EasyJet naar Maastricht!

Basic T

New member
MAASTRICHT -

De Britse prijsvechter easyJet vliegt vanaf 13 april twee keer per dag tussen Maastricht Aachen Airport en de Duitse luchthaven Berlijn Schönefeld. Met de nieuwe dienst wil de maatschappij zowel Nederlandse als Duitse en Belgische passagiers bereiken. De directie van Maastricht Aachen Airport is erg verheugd met de komst van de Britse low cost maatschappij.

“Met de start van de easyJet operaties geeft MAA opnieuw invulling aan haar wens om binnen de Euregio, en binnen de ruimere omgeving van Nordrhein-Westfalen, Zuid-Oost Nederland, Belgisch Limburg en Oost-Wallonië een belangrijke rol als low cost-luchthaven te willen spelen.”

MAA ziet met de komst van easyJet ook nieuwe kansen voor het toerisme in de regio. ”Uit ervaringen van andere luchthavens die low cost airlines accommoderen blijkt welke kansen de low cost markt biedt om nieuwe inkomende toeristenstromen op gang te brengen.”

Met easyJet is ook al gesproken over een uitbreiding van de vluchten naar andere easyJet bestemmingen.


:D
 
Ik kan jullie wel een paar kroegen in MAS aanraden als jullie daar een base krijgen;) :D
 
Koning Lucht said:
Volgens mij is de IATA afkorting voor maastricht MST...

klopt maar MAA staat voor Maastricht Aachen Airport, netzoals voor Schiphol AAS (Amsterdam airport Schiphol) ook klopt. Al zijn beide geen IATA afkortigen en zijn het slechts afkortingen voor de bedrijfsnaam op zich...
 
EAP ligt op Frans grondgebied met o.a. een door de Zwitsers gepachte toegangsweg (zonder douane) vanuit Basel maar wel met Franse jurisdictie.
Dit was de reden dat alle buitenlanders bij Crossair Basel als homebase hadden en niet ZRH (geen CH werkvergunning nodig).
Je kan als je de terminal verlaat kiezen welke exit je neemt: F of CH.
EAP
 
@ gliderpilot:

Men was op MAA al langer bezig met t binnenhengelen van EZY. De eerste geruchten daarover komen uit de zomer vorig jaar, dus denk niet dat t 1 2 3 iets met t weggaan van de NLS te maken heeft. Ze hebben nu ook een charter op Boedapest erbij, en bovendien was de NLS volgens mij meer tot last dan lust de laatste tijd (een naderingetje Trinidad levert aardig wat minder op dan een 73)...
 
Back
Top