Een Vandaag over Piloot worden!

Je zegt het zelf al; het filmpje is een jaar oud.

KLM zoekt zoveel mensen dat ze nu ook weer mensen van andere scholen dan de KLS uitnodigen.

Transavia heeft aan het begin van het seizoen een man of 60 opgeleid en gaat er in de winter weer een man of 70 opleiden.

Easyjet zoekt voor de komende 2 jaar 450 man.

Ryanair zoekt ontzettend veel mensen aangezien er één nieuwe kist per week arriveert.


Dus ja de markt is weer volop in beweging na een paar slechte jaren (post 9/11), maar het kan door bijv een nieuwe aanslag van vandaag op morgen weer volledig omslaan.

P.S. met good old Charles gaat het ook beter ;)
 
Marcoinho said:
Mannen, momenteel betere tijden. Profiteer daarvan!

Zeker waar!
Men moet nu keihard solliciteren, de mogelijkheden zijn en komen er.
Ook de vliegers die al lang klaar zijn van hun opleiding moeten nu wel aan de bak geraken.
Succes!
 
Boss du Manche said:
Kent iemand die jongen uit de film en weet iemand of hij inmiddels een baan heeft? Misschien en leuke followup voor NOVA.


Ik geloof dat ie het niet meer zo'n glamourwereldje vind...
 
Toen ik naar de opendag ging van de KLS hadden ze het er juist over dat ze de vraag naar piloten van de KLM niet konden beantwoorden en dat zij (KLM) piloten van andere scholen moesten halen. Ook zei die man van de KLS dat de vraag alleen maar groeide. IK geloof dus niet dat dit filmpje nog geld.
 
jimbo said:
Toen ik naar de opendag ging van de KLS hadden ze het er juist over dat ze de vraag naar piloten van de KLM niet konden beantwoorden en dat zij (KLM) piloten van andere scholen moesten halen. Ook zei die man van de KLS dat de vraag alleen maar groeide. IK geloof dus niet dat dit filmpje nog geld.

Ik heb dit ook gehoord inderdaad. Ze roepen dit al jaren, maar ik heb het deze keer bevestigd gekregen van een "insider" bij de KLM.
 
Jimbo, dat tegenwoordig 15-20% van de "op KLM-standaard aangenomen" KLS'ers na de opleiding door KLM worden afgewezen, zou daar ook geen enkele factor in kunnen zijn, he...? Ze hebben niet voor niets de KLS-directeur onlangs op staande voet ontslagen.

Ik zeg daarmee niet dat de KLS een slechte keus zou zijn, maar beschouw dit soort dingen dus gewoon als verkooppraat. De KLS kampt al jaren met het probleem dat ze steeds minder studenten krijgen en probeert dat aantal op te krikken, ongeacht of er nu veel vraag is naar vliegers of niet.
 
Iz said:
Jimbo, dat tegenwoordig 15-20% van de "op KLM-standaard aangenomen" KLS'ers na de opleiding door KLM worden afgewezen, zou daar ook geen enkele factor in kunnen zijn, he...? Ze hebben niet voor niets de KLS-directeur onlangs op staande voet ontslagen.

Ook al zou iedereen van de KLS worden aangenomen bij KLM, dan is dat aantal nog steeds niet genoeg om de vraag van KLM te bevredigen.

Laten we het erop houden dat het momenteel erg goed gaat bij KLM en de KLS profiteert daar van. Zo is er op het moment geen wachtlijst meer, iedereen komt binnen zeer korte tijd na afstuderen in de selectiemolen van KLM terecht.

p.s.

Ze zullen de directeur heus niet op staande voet hebben ontslagen omdat 15% word afgewezen bij KLM. Lijkt me niet dat je daarvoor iemand op die manier de deur wijst. Wat dan wel de directe aanleiding is geweest weet (bijna) niemand.
 
Back
Top