectie dan komt het voor het grootste deel aan op wilskracht tijdens de opleiding en vooral in het zoeken naar een baan.

En natuurlijk spelen bij het zoeken naar een baan ook de markt en je leeftijd mee. Maar dat risico heb je als het goed is van tevoren beredeneerd. ( Zie de eerdere 'overweging') En dan weet je dus ook dat de 'oudere sollicitanten' in tijden van mindere markt bij de eerste groepen zitten die afvallen bij het zoeken naar een baan.

Dit alles gaat mij (27) en 28 straks met een HBO diploma op zak om toch de selecties te gaan doen.....en terwijl ik weloverwogen op het schip stap, mogen de beste stuurlui lekker bij die van Libra gaan staan.

Amen
 
Grappig om deze thread te vinden. Normaal wordt er toch wel redelijk negatief geadviseerd op dit board wanneer het om een hoge leeftijd gaat. Verfrissend om nu eens wat anders te zien.
 
Het is inderdaad maar net hoe graag je wil. Ik ben zelf 36 en heb dit al vele malen de revue laten passeren. Uiteindelijk zie je er toch vanaf. Maar als ik dit lees, denk ik weer: mmm, give it a try..?

De enige beer op de weg: hoe financier je dit ? Ik weet het, sparen, lenen, beetje voor beetje bij elkaar sprokkelen. Maar dan nog, je bent zo 75K verder.

Of mis ik iets ?
 
75K is denk ik ook wel veel voor een modulaire opleiding.
Denk dat je dat wel, als je alles goed uitdoktert, terug kan schroeven naar 50K of minder.
NOG STEEDS EEN KLAP CENTE...maar ziet er al weer beter uit :) ...
Ga je intergrated, ja dan kan je schuiven, maar daar zijn ook weer regellingen voor. (al weet ik niet hoe het nu bij de bank vergaat in deze tijden om een (studie-)lening af te sluiten...)

En leeftijd? Dr zijn genoeg verhalen bekent, dus ligt allemaal in eigen handen...das mijn mening.

cheers
 
Ben onlangs 40 geworden en vol goede moed bezig met de ATPL-theorie middels thuisstudie. Is het een droom najagen? Wellicht, maar dan wel een droom die er al van jongs af aan is (heb écht nooit brandweerman willen worden :angel:).

Meest gehoorde opmerking: "Vind je dat niet zonde van al dat geld. Wat ga je er uiteindelijk mee doen dan?".

Kortzichtig naar mijn mening. Ik wil het gwoon ALLEMAAL leren en weten, voor mijzelf bewijzen dat ik het kan, er een hoop lol aan beleven en een heleboel voldoening. En ja, natuurlijk mik ik erop om nog een jaar of wat (desnoods in deeltijd) te kunnen vliegen en anders heb ik a) een mooie opleiding afgerond b) de nodige papiertjes om aan een FI-opleiding te kunnen beginnen. Ok, dat kan je ook al met een CPL, maar waarom dan niet die paar vakken extra doen.

En ondertussen gemiddels één per week lekker rondfladderen om de batterij op te laden.

Kortom, het klinkt als een open deur maar ik heb inmiddels een aantal keer in mijn leven mogen ervaren dat als je écht iets wilt, je het ook kan afdwingen.

Dus mijn advies: als je de middelen hebt, je bereid bent de (financiële) investering te doen en het thuisfront achter je staat, ga ervoor!

Succes!!!!
 
Oeroeboeroe, je hebt gelijk. En eerst theorie doen en dan kijken of je er wat aan hebt, is een eerste stap. Een originele insteek die ik ga overwegen.

Maar een keer per week rondfladderen.... ik heb toch een goed inkomen en ja, ook nog andere hobbies. Maar dan nog, 4 x per maand vliegen lukt me al niet.

Effe het brein aan het werk zetten om originele routes te verzinnen.
 
Back
Top